Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1830
Driver å planlegger å slutte med hasj. Har dere noe tips til hvordan jeg kan klare det? Er veldig langt nede men har endelig fått kontakt med dps og skal etter hvert gå til faste timer hos psykolog. Røyker to Js om dagen så er ikke så mye men kanskje 0.5-0.7 g om dagen.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Å slutte med hasj er jo lekent, sett at du vil slutte. Deilig når hjernen begynner å kvikne til litt igjen.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Å slutte med hasj er jo lekent, sett at du vil slutte. Deilig når hjernen begynner å kvikne til litt igjen.
Vis hele sitatet...
Er bare så sinnsykt langt nede for tida, er mest derfor jeg røyker. Føler meg normal og føles ut som at livet er litt greit når jeg røyker.
CBD er veldig fin hjelp til å slutte med THC. Lovlig har det blitt også!
EDIT: du har brukt THC for å trykke ned følelsene dine, kan det virke som. Du burde også finne ut hva du sliter med og hvorfor. Jobb med det, helst med hjelp fra en fagkyndig! Lykke til, kompis! (:
Sist endret av CannaLars; 6. april 2023 kl. 00:09.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Er bare så sinnsykt langt nede for tida, er mest derfor jeg røyker. Føler meg normal og føles ut som at livet er litt greit når jeg røyker.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at dette ikke er bivirkning av cannabis? Jeg blir fort deppa hvis jeg røyker flere dager på rad, hjernen min tåler bare ikke THC. Jeg trodde i mange år at jeg følte meg bedre på hasj, det tok årevis før jeg skjønte at jeg skjøt meg selv i foten.
Sist endret av Skinny; 6. april 2023 kl. 00:10.
Mitt beste tips er begynn å trene styrketrening 3 ganger i uka. Som nybegynner søk opp alpha destiny novice program. Ellers, hver gang du får lyst på å fyre gjør no produktivt i stedet som å rydde, gå en 10 min tur i nabolaget eller lignende. For min del er det essensielt å ikke ha tilgang på noe å fyre. Slett nummer på dealer kan være en god idè. Skriv en liste med positive og negative sider ved røyking og overbevis deg selv at i lengden så vil det lønne seg på alle mulige måter å slutte. Har selv slutta med dagligrøyking, røya flere gram om dagen på det verste.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Er du sikker på at dette ikke er bivirkning av cannabis? Jeg blir fort deppa hvis jeg røyker flere dager på rad, hjernen min tåler bare ikke THC. Jeg trodde i mange år at jeg følte meg bedre på hasj, det tok årevis før jeg skjønte at jeg skjøt meg selv i foten.
Vis hele sitatet...
Hasjen har ikke forverra depresjonen noe særlig, har slitt psykisk veldig, veldig lenge.
Hvis det å røyke to jointer om dagen hjelper på hvordan du føler deg så ville jeg ikke eliminert det fra livet mitt før jeg hadde funnet noe annet som kunne lyse opp dagen din. Det er ikke alltid ting blir bedre av å kutte ut, noen ganger kan det gjøre vondt verre. Hvis du føler at du er klar for det, så går det ofte helt av seg selv, rett og slett sånn at du bare «glemmer» å fyre opp.

Vet ikke om det er slik for andre, men jeg opplevde ofte at det var lettere å slutte med ting hvis jeg viste at jeg hadde muligheten til å bruke om jeg ønsket det. Suget blir ofte større når man ikke har muligheten/tilgjengeligheten. Med en gang det er i boks så forsvinner mye av dette suget.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Mitt beste tips er begynn å trene styrketrening 3 ganger i uka. Som nybegynner søk opp alpha destiny novice program. Ellers, hver gang du får lyst på å fyre gjør no produktivt i stedet som å rydde, gå en 10 min tur i nabolaget eller lignende. For min del er det essensielt å ikke ha tilgang på noe å fyre. Slett nummer på dealer kan være en god idè. Skriv en liste med positive og negative sider ved røyking og overbevis deg selv at i lengden så vil det lønne seg på alle mulige måter å slutte. Har selv slutta med dagligrøyking, røya flere gram om dagen