Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4154
overskriften sier det meste, trenger altså eit program som finner alle ip'er og eller datamaskin navn som er på samme nett.

i dette tilfelle sitter eg på skolen for og bare prøve ut noe lite.
har ikkje tenkt og hacke (kan det ikke )
hadde et slikt program men har låne pc så har ikke min egen med egne programmer på!

takk på forhand
shit was so cash
Anda22's Avatar
Cain & Abel, ingen over ingen under. Gjorde en del ting med min gjerrige nabo sin pc ja
Sikkerhetsklarert
Evt "Angry Ip Scanner", enkelt og greit program som gjør akkurat det du spør etter.
Trådstarter
18 2
tusen takk, vurderte og prøve cain & abel først

cain funka dårlig! fant ikkje exe fila

noen som har eit program likt som Cain? som finner passord og? (A)
Sitat av yjuna Vis innlegg
tusen takk, vurderte og prøve cain & abel først

cain funka dårlig! fant ikkje exe fila

noen som har eit program likt som Cain? som finner passord og? (A)
Vis hele sitatet...
Du er nødt til å være en smule mer spesifikk når du utrykker deg på et offentlig forum og spør etter et program som kan finne passord. Det finnes ikke et universelt super-program som gir deg tilgang til alle PC-ene i Norge. Jeg foreslår at du starter med å lese deg opp om hvordan et nettverk fungerer, og hvordan PC-er kommuniserer med hverandre.
Trådstarter
18 2
oi, tusen takk for den du! du får meg til og føles som ein idiot. sitter nok langt inni pcen eg! kan nok litt for mye! og siden den cain & abel var eit "superprogram" som du kaller det som finner passord. so eg lurte i grunn bare på om andre hadde passord søkar og!
shiet get a life
Sitat av yjuna Vis innlegg
oi, tusen takk for den du! du får meg til og føles som ein idiot. sitter nok langt inni pcen eg! kan nok litt for mye! og siden den cain & abel var eit "superprogram" som du kaller det som finner passord. so eg lurte i grunn bare på om andre hadde passord søkar og!
shiet get a life
Vis hele sitatet...
Gramatikk please.

Cain & Abel er et bra program, men da må du kunne noe. Hadde du hatt noe peiling innenfor data, hadde du brukt Google.
Han er vel ute etter noe slik,

http://bildr.no/view/881954
http://bildr.no/view/881954
Sist endret av prenix; 13. mai 2011 kl. 09:09.
Til TS: vist du lurer på for mye på forumet får du ikke advarsler, du blir slakta :/
De synes man må kunne det man skal gjøre..
derfor man lurer på det.
Sist endret av Zitto; 13. mai 2011 kl. 09:17.
Sitat av yjuna Vis innlegg
oi, tusen takk for den du! du får meg til og føles som ein idiot. sitter nok langt inni pcen eg! kan nok litt for mye! og siden den cain & abel var eit "superprogram" som du kaller det som finner passord. so eg lurte i grunn bare på om andre hadde passord søkar og!
shiet get a life
Vis hele sitatet...
Vel, du fremstår ikke som den skarpeste på bygda når du må spørre etter en IP-scanner, noe som er meget lett å søke seg opp på via google eller annen foretrukket søkemotor. Jeg har heller aldri påstått at C&A er et "superprogram", men det fungerer godt til sitt formål, og kan komplementeres med andre programmer. Du må fortsatt definere hva det er du vil ha passordet til, da diverse programmer/metoder må nyttes avhengig av protokoller, sikkerhetshull og lignende.

Siden du tydeligvis kan litt for mye så burde du ikke ha noen som helst problemer med å bruke Wireshark til å sniffe opp trafikk og tolke denne. Sniffer du opp kryptert trafikk regner jeg med at du knekker den med penn og blyant-metoden, når du kan så mye der du sitter langt inne i PC-en din.


Evt. så kan du være script-kiddie og teste ut Firesheep som er en utvidelse til Firefox, hvor du kan være den kuleste gutten bak i klasserommet og "hacke" alle som ikke bruker SSL på Facebook.
Her er en link direkte til Cain & Abel's .exe fil.

