Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 923
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Godkveld lurer på om noen med erfaring kan svare meg på dette.

Jeg har drukket 2- 3 glass vin på ca 12,5% hver eneste kveld siden ca juni 2021, og jeg mener fulle glass dvs ca 4-5dl hver kveld.
Sluttet i påsken dvs på torsdag 6.04.23 pga ser ikke noe poeng med det mere da jeg nå sover godt på 5mg melatonin fra legen.

Følte plutselig at det å drikke noen glass rett og slett bød meg imot..

Jeg lurer på når kommer abstinensene? Burde jeg ikke ha merket noe til å ikke drikke alkohol på en uke, etter snart 2 år med minimum 2 dunker hvitvin i uken? Føles ut som om alt er bra, faktisk jækla bra, er mere opplagt og mere energi. Men har hatt litt urolig mage de siste dagene.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke så stort inntak, har du ikke merket noe til nå får du vell ingen symptomer på abstinens de neste dagene heller.
Jeg drakk 6-10 øl om dagen i 3 år hver dag, og har ikke hatt noen abstinenser. Tydeligvis utvikler enkelte ikke abstinenser, eller så er det sikkert bare de som drikker hver eneste time de er våken som får abstinenser.

Eneste abstinenser jeg har fått er kvalme dagen derpå, men dette er jo lettere sagt egentlig bare fyllesyke som går over etter 7-12 timer etter siste enhet med heavy drinking.
Sist endret av Tinnie; 13. april 2023 kl. 03:17.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Intens kaldsvette, våkner til våt madrass etter ei 3-4 dagers kule i et par døgn.

På grensa til deprimert i et par dager kan man vel og krysse av på, om det er abstinenser eller bare slik kroppen reagerer når man nærmer seg 40 vet jeg ikke
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ettersom du kun har drukket på kveldene, og har vært helt edru i flere timer mellom hvert inntak, kommer du ikke til å få noe særlig med abstinenser - kanskje i det høyeste du blir litt følsom en liten stund?

Abstinensene ville ha kommet hver gang alkoholen gikk ut av kroppen og du ble edru. Man må med andre ord drikke konstant, fra morgen til kveld, over en lenger periode - fra et par uker til et par dager avhengig av hvor mange ganger du har fått abstinenser før og hvor lenge siden det er siden sist - for å utvikle den typen toleranse som resulterer i abstinenssymptomer.