Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 624
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skulle sette drittn i 12/12 syklus idag og oppdaget mye grønt alge-aktig nedi tanken og litt på røtter. Er det noe å bry seg om? Spyla av røtter litt, vaska tank og lokket var også grønt under. Luftesteinene ble tatt ut og kjørt i rent vann og rensa for det meste også. Planten ser ellers frisk ut.
Har ikke vært borti at det blir sånn før og bruker hydroguard.
Ta jeg vaska lokket forresten så la jeg merke til at det slipper igjennom endel lys som er fy-fy men det har jo ikke vært noe problem før? Har isolert litt bedre nå og planten er jo såpass at den dekker for endel lys også.




Vil si du har gjort det riktige, da alger kan utkonkurrere/dekke røttene. Har ikke grodd weed selv enda, men driver en del med planter ellers.

Bare å følge med, har du algesporer i hus blir det vanskelig å kvitte seg med uten bruk av kjemikalier. Mulig algefjerner ment til akvariumsbruk kan fungere, men aner ikke hvordan det vil påvirke en cannabis plante.
H2o2 er ett produkt som steriliserer systemet uten å drepe planten
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk det samme på dwc selv om jeg dekket karet med gartnerplast, det var for høy temp i vannet som var synderen.. Hjalp på ph å få ned tempen i bøtta også