Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1272
fått resept på welbutrin retard 150 mg for depresjon. er det mulig å ruse seg på dette? leser litt varierende meninger angående dette. hvilken inntaktsmåte er evt best? nasalt eller oralt?
Interessant.. Følger!
Sitat av Grubleguri Vis innlegg
Interessant.. Følger!
Vis hele sitatet...
skal vist være noe tilsvarende svak khat/amfetamin rus men vil høre deres erfaringer før jeg prøver. har funne tnoen gamle tråder angående temaet men vil gjerne høre nye erfaringer
Jeg vet om folk som har forsøkt å ruse seg på dette, og minst en endte opp i ambulansen etter epileptisk anfall. Tror ikke det var noe særlig kultfør det gikk galt heller, så dette ville jeg styrt unna.

Ett av de første resultatene jeg fikk på Google: Some poison databases have shown bupropion to currently be the most common cause of medication-induced seizures.

« The patient’s partner arrives and is able to confirm that the patient experienced a tonic-clonic seizure approximately 15 minutes after bupropion insufflation. His mental status returns to baseline and he has a normal glucose, EKG, vital signs, and neurological examination. He is observed in the ED for 8 hours and then discharged home with resources for drug counseling.»

Høres sykt ut. Anfall 15 minutter etter man drar i seg en linje. Vanligvis skjer det etter 8++ timer visstnok.
Sist endret av DrDeath; 25. april 2023 kl. 16:40.
Flaut å si.. men jeg prøvde å ruse meg på det for en del år tilbake når jeg var desperat som faen. Funka ikke. Tilsvarende følelse som mild overdosering av koffein, minus den positive effekten koffein gir.
ingen andre med erfaringer?
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
ingen andre med erfaringer?
Vis hele sitatet...
Sorryy, meg igjen

Ikke gjør det. Men hvis du prøver: Vær forsiktig, unngå å snorte dem og du må ikke skyte dem. Ikke doser høyt. Høy risiko for ingen eller i beste tilfelle en ubehagelig rus i få minutter etterfulgt av en kjip nedtur som varer noen timer. Men nok pekefinger, er ikke det du spurte etter.

Reddit har mange anekdoter, men ikke les kun de 5% av svarene som gir deg det svaret du vil ha. Effekten kan sammenlignes med alt fra nedturen på ritalin til ren angst og anfall... og det tror jeg det er ganske bred enighet om blant oss idioter som har vært så desperate at vi forsøkte.

Vær forsiktig
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Sorryy, meg igjen

Ikke gjør det. Men hvis du prøver: Vær forsiktig, unngå å snorte dem og du må ikke skyte dem. Ikke doser høyt. Høy risiko for ingen eller i beste tilfelle en ubehagelig rus i få minutter etterfulgt av en kjip nedtur som varer noen timer. Men nok pekefinger, er ikke det du spurte etter.

Reddit har mange anekdoter, men ikke les kun de 5% av svarene som gir deg det svaret du vil ha. Effekten kan sammenlignes med alt fra nedturen på ritalin til ren angst og anfall... og det tror jeg det er ganske bred enighet om blant oss idioter som har vært så desperate at vi forsøkte.

Vær forsiktig
Vis hele sitatet...
nedturen på ritalin er det værste jeg har opplevd noensinne. da var jeg faktisk nesten på grensen til sucidal pga hvor jævlig det var. så tenker kanskje ikke gjøre det nå som du sa det ass hahaha
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
nedturen på ritalin er det værste jeg har opplevd noensinne. da var jeg faktisk nesten på grensen til sucidal pga hvor jævlig det var. så tenker kanskje ikke gjøre det nå som du sa det ass hahaha
Vis hele sitatet...
Ja, helt enig. Nedturen på ritalin er et mareritt. Med nok wellbutrin i nesa, åra eller magen er den effekten relativt lik ritalin nedtur. Noen påstår til og med verre enn ritalin nedtur.

Tror du gjør et smart valg. Heller vente til du har noe tryggere og bedre å innta, selv om det kan oppleves som tungt uten noe rus i desperate/abstinente tider.