Cain

Du får opp både hvem som er på samme nettverk, og eventuele ukrypterte passord.

Et annet program du kan bruke, men som er litt mer avansert og bruke, er WireShark.

Cain er nokk en av de leteste "sniffe" programmene som er å bruke, du får også mulighet til å skanne eventuelle andre nettverk, cracke i divers kode formater, eller bruke Tracert.

Har fått inntrykket at du ikke har brukt så mye tid tidligere så kan hinte til at det du skal gjøre går under kattagorien "sniffing" som jeg nevnte istad.

For at programmet skal funke bedre, burde du deaktivere Bran Muren før du starter, vist ikke risikerer du at brannmuren blir å blokkere programmet.

Først trykker du "Start/stop APR" oppe i venstre hjørne.
Velg -> Sniffer -> Merket "+" Scan nettverket.
Velg -> APR -> Nede i programmet. -> "+" igjen, og velg IPer du vil pakkene skal sniffes mellom.
Anbefaler at du setter den fra mål, til host... for ville vært rart med kommunikasjon direkte fra pcene.

Etter dette velger du "Passwords" og velger kattagorien HTTP.
Om det er trafikk i nettverket burde det komme opp der.

Du burde også lese om diverse måter å skaffe face "serficates" som gjør at du kan få en god del hjelp til å finne koder.

Det kan også være lurt å gå i settings for å endre hvilken funksjon og modus
du vil bruke.

Om modemet og host er avansert satt opp kan det være at alle koder er krypter og du blir ikke å få noen leslige passord, da vil Crack funksjonene og rainbowtables være til ganske god hjelp.

Men om du skal ta det til "Nivå 2" anbefaler jeg WireShark.

Ikke gi så fort opp, lære seg "avanserte" ting... tar tid.
Sist endret av Towelie; 13. mai 2011 kl. 10:15.
Trådstarter
18 2
Rejolo for og sei det slik skulle nok eg bare ha eit program som "sniffer" nettverket etter ip adresser, men eg tenkte siden canin driten kunne gjøre det hadde det vert morro med noen fleire slike program som kunne det! og ja google funker flott det. så lenge du kommer på hva du skal søke

Folk som Towelie er helter, som forklarer og ikkje sitter og sutrer og leiter etter folk som er svette gamere som tar ein 30 mins pause med gaming så rett på gaming etterpå dei har slengt litt drit.
Har aldrig tatt meg tid til og lære hacking. har aldrig hatt noe lyst til det. eller nettverk generelt. menne jah. så tenkte det hadde vert morro og kunen litt. tusen takk Towelie
har noen en sikker side til å laste ned Cain & Abel?? vil jo ikke ha virus selv..

fikk ikke til linken til Towelie, programmet gjemmer seg bare ( flytter seg)
Sitat av Khs Vis innlegg
har noen en sikker side til å laste ned Cain & Abel?? vil jo ikke ha virus selv..

fikk ikke til linken til Towelie, programmet gjemmer seg bare ( flytter seg)
Vis hele sitatet...
Hørtes ikke ut som et virus i det heletatt.
Trådstarter
18 2
KHS, det er sikker nedlasting. du kan google det prog. og komme på heimesiden deiras elns. men brannmur og antivirus sletter det med ein gang.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Et annet godt alternativ er ZenMap, som er en GUI wrapper til NMAP, et kraftig verktøy for scanning og diagnosering av nettverk.

http://nmap.org/zenmap/
Bruker nmap hele tida, fantastisk verktøy, spytter ut XML filer man kan bruke akkurat der man vil.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Hørtes ikke ut som et virus i det heletatt.
Vis hele sitatet...
ikke det jeg mente heller

men problemet er at jeg ikke får åpnet det.. (og for å gjøre det trenger jeg jo å finne det)


Ønsker et program der man kan øderlegge litt for andre derfor hørtes "Cain & Abel" bra ut..
Kan man gjøre det men nmap?
Sist endret av Khs; 18. mai 2011 kl. 20:40. Grunn: fant på mer
Sitat av yjuna Vis innlegg
tusen takk, vurderte og prøve cain & abel først

cain funka dårlig! fant ikkje exe fila

noen som har eit program likt som Cain? som finner passord og? (A)
Vis hele sitatet...
Hvis du går på VGS så kan jeg si deg at Cain funker ypperlig for og finne noder som er tilkoblet til samme Accesspoint som deg. Jeg prøvde dette sist i dag og fikk opp klassekameraters ip, mac og broadcast name.

