Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1074
Så jeg får valium fra legen om dagen på papiresept. Han gjør det fordi han er gammeldags.

Men det er noen nye regler som sier at hvis det ikke er spesifisert dosering per dag så får de ikke levere ut mer enn 3 dager om gangen.

Så legen min hadde skrevet på siste resept valium «ved behov» og apotekene nekter å utlevere dem pga det jeg skriver over.
Hva er greia med det a? For no masete idiotisk paragrafrytteri. Noen andre som har lyst til å ventilere?
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Så jeg får valium fra legen om dagen på papiresept. Han gjør det fordi han er gammeldags.

Men det er noen nye regler som sier at hvis det ikke er spesifisert dosering per dag så får de ikke levere ut mer enn 3 dager om gangen.

Så legen min hadde skrevet på siste resept valium «ved behov» og apotekene nekter å utlevere dem pga det jeg skriver over.
Hva er greia med det a? For no masete idiotisk paragrafrytteri. Noen andre som har lyst til å ventilere?
Vis hele sitatet...
Står det bare ved behov eller står det f eks 1 tablett opptil 3 ganger daglig?
Men ja, hva er poenget med det der? Gjelder det papirresept eller digital også?
Sist endret av NokErNok; 25. april 2023 kl. 17:58.
Hvorfor kan han ikke gjøre det lettere for deg og sende deg eresept? Apoteket er jo svært mistenkelige så fort det kommer papir resept.

Eller så ber du bare legen skrive døgndosering, så er problemet løst.
Sist endret av Amøbe66; 25. april 2023 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Det er ikke verre enn å be legen endre det ja. Jeg lurte bare på om noen hadde noe som helst som likna på en grunn eller teori for at det plutselig ble sånn? Rar regel som kom ut av intet…

Henta ut en papiresept på valium bare 3-4 uker før, men husker ikke hva han skrev der. Som jeg sa, han er bare gammeldags og apoteket kjenner meg og jeg hadde en annen papiresept på antihistamin som ikke var noe stress.

Er vel NNPF det og tenker jeg som truer apotekansatte
Fikk en papirresept på 2 x 50 sist sommer.Ble vanskelig for farmasøyten å gi meg en pakke,så jeg fikk utlevert en hundrepakning.