Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1222
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har (tilsynelatende) hatt resept på 2 forpakninger av sub selv om jeg aldri har hentet det ut på apotek før, og har nå byttet til metadon.

Denne resepten går ut på dato den 24 eller 25 mai siden da blir den ett år gammel.
Ble klar over det for en stund siden da jeg skulle bestille en annen reseptvare men tenkte ikke over det, men ble litt nyskjerrig nå allikevel,

Jeg har ikke planer om å hente det ut siden det krasjer med metadonen, finner ikke bankkortet og id’en min heller så det ville ikke gått :P men om jeg hadde gjort det, ville det vært mulig at jeg kunne få problemer for det på noe vis? Tenker både i forhold til loven, og i forhold til LAR.

Det er vell ikke ulovlig å hente ting man har resept på, selv om det er skjedd en feil?
Ville utskrivende lege fått beskjed på noe som helst måte?
Den er jo blitt ett år gammel uten at han har slettet den eller noe, så kanskje de må inn å se på hver enkelt resept for å se om den er blitt hentet eller ei? Det er vell usannsynlig at de får varsel når folk bruker resepten sin iallfall?


Dette har sikkert oppstått når jeg byttet fra sub til metadon og skulle i behandling, sånn at legen skrev ut resepten så den skulle være tilgjengelig på behandlingstedet men så byttet jeg til metadon og brukte den ikke.
Anonym bruker
"God Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare be apotekene å «gi deg alt som står der» så har du en god unnskyldning.

Ja de kan se det, det kan du også inne på pasientweb.

Vil tro legene driter i det med mindre de leter spesifikt.
Nei legen finner ikke ut av det om H#n ikke går inn i systemet og kikker litt ekstra.. Men jo H#n finner lett ut av det på 0,niks om man går inn og ser spesifikt etter det
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Aktiv
Denne resepten kan fremdeles brukes

E-resept

Legemiddel:
Bruksområde: *
Dosering: *
Virkestoff:Buprenorfin
Pakningsstørrelse: *
Antall: *
Forskrevet av:
Forskrevet dato:24.05.22
Gyldig til:24.05.23
Reiterasjoner:0 (Det betyr at du kan hente ut forskrevet mengde 1 gang)
Antall utleveringer:2 (
Se utleveringer på denne resepten
)
Reseptstatus:Aktiv. Denne resepten kan fremdeles brukes
Resepten er hentet fra:Reseptformidleren


Resepten før det :
Reiterasjoner:0 (Det betyr at du kan hente ut forskrevet mengde 1 gang)
Antall utleveringer:3
Se utleveringer på denne resepten
Reseptstatus:Utekspedert. Ingen flere utleveringer
Resepten er hentet fra:Kjernejournal



Skjønner meg ikke helt på dette, men alt jeg klarer å se tyder veldig på at det ville vært mulig for meg å kjøpe varen.
Det går helt fint an å legge produktet til i handekurven på alle nett apotekene, i den eksakte mengden som står i resepten, det går ikke med andre reseptvarer.

Det står kanskje noe notat på selve resepten som jeg ikke kan se, siden apoteket aldri har spurt om jeg vil ha de eskene når jeg har hentet andre ting der?
Uff.. er veldig fristet til å prøve å hente det ut… men det får holde med spenningen av tanken på det.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare be apotekene å «gi deg alt som står der» så har du en god unnskyldning.

Ja de kan se det, det kan du også inne på pasientweb.

Vil tro legene driter i det med mindre de leter spesifikt.
Vis hele sitatet...
Har ikke så god tid på meg da resepten blir inaktiv når som helst siden den er så gammel, men godt mulig jeg prøver dette om jeg får tid.
Har jo frikort også, så det ville vært naturlig å ønske å hente ut alle reseptene sikkert.

Tror du det vil være så synlig at neste gang jeg er hos legen eller noe sånn, at den legen veldig enkelt vil legge merke til det på min «profil»?

Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Nei legen finner ikke ut av det om H#n ikke går inn i systemet og kikker litt ekstra.. Men jo H#n finner lett ut av det på 0,niks om man går inn og ser spesifikt etter det
Vis hele sitatet...
Er det kun foreskrivende lege som kan finne ut av det da tror du?
Når du sier kikker litt ekstra, som i at han spesifikt ser på meg da? Eller tror du det er en oversikt over nylig avhentet medisin han kan se, som ville vært naturlig å kikke i av en eller annen grunn?