Btw brukte en HP 6530b.
Henger meg litt på Rejolo her. Når du, trådstarter, stiller så vage spørsmål at vi må gjette hva du egentlig vil så er det vanskelig å hjelpe deg. "Finne passord" kan være så utrolig mye forskjellig, og du bør være sjeleglad for at noen faktisk satt seg ned og listet forskjellige ting du *kanskje* mente til det ble en match.

Å skjelle ut personer som prøver å hjelpe deg er også en uting, og hvis du satser på noen lengre fartstid på dette forumet så bør du innse at slike poster ikke bidrar til noe som helst. Du kan gjerne forsøke å skrive innleggene dine f.eks. i Word før du kopierer dem over hit også, så får du med stavekontroll og lignende. Dette er seriøst ment for å gi deg en større sjanse for å formidle hva du egentlig vil.

On topic, så finnes det en haug programmer som kan gjøre hva du ber om. Men du sier ikke noe om hva du har tenkt å gjøre, og da er det litt vanskelig å komme med noe konkret. For eksempel er NMAP (ZenMap for GUI) noe av det beste du får tak i for å scanne gjennom nettet og finne åpne porter, identifisere OS og versjoner på forskjellige services som måtte kjøre. Men skal du bare "finne" maskiner for å se hvem som er på nettet, holder det lenge med en tilfeldig "IP Scanner" fra Google. Da kan det hende NMAP blir litt i overkant avansert for deg å bruke, og da hadde det vært greit å vite bruksområdet ditt før noe ble foreslått. Hvis du "ikke har tenkt å hacke" som du sier, er derimot denne informasjonen ikke noe særlig givende uansett.

Spørsmålet ditt om å finne passord regner jeg med at var ment for passord som går over samme nettet som deg. Her er det essensielt å vite om du har kablet eller trådløst nett, noe du ikke oppgir - sannsynligvis fordi du ikke helt hva du forstår hva du spør etter. Forslaget om å lese deg litt opp på hvordan ting virker er derfor noe du burde ta til etteretning. For kablede nett må du ARP Poisone, noe som kan gjøre med Cain/Abel regner jeg med, men også med Ettercap, arpspoof, etc. I tillegg til de sistnevne må du bruke en pakkesniffer som f.eks. Wireshark. Ettercap har dog muligheten til å filtrere ut informasjon etter forskjellige regelsett, men de er avhengig av hvilke typer passord du har lyst til å finne. Er det Facebook? Gmail? WoW? Innloggingspassord? Mange av disse er dekket som standard, men når du ikke sier noe spesifikt kan ingen anbefale et program som *garantert* fikser jobben for deg. Det er for øvrig fullt mulig å plukke opp SSL-passord (Https) over det samme lokale nettet via sslstrip og et egenlaget sertifikat -- gitt at brukeren er dum og trykker OK på alle advarslene som kommer. Hvis du derimot kun var ute etter å "kødde" med andre så finnes det enklere programmer som Firesheep, men de er avhengig av at du sitter på et trådløst nett som har den riktige typen kryptering.

Poenget mitt er i alle fall at det er ganske vanskelig å hjelpe deg når du ikke vet selv hva du spør om, og særlig når du kjefter på personer som prøver å hjelpe deg. Resultatet blir kjempelange poster som dette som prøver å dekke alle mulige scenarioer fordi du ikke orker å ta deg 2 minutter ekstra å tenke deg godt igjennom hva du prøver å formidle.
Sist endret av Dyret; 24. mai 2011 kl. 04:32.