Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3432
Har en samsung s8. Det tar utrolig lang tid å lade mobilen. Det tar opptil 5-6 tiner å fullade den. Jeg hadde dette problemet borte men nå er det tilbake Har prøvd forskjellige adaptere men det står "treg lading bruk orginallader for raskere lading" Hjelp meg
Kjøp ny orginallader?
Lader med orginallader nå og det tar jo like lang tid uansett hvordan lader jeg bruker. Tror det må være batterifeil eller noe?
Sikker må at du ikke på endre i settingsa til fast charging? Husk også at de lades tregere hvis du lader på F.eks PCen. I tillegg, skru mobilen av og på. :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TheDarkMister Vis innlegg
Lader med orginallader nå og det tar jo like lang tid uansett hvordan lader jeg bruker. Tror det må være batterifeil eller noe?
Vis hele sitatet...
Har du originalkabel og? Ein del jalla kinakabler har litt lite kobber i seg, og det kan føre til problemer.
Har laderen som fulgte med esken telefonen lå i. Har lest på en del android forumer at problemer kan være at fast charging funskjonen ikke fungerer. Tror det er der problemet ligger siden det tar like lang tid å lade mobilen med fast charging som uten
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er ikke alle originalladere som gir nok effekt til å utnytte telefonens hurtig-lading fult ut.

Du kan jo prøve en annen adapter hvis du har, som @vidarlo nevner så spiller også kabel stor rolle.
Sjekk gjerne hvor rask den lader med en app, feks Ampere.
Skal ringe samsung i morgen og høre om jeg får tilsendt en gratis lader hvis jeg sier at min sluttet å funke�� takk for hjelpen
Kjøp en kraftig adapter samt en kort og solid ladekabel, har en adapter som leverer 2,4a fra clasi som jeg bruker og den lader telefonen raskt, ang, kabel er det viktig at du får tak i en kort kabel med godt tverrsnitt på lederene i kabelen da man fort får mye spenningsfall pga den lave ladespenningen (5volt) ellers hjelper det i stigende rekkefølge og lukke alle apper og programmer, skru av wifi, gps og mobildata, skru på flymodus eller skru av telefonen helt ��
Sitat av freebird Vis innlegg
[...] med godt tverrsnitt på lederene i kabelen da man fort får mye spenningsfall pga den lave ladespenningen (5volt) [...]
Vis hele sitatet...
De telefonene som støtter Qualcomm Quick Charge, kan både lades på 5, 9 og 12VDC. Noe jeg antar er tilfelle med TS sin S8. Med min telefon så fulgte det med en lader som støtter opp til 1.8A@9VDC, men når jeg noen uker etter å ha mottatt telefonen trengte en ekstra lader. Så bestilte jeg en orginal lader, men jeg fikk en som støttet 1.8A@12VDC.

Hvorvidt den laderen som jeg fikk med telefonen er en «billigere» versjon av orginalladeren, eller om den laderen jeg kjøpte i ettertid har blitt markedsført som orginal uten å være det, vet jeg ikke. Begge ser helt like ut, begge står det LG på, eneste forskjellen er i spesifikasjonene på laderen, mao at det står 1.8A@12VDC på den ene.

Og det skal også sies at det går mye fortere å lade telefonen med den laderen som jeg kjøpte i etterkant.
Aldri hatt problem med min, går fort, men enda raskere med flymodus
Samsung S8 står på listen over Quick Charge 2.0 kompatible enheter. Når det er sagt, det gjør min Sony også (3.0), men det fulgte ikke med en Quick Charge kompatibel lader (verken 2.0 eller 3.0), det måtte jeg selv kjøpe i ettertid, så "originallader" trenger ikke nødvendigvis være en som lader spesielt kjapt.