Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 684
Hei.

For sånn ca. 3 uker siden så begynte den stasjonære pcn min å skru seg av 30 sekunder etter oppstart hver gang. Etter et par forsøk, i frykt for at jeg hadde virus, så forsøkte jeg å reinstallere Windows. Dette gikk helt til jeg skulle lage brukernavn på Windows, da den begynte p skru seg av igjen etter et halvt minutt.

Jeg begynte å kikke litt inne i pcn, sjekka om alt lå riktig ogsånn, og jeg prøvde å bytte strømkabel. Når jeg skrur på pcn nå så kommer det ikke noe bilde på skjermen en gang, og den skrur seg selv av på 1- 5 min

Er en fattig student så har egentlig ikke råd til å sende den inn noe sted, så all hjelp tas imot om hvordan jeg kan fikse dette
Prøv å skru den av og på

Dette lyser også rødt, vet ikke hvorfor
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Finn frem manualen til hovedkortet og les hva de forskjellige lysdiodene betyr.
Ut fra bildet kan det se ut som du trenger å støvsuge/blåse rent inni PC'n.
Hvor lenge har du hatt PC'n og når gjorde du rent i PC'n sist?
Hvordan ser det ut rundt kjølevifta til prosessoren?
Det kan være minnebrikkene dine som har blitt defekte. Du kan starte minne diagnoseverktøyet ved å skrive "mdsched.exe" fra startmenyen.

Hvis diagnoseverktøyet oppdager feil, så kan du ta ut f.eks 2 av rambrikkene dine og gjenta diagnoseringen for å lokalisere hvilke brikker som eventuelt er ødelagt.
Sist hovedkortet mitt lyste rødt sendte jeg den inn, og hele hovedkortet ble byttet(var garanti.) Det er alt jeg kan si om saken. Før dette hadde jeg alt for mye støv i PCen, så den PCen ble for varm PGA støv i kjølinga til prosessoren og skrudde seg av. Dette kan du sjekke ved å gå fort innpå bios rett etter PCen skrur seg av.