Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4788
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan sammenlignes crystal meth / ice seg med den vanlige gule gateamfetaminen?
Methamfetamin varer mye lengre. Bare prøvd det en gang men ble sittende oppe i en 13-14 timer på ei lisse.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja er erfaren med amf. Meth har jeg sans vært borti flere ganger det og. Men aldri en krystall før.
Amf er amf og meth er meth.

Er det store krystaller så er det renere. Er ikke mer hokus pokus enn det
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har sett meth crystall engang i livet mitt, har aldri tatt amfetamin eller meth men husker crystallen var sinsykt dyrt. Skal ikke skrive priss da dette ikke er lov
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føles relativt likt ut, bare sterkere.
Har god erfaring med begge. Personlig syns jeg ice faktisk ble litt for ren er jo en veldig "fokusert" rus som for meg føles veldig medisinsk. Sammenlignet med god speed(hvit bomullsaktig) så er det mer en helkroppslig opplevelse som gir en god rund rus. Sånn ellers så fungerer jeg bedre på ice egentlig, blir ikke like loka av den.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Gingerskjegg Vis innlegg
Har god erfaring med begge. Personlig syns jeg ice faktisk ble litt for ren er jo en veldig "fokusert" rus som for meg føles veldig medisinsk. Sammenlignet med god speed(hvit bomullsaktig) så er det mer en helkroppslig opplevelse som gir en god rund rus. Sånn ellers så fungerer jeg bedre på ice egentlig, blir ikke like loka av den.
Vis hele sitatet...
det er det jeg prøver å undersøke også, men her ikke kommet borti ren ice enda, også hvis jeg ikke tar heilt feil så skal den ikke løse seg i aceton?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ice kan røykes og er, etter min mening, noe av det mest avhengighetsskapende jeg noensinne har vært borti. Fysj.
På rette dosen er meth mindre stukete IMO. Men allikevel vanskeligere å dosere bare en gang. Digg å kunne røyke stims. Men det er ikke særlig spennede med en oral dose speed hvis du har tolerance på røyke meth
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av andreasbaader Vis innlegg
På rette dosen er meth mindre stukete IMO. Men allikevel vanskeligere å dosere bare en gang. Digg å kunne røyke stims. Men det er ikke særlig spennede med en oral dose speed hvis du har tolerance på røyke meth
Vis hele sitatet...
Heilt enig, største appealen med meth er at man kan røyke det, så det er veldig enkelt å dosere nøyaktig etter ett par ganger med samme typen.
Syntes det ligner mest på dexamf, og ville kanskje ikke kunnet skille de to på en blindtest faktisk.

Er det verdt flere ganger mer i pris per gram enn vanlig amf?
Vanskelig å si, men hvis man ikke liker å røyke så hadde jeg nok ikke kjøpt det, og selv da så er det bare å unne seg ett gram en sjelden gang det er tilgjengelig.

Angående det med prisen, dette blir litt vanskelig uten å nevne twll i det hele tatt, så jeg bruker bare noen fiktive tall her for å kunne illustrere hva jeg mener(bruk dine egne priser for å samme ligne selv):
La oss si amf kostet 3kr per g og ice kostet 15kr. Det er jo en mangedobling i pris, men ser man på renheten mellom de to så vil jo ett gram med ice være så rent at det allerede tilsvarer flere gram med amfetaminen.
Hvis icen var 80% og speeden 20% så ville jeg sammenlignet det ene grammet med 4g speed, da er man oppe i 12kr for en tilsvarende mengde, og da blir det litt mer forsvarlig å betale den høye prisen, men med det sagt så får jeg mye mye mye mer utav 4g med hvilken som helst standar speed enn av 1g med ice, og for prisen av ett par-tre gram med ice så kan jeg fint få 50-100g med speed, og da blir det jo bare latterlig å sammenligne.

Så sånn som det er nå så blir ice ett luksusprodukt, det har jo alltids sine fordeler med kvalitet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Amf er amf og meth er meth.

Er det store krystaller så er det renere. Er ikke mer hokus pokus enn det
Vis hele sitatet...
gateamften i Norge er jo 50/50 meth/amf racemix
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
gateamften i Norge er jo 50/50 meth/amf racemix
Vis hele sitatet...
Du prater piss..

