Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1148
Hva trenger jeg for å kjøre:
PHP/MySQL og FrontPage Ext på en WinME boks?


meitemark
den enkleste løsningen på dette er vel å laste ned Nutsphere . Dette er en komplett pakke.. apache webserver, php, mysql, perl osv.. my stæsj og veldig enkelt og sette opp. Dette er også tilgjengelig for andre os som linux osv. Brukte dette selv engang på windows en tid tilbake, var veldig enkelt og greit. Vet ikke hvordan det er nå, men test ut linken.
støtter apache frontpage saken då ?

- Grinder
vel, kanskje det finnes noe ext. Aldri vært noe fan av Frontpage, dette hovedsakelig pga av uendlig mye unødvendig html koder i sideme, lite kompatibelt med andre browsere enn IE (ofte ikke den heller), usikkert og pga det er m$ prod.

Sjekket hva som følgte med NuSphere MySQL, det er følgende:

MySql v.3.23.41
Apache v.1.3.20
PHP v.4.0.6
Perl v.5.6.1Webmin v.87


Vurderer å teste det på maskinen min, kun testet i windows.. men får se da, blir i såfall i morgen
Du kan bruke frontpage server extensions med en patch, http://www.itma.lu/howto/apache/ .

Men er enig med KozmiC, frontpage er noe herk
Better than thou.
Hva med Foxserv, eller 'sumthen'dev3 eller no. Finner begge to på sourceforge regner jeg med. MTP at den andre som ble anbefalt koster penger..?
nei da, de har gratis versjon på serveren også..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Hva med Foxserv, eller 'sumthen'dev3 eller no.
Vis hele sitatet...
phpdev3 heter den. men hvis du vil kjøre server bør du heller bruker foxserv enn phpdev3. det virker litt mer komplett. phpdev3 passer bra som en localhost for å f. eks teste phpsider offline.
Synes phpTriad var bedre enn de to andre