Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1568
Halla freaks. Så har tenkt litt og har litt lyst til og prøve lsd. vet ikke så mye om det vet bare at det varer lenge. Hvor mye ug burde jeg ta og har dere noen tips?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Minst 150ug, skru av tlf, kommer det vonde følelser så stritter du ikke i mot men åpner armene for det.
Ta det med noen du stoler på eller eventuellt med en trip sitter viss det er første gang du tripper på noe psykedelika
Ikke nødvendig å kjøre på med 150ug med mindre du ønsker en fullverdig opplevelse. Det kan være minst like gøy å dyppe føttene i 80-100ug siden man beholder mye mer av kontrollen. Du kommer sikker til å røyke hasj også? Det kan være skummelt, selv på 100ug.
Noen syntes det er ubehagelig å ha en fot plantet i begge verdener, men jeg liker det. Har aldri vært den som liker å slippe seg helt løs på psykedelika.
Støtter også 100uq første gangen. Man vet aldri med sikkerhet hvordan man reagerer før man faktisk står i det.
Bedre med en mindre dose LSD da det varer så lenge. For meg var det nok med en mindre dose LSD 1 gang. Fikk ingenting ut av det, var bare ubehagelig, mulig det var dårlig LSD, jeg vet ikke.

Det er mye verre med en dårlig LSD-tripp enn en dårlig sopptripp da førstenevnte varer 3 ganger lengre.
Gajafbig's Avatar
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Ikke nødvendig å kjøre på med 150ug med mindre du ønsker en fullverdig opplevelse. Det kan være minst like gøy å dyppe føttene i 80-100ug siden man beholder mye mer av kontrollen. Du kommer sikker til å røyke hasj også? Det kan være skummelt, selv på 100ug.
Noen syntes det er ubehagelig å ha en fot plantet i begge verdener, men jeg liker det. Har aldri vært den som liker å slippe seg helt løs på psykedelika.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om jeg tørr og blande psykedelika med andre rusmidler. Tok knips blanda med hasj igår da det var helt nydelig
Jeg ville lest meg opp utrolig mye på lsd/psykedelika. Skjønner du har erfaring med blant annet knips og bønne, så da har du litt erfaring med rus annet enn øl!
Jeg ville også holdt meg i trygge omstendigheter. Altså kanskje første gangen hjemme, selvom det er fantastisk og mest naturlig å trippe ute i naturen.
Også veldig viktig at du er trygge på de som er rundt deg mens du tripper.
Gjør klar en deilig spilleliste, kjøp inn saftig frukt.
I og med du har prøvd emma, så kjenner du til den ukomfortable comeupen, noe som ikke er å overreagere over. Det går over.
Og som ble sagt av en over her, kommer det litt guffne følelser så ikke stritt i mot og gjør alt for å unngå det. Kjenn litt på det vonde, eventuelt kan det hjelpe å flytte på seg og bare bytte litt setting.
Finnes en hel haug med andre kjempe gode stalltips, men dette er hva jeg bidrar med idag! haha.
Lykke til hvis du velger å gå for det, og jeg er overbevist over at det går kjempe greit <3
Den Tilregnelige
Wonko's Avatar
Støtter det siste taler sier om å lese deg opp om psykedelika.

Ta gjerne en titt på boken lenket i signaturen min. Den omhandler primært Spiss fleinsopp og psilocybin men mye av informasjonen (feks set og setting) er overførbart til de andre klassiske psykedelikaene, herunder LSD.

Lykke til!
Jeg prøvde det for første gang for 1 1/2 år siden nå, og så røyket weed på comeupen.(ikke noe jeg anbefaler å gjøre, og jeg røyker til vanlig) Det ble altfor intenst for meg, Og jeg hadde en bad/challenging trip. Syk opplevelse, lifechanging, men syykt glad for det nå i etterkant. Anbefaler 100% å fikse noe beroligende just in case badtrip tho
Det handler bare om hvem du evt er med, viben, hvor du er, hva du føler for, musikk osv go with the flow og kos deg. Men jeg tror ikke jeg ville tatt syre og gått ut foran folk osv lzm man er jo tura
Gajafbig's Avatar
Trådstarter
Karen min selger bare 200uq stykk. verdt og ta 200uq med en god kompis?
Ja ville personlig gått for flein da du ikke får bedre saker å trippe på. Da er det bare å være hjemme ta 1-2g, ikke etterdosere. Sette på noe animal planet elns på youtube. Garanterer en 10/10 opplevelse da. Best å gjøre sånt i trygge omgivelser med folk du kjenner. Skader ikke å ha en tripsitter som kan hente inn folk om de skulle være uheldig med en bad trip
Du kan fint dele opp blotterne ved hjelp av sprit. Legg blotteren i 30 milliliter sprit og la den trekke i to dager. Så doserer du 15 milliliter syresprit med en sprøyte.
Sitat av Gingerskjegg Vis innlegg
Ja ville personlig gått for flein da du ikke får bedre saker å trippe på. Da er det bare å være hjemme ta 1-2g, ikke etterdosere. Sette på noe animal planet elns på youtube. Garanterer en 10/10 opplevelse da. Best å gjøre sånt i trygge omgivelser med folk du kjenner. Skader ikke å ha en tripsitter som kan hente inn folk om de skulle være uheldig med en bad trip
Vis hele sitatet...
Så ditt beste råd til noen som skal teste sopp, er å sette seg i sofan forran TVen? Tror jeg heller vil anbefale ett av de klassiske virkemidlene for en god tur, tur i nærheten av naturen. Og kunne bevege seg i trygge omgivelser, en solfylt dag, gir en veldig god opplevelse for de fleste som prøver. Men for all del, jeg setter gjerne på TVen med musikk osv etterhvert, men hele turen i sofan hørtes litt lite givende ut.
Sitat av Nimja Vis innlegg
Så ditt beste råd til noen som skal teste sopp, er å sette seg i sofan forran TVen? Tror jeg heller vil anbefale ett av de klassiske virkemidlene for en god tur, tur i nærheten av naturen. Og kunne bevege seg i trygge omgivelser, en solfylt dag, gir en veldig god opplevelse for de fleste som prøver. Men for all del, jeg setter gjerne på TVen med musikk osv etterhvert, men hele turen i sofan hørtes litt lite givende ut.
Vis hele sitatet...
Potensielt noe brave å være førstegangstripper ute i naturen, tenker jeg da. I og med at man ikke vet hvordan man responderer er jo settinga mer kontrollerbar innenfor husets 4 vegger. Det er forskjell på folk selvsagt, og ellers en god plan når man har litt oversikt over hvordan det går
Til TS; Hvis du liker kreative syssler er det antagelig bedre enn tv på psykedelika, typ tegning, maling eller å spille gitar.
Sist endret av Deceptive; 22. mai 2023 kl. 14:35. Grunn: Kom på noe mer
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Potensielt noe brave å være førstegangstripper ute i naturen, tenker jeg da. I og med at man ikke vet hvordan man responderer er jo settinga mer kontrollerbar innenfor husets 4 vegger. Det er forskjell på folk selvsagt, og ellers en god plan når man har litt oversikt over hvordan det går
Til TS; Hvis du liker kreative syssler er det antagelig bedre enn tv på psykedelika, typ tegning, maling eller å spille gitar.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener. Men, samtidig så virker det for meg, etter å ha vært med en god del folk som prøver første gang, at å ture innendørs for gjør opplevelsen mer intens. Vegger og tak som virker som de lukker seg osv. Utendørs får man dem friske luften, evig med plass rundt seg osv. Mange turer jeg har vært med på hvor vi er ute i mange timer, beveger oss innendørs mot kvelden, og da blir det for nifst og intenst for enkelte.
Sitat av Nimja Vis innlegg
Skjønner hva du mener. Men, samtidig så virker det for meg, etter å ha vært med en god del folk som prøver første gang, at å ture innendørs for gjør opplevelsen mer intens. Vegger og tak som virker som de lukker seg osv. Utendørs får man dem friske luften, evig med plass rundt seg osv. Mange turer jeg har vært med på hvor vi er ute i mange timer, beveger oss innendørs mot kvelden, og da blir det for nifst og intenst for enkelte.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med natur å ta inn opplevelser men jeg tenkte mest siden det er første gang, har vært deltakende tripsitter flere ganger å folk reagerer så helt sykt forskjellig at inne hvor du er i kjente omgivelser og med folk du er trygg på er den safeeste veien. En dårlig første tripp skremmer jo mange bort fra å noen sinne ville ta igjen.

Men igjen om du er med folk som bare setter god vibe så går det stortsett fint uansett hvor du er.

PS: Lurt med flein hvertfall å være obs på dosering og at det faktisk er flein. Bruker ofte og kjøpe fra folk som plukker selv å ikke dealere da det kan være ymse kvalitet på det.
Sist endret av Gingerskjegg; 22. mai 2023 kl. 17:32.