Amfetaminer
I 2022 er det beslaglagt ca. 258 kg amfetamin og metamfetamin fordelt på 2 851 beslag.
Det er en reduksjon på 17 % i antall beslag sammenlignet med fjoråret. Samlet for
amfetamin og metamfetamin er mengdene lave sett i et tiårsperspektiv.
Gjennomsnittlig styrkegrad i amfetaminbeslag har holdt seg stabil over noen år, men har
gått litt ned fra 28 % i 2020 til 23 % i 2022. Variasjonene spenner imidlertid fra stoff
med svært lite virkestoff (1 %) til nesten helt ren amfetamin (99 %).
Metamfetamin utgjør fortsatt en liten del av amfetaminbeslagene selv om mengdene er
de største siden 2017. I 2022 utgjør metamfetamin 5 % av antall amfetaminbeslag og 12
% av mengdene. EMCDDA melder at det er tegn som tyder på at tilgjengeligheten og
bruken av metamfetamin øker6
.
Metamfetaminbeslag foreligger oftest som metamfetaminsulfat. Gjennomsnittlig
styrkegrad i metamfetaminsulfat er 36 % i 2022. Det er en økning fra et stabilt nivå
rundt 25-30 % de siste årene, men her er datagrunnlaget beskjedent.
Metamfetamin kan også foreligge som metamfetaminklorid, også kalt crystal meth eller
ice. I 2022 har det vært beslag av til sammen 3,2 kg metamfetaminklorid med
styrkegrad 96-99 %.
Vis hele sitatet...
Kilde: Kripos narkotikastatistikk 2022
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
gateamften i Norge er jo 50/50 meth/amf racemix
Vis hele sitatet...
HVOR FÅR DERE SLIK INFORMASJON FRA?!? Jeg fatter det bare ikke.
Hvorfor er alle plutselig «eksperter» når det kommer til narkotika? Presenteres alle deres tanker som fakta?
Jeg skal unnskylde de gamle sliterne som knapt har fått med seg at Google finnes, men spesielt dere yngre har ingen unnskyldninger når dere kommer med påstander som dette. Ingen!

Gateamf = racemisk, noe som igjen betyr en blanding av Levo og dex-amfetamin. Ingen methamf, det er verdt mye mer enn amf på alle måter.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
HVOR FÅR DERE SLIK INFORMASJON FRA?!?
Vis hele sitatet...
Fra delvis troverdige dealere. I 2018 når jeg hadde makkakjør- perioden min var amfetaminen nesten alltid blandet ut med noe meth, for at den skulle fungere bedre.

Men at én bruker har ofte fått meth i amfetaminen fra den samme dealeren, betyr nødvendigvis ikke at det er representativt for hele Norge.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen methamf, det er verdt mye mer enn amf på alle måter.
Vis hele sitatet...
Ikke pulver vel? Jeg trodde det var motsatt, at meth var lettere å syntetisere, for da kan man selge stæshet sitt som ekstra potente varer.
Sist endret av IneartheDx; 29. desember 2023 kl. 17:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Ikke pulver vel? Jeg trodde det var motsatt, at meth var lettere å syntetisere, for da kan man selge stæshet sitt som ekstra potente varer.
Vis hele sitatet...
Det er omtrent like vanskelig/enkelt å lage begge stoffene. Men ingrediensene er lettere tilgjengelig i USA, samt at i Europa er det lettere tilgang på andre stimulanter som Kokain og MDMA som ikke er like destruktive. Kokain kan klart ødelegge livet ditt, men med relativt kort varighet er det fullt mulig å ta seg noen linjer en kveld og dra på jobb dagen etter. Det er ikke like lett med Methamfetamin som kan vare i 16-18 timer og en brukbar dose gjør deg helt tullete.

Meth har heldigvis ikke blitt så populært her som i USA, og ser man på problemet der borte så er meth mer utbredt ute på landet enn i store byer og metropoliske områder.
Den VELDIG RASKE metamfetamintråden.

