Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2233
Har skaffet meg en USB dockingstasjon og har allerede hentet ut bilder fra en gammel 3.5" HDD, men har også en Toshiba MK1665GSX 2.5" som er ca. 10 år gammel, men jeg får den ikke opp på "Devices and Drivers" i "My Computer". Jeg får den opp hvis jeg går inn på "Control Panel - Hardware and Sound - Devices and Printers" eller "Device Manager" under "Disk Drives" men der får jeg jo ikke åpna selve HDD'en og gått inn på mapper. Hvordan får jeg åpna denna gamle HDD'en uten å måtte ty til dyr expert hjelp
Har du prøvd å få hjelp av software? som denne?

Hvis den ikke fungerer kan man prøve å boote ubuntu fra en minnepinne og mounte den der. Herfra kan man igjen "tvinge" en mount, det kan være vært forsøket.
Hva med å åpne diskbehandling i windows?
https://support.microsoft.com/nb-no/...isk-management

I diskbehandling får du opp disken, og dens partisjoner. Velg en partisjon og gi den en bokstav, eller gjør hva som passer i dette tilfellet.

Lykke til!
Kan det være at denne disken ikke har FAT/NTFS filsystem? Du kan jo prøve å boote en linux distro og koble til disken, kanskje du får åpnet den da?
Heisann.

Vil anbefale testdisk/photorec for dette, boot via live-cden.

Om ikke kan du forsøke recuva eller kroll ontrack f.eks
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Heisann.

Vil anbefale testdisk/photorec for dette, boot via live-cden.

Om ikke kan du forsøke recuva eller kroll ontrack f.eks
Vis hele sitatet...
EaseUS og Recuva er å anbefale. Førstnevnte kan også klone disken hvis jeg ikke husker helt feil
Fine tips her, men eg vil be trådstarter om å sjekke om harddisken i det hele tatt har partisjoner og sånt før han kjører programmene dere har anbefalt. Programmene vil neppe ødelegge noe som helst, men eg tenker mer på tidsbruk. Gjør det som tar kortest tid først. Dvs. sjekk om disken har partisjoner i diskbehandling, prøv å tildele partisjonen en bokstav (høgreklikk og trykk et eller annet, du forstår nok fort hva du skal trykke på). Fungerer dette ikke, gjør neste steg; Kjør recovery som de andre har anbefalt.

Lykke til!