For hvis dette hadde vært veldig synlig, ville jeg tenkt at han kanskje hadde fjernet den siden jeg har byttet medisin.


Hadde vært gull om jeg gjorde dette, men tror ikke det blir noe av det, men jeg setter stor pris på alle som gir info! Spennende sak.
Alle i Lar har resept på det. Jeg hadde det da jeg hentet ut medisiner på apotek før. Legen i lar måtte sende resept på buprenorfin men apoteket jeg hentet ut på låste resepten slik at du ikke får tilgang direkte selv.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Resepten er hentet fra:Kjernejournal[/b]


Skjønner meg ikke helt på dette, men alt jeg klarer å se tyder veldig på at det ville vært mulig for meg å kjøpe varen.
Det går helt fint an å legge produktet til i handekurven på alle nett apotekene, i den eksakte mengden som står i resepten, det går ikke med andre reseptvarer.
Vis hele sitatet...
Kjernejournalen er en kort versjon av de viktigste helseopplysningen dine (the greatest hits)og skal være lettere tilgjengelig og for
flere en det pasientjournalen er. Som et eksempel: Hvis du havner på legevakten, er veldig syk
eller skadet, kan de som behandler deg raskt få en oversikt over f.eks ting du ikke tåler eller om tidligere sykdommer/tilstander kan forklare hva som feiler deg.
Sist endret av vindaloo; 23. mai 2023 kl. 18:05.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Alle i Lar har resept på det. Jeg hadde det da jeg hentet ut medisiner på apotek før. Legen i lar måtte sende resept på buprenorfin men apoteket jeg hentet ut på låste resepten slik at du ikke får tilgang direkte selv.
Vis hele sitatet...
Men det virker som jeg kan kjøpe denne på nettapotekene? Det kan jeg ikke med min nåværende resept for eksempel.

Det er ikke samme typen resept som den jeg har på metadon nå.
Vil ikke si så mye om situasjonen som gjorde at den resepten jeg snakker om ble skrevet ut sånn som den gjorde, men det skyldes blant annet ett behandlingsopplegg og litt annet.
Reseptstatus:Utekspedert. Ingen flere utleveringer
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Omkalfatrere Vis innlegg
Reseptstatus:Utekspedert. Ingen flere utleveringer
Vis hele sitatet...
Det er den forrige resepten jeg viste til sammenligning som allerede er utekspedert.
Den siste resepten går det altså an å kjøpe varen på alle nettapotekene, begrenset til det antallet som ikke er blitt hentet ut på den siste resepten.

Jeg kommer så langt at jeg får skrive inn leveringsadresse, og muligheten til å betale for varen med vipps.
Du kan sjekke det ut ved å prøve å se om du kommer så langt med noen reseptvarer, for apotekene lar deg ikke legge til varer man ikke får kjøpt, så det er svaret på det jeg lurte på. Hehe


Resepten blir ugyldig i dag, og jeg har ikke nerver til å prøve å fullføre kjøpet, men spenningen som oppsto ved å ha muligheten til dette var godt nok for meg, selv om det var snakk om en ikke-ubetydelig mengde piller som jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å hatt til en rainy day.

Hadde jeg fullført kjøpet så hadde jeg nok endt opp så full i nerver at jeg hadde levert medisinen tilbake og sagt at det må ha skjedd en feil. Ble så giret at jeg ble kvalm
Bare å hente. Er jo din resept, fått av lege. Så ser ikke hva som skulle lage problemer her. Gjort det samme selv når legen har rota og dobla resepten på sobrilen min. Aldri fått noe kødd av det.
Ingen på apoteket som bryr seg så lenge du har resept. da er du bare enda en kunde.
Legen min rydder av og til opp i reseptene mine og da ser han hva og hvor mye jeg har henta ut.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare be om alt de har ja. Så kan du heller si til legen at du hadde dårlig tid den dagen og bare måtte få hentet ut medisinene. Så hadde jeg heller sagt at du ikke var fult klar over at buprenorfinen fortsatt var aktiv, men at du IKKE har brukt av den resepten uavhengig av om du hentet den ut.