Jeg stoler ikke på at det er meta i amfetaminen din med mindre du viser meg labtest. ÉN GANG (av minst 100 forskjellige jeg har vært borti) har jeg vært rusa i over 24 timer uten påfyll. Nå snakker jeg om kjøp av det som presenteres som "vanlig" amfetamin til forskjell fra å faktisk oppsøke meta.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Meth har heldigvis ikke blitt så populært her som i USA, og ser man på problemet der borte så er meth mer utbredt ute på landet enn i store byer og metropoliske områder.
Vis hele sitatet...
Sikkert flere grunner til dette, alt fra at du må ha kokeplass til befolkningens hyttefeber.
Sist endret av supranaut; 29. desember 2023 kl. 18:54.
Aldri vært en fan av makka, men det var vel en periode for noen år siden at det var vanlig med noe meth i amfen. Ikke store mengdene, og dette er sikkert mer enn 5 år siden. Orker ikke finne kilder, så bust meg gjerne om jeg tar feil.
[QUOTE samt at i Europa er det lettere tilgang på andre stimulanter som Kokain][/quote] Trodde USA og Kokain var to sider av samme sak jeg omtrent, på hver sin side av grensa…….. Cola har lange tradisjoner i Uniten. Tilbake til lengder målt i coca av indianerne. Er vel ikke en suksess i usa som ikke er bygd delvis på cola. Men uansett tar jeg pepper hver gang foran cola. Jeg vil at håret skal stå rett opp, kjeften gå som et gammalt lokomotiv og at det varer mer enn det koster
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Loy
Konlom
5 0
Jeg lurer på en ting! Hvorfor bruker folk Cola istedenfor methamphetamine? Etter min forståelse varer rusen med Cola ganske kort tid, men methamphetamine rusen varer jo ganske lang tid. Unnskyld meg om jeg tar feil her, men dette er nå min forståelse. Er det p.g a tradisjoner ? og at Cola har vært lettere tilgjengelig?
Jeg har bodd i nesten 20 år i Thailand, og der er " Jabba ", (Crazy medicine /methamphetamine), vanvittig vanlig. Jeg trodde det ikke var mye slikt når jeg først kom til Thailand, men nå da jeg vet bedre ser jeg at det flommer over av rusmidler som f.eks jabba.
Uansett, det jeg lurte på var hvorfor Cola er det foretrukne rusmiddel av mange?
Sist endret av Loy; 14. mars 2024 kl. 23:33.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Loy Vis innlegg
Jeg lurer på en ting! Hvorfor bruker folk Cola istedenfor methamphetamine? Etter min forståelse varer rusen med Cola ganske kort tid, men methamphetamine rusen varer jo ganske lang tid. Unnskyld meg om jeg tar feil her, men dette er nå min forståelse. Er det p.g a tradisjoner ? og at Cola har vært lettere tilgjengelig?
Jeg har bodd i nesten 20 år i Thailand, og der er " Jabba ", (Crazy medicine /methamphetamine), vanvittig vanlig. Jeg trodde det ikke var mye slikt når jeg først kom til Thailand, men nå da jeg vet bedre ser jeg at det flommer over av rusmidler som f.eks jabba.
Uansett, det jeg lurte på var hvorfor Cola er det foretrukne rusmiddel av mange?
Vis hele sitatet...
For de fleste av oss har jobb og andre ansvar. Så det er bedre med noe som varer kort og kan justere formen på ofte enn noe som forvandler deg til en fuckings galing i 16 timer
Loy
Konlom
5 0
Sitat av Dodecha Vis innlegg
For de fleste av oss har jobb og andre ansvar. Så det er bedre med noe som varer kort og kan justere formen på ofte enn noe som forvandler deg til en fuckings galing i 16 timer
Vis hele sitatet...
Skjønner, det høres fornuftig ut. Takker for svar.
Sitat av Loy Vis innlegg
Jeg lurer på en ting! Hvorfor bruker folk Cola istedenfor methamphetamine? Etter min forståelse varer rusen med Cola ganske kort tid, men methamphetamine rusen varer jo ganske lang tid. Unnskyld meg om jeg tar feil her, men dette er nå min forståelse. Er det p.g a tradisjoner ? og at Cola har vært lettere tilgjengelig?
Jeg har bodd i nesten 20 år i Thailand, og der er " Jabba ", (Crazy medicine /methamphetamine), vanvittig vanlig. Jeg trodde det ikke var mye slikt når jeg først kom til Thailand, men nå da jeg vet bedre ser jeg at det flommer over av rusmidler som f.eks jabba.
Uansett, det jeg lurte på var hvorfor Cola er det foretrukne rusmiddel av mange?
Vis hele sitatet...

Blir du tatt med Yaba eller ice eller sånt så lykke til kompis. Da håper jeg du kontakter - hvertfalli politiet, helst bør du kjenne noen i kongefamilien . Ikke at jeg har det sjæl hehe men jeg bruker ikke sånt

Hvordan er det med weed nå? samme helt åpent salg? eller har de tona det ned et hakk? Jeg er itvilsom men de snakker jo om at det skal bli helt super strict som det var før det ble legalized?
Loy
Konlom
5 0
Sitat av WouwseP Vis innlegg
Blir du tatt med Yaba eller ice eller sånt så lykke til kompis. Da håper jeg du kontakter - hvertfalli politiet, helst bør du kjenne noen i kongefamilien . Ikke at jeg har det sjæl hehe men jeg bruker ikke sånt

Hvordan er det med weed nå? samme helt åpent salg? eller har de tona det ned et hakk? Jeg er itvilsom men de snakker jo om at det skal bli helt super strict som det var før det ble legalized?
Vis hele sitatet...

Helt enig, slike saker bør man holde seg borte fra i land som Thailand. Jeg bruker heller ikke slikt, men spurte fordi jeg lurte. Og fordi jeg har jobbet med mange Australiere både i Australia og utenfor, og der er jo Cola det foretrukne stoffet. Når jeg reiste derifra, ( litt over ett år siden p.g.a helsemessige årsaker) så var weed salget helt åpent. Det ble solgt overalt, og Candyland i Pattaya er proffe på slikt.

I både Thailand og andre land i Østen bør man holde seg borte fra slikt. Fengsels forholdene er jo så inni helvete dårlige. Filmen fra 1999, The Damage Done: Twelve Years Of Hell In A Bangkok Prison har brent seg inn i hukommelsen, og i Bangkok Hilton vil jeg helst ikke havne.

Det jeg egentlig mente var at siden straffene er så harde samt sonings forholda så jævlige trodde jeg at det ikke var stoff i Thailand, ( mulig en naiv tanke), når jeg reiste ned dit første gangen i 2005. Men nå, etter mange år der, ( har jobbet offshore internasjonalt , og oppholdt meg i Thailand på fritiden), ser jeg jo at det flommer over av stoff, og Yaba som første valget. Er vel naturlig det ettersom det meste kommer fra Myanmar.
Mye stoff i Thailand ja. Dumme meg smuglet fra Thailand gjennom Arabiske Emirater en gang. Dødsstraff i begge land for narkotika smugling. Ble stoppet på vei ut av Thailand fordi jeg var så på trynet. Klarte å snakke meg ut av det. Helt idiotisk å rote med natkotika i sånne land. Traff en slektning av en ex der nede som hadde sittet i mange år for heroinsmugling. Han hadde opplevd forferdelige ting der inne. Fangevokterne var sadister.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Methamfetamin varer mye lengre. Bare prøvd det en gang men ble sittende oppe i en 13-14 timer på ei lisse.
Vis hele sitatet...
Har ikke meth og amf ca samme halveringstid?
Min erfaring er at meth er betydelig mye mer potent hvertfall. Bare 5 mg droppa kan gi deg en lang og nice speeda effekt om du ikke har noe toleranse.

Sitat av Loy Vis innlegg
Jeg lurer på en ting! Hvorfor bruker folk Cola istedenfor methamphetamine? Etter min forståelse varer rusen med Cola ganske kort tid, men methamphetamine rusen varer jo ganske lang tid. Unnskyld meg om jeg tar feil her, men dette er nå min forståelse. Er det p.g a tradisjoner ? og at Cola har vært lettere tilgjengelig?
Jeg har bodd i nesten 20 år i Thailand, og der er " Jabba ", (Crazy medicine /methamphetamine), vanvittig vanlig. Jeg trodde det ikke var mye slikt når jeg først kom til Thailand, men nå da jeg vet bedre ser jeg at det flommer over av rusmidler som f.eks jabba.
Uansett, det jeg lurte på var hvorfor Cola er det foretrukne rusmiddel av mange?
Vis hele sitatet...
Fordi det er 2 helt forskjellige drugs og. Cola gir en mer sånn slags spacet high. Mens amf gir generelt bedre effekt. Iv Coke uten toleranse er noen av den beste følelsen man kan få men varer bare sånn 15 knappe minutter.
Sist endret av thetech; 16. mars 2024 kl. 16:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av thetech Vis innlegg
Har ikke meth og amf ca samme halveringstid?
Min erfaring er at meth er betydelig mye mer potent hvertfall. Bare 5 mg droppa kan gi deg en lang og nice speeda effekt om du ikke har noe toleranse.



Fordi det er 2 helt forskjellige drugs og. Cola gir en mer sånn slags spacet high. Mens amf gir generelt bedre effekt. Iv Coke uten toleranse er noen av den beste følelsen man kan få men varer bare sånn 15 knappe minutter.
Vis hele sitatet...
Mer som 5 minutter er min erfaring
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare prøvd hva jeg tror var en form meta en gang, og det jeg husker var at den var en del mer intens og jeg trengte ikke redosere lisser før det hadde gått 12 timer... Og hvor vanlig amfetamin hvor effekten pleier å avta etter ett par dager så holdt metaen "koken" så jeg sovna ikke før jeg slutta å redosere på dag 4, sovnet da utpå kvelden på dag 5.. Og da var jeg virkelig på kanten til psykotisk med fult av "skyggedyr" i leiligheten og en rasende paranoia... Så jeg syntes det blei rett og slett litt for mye av det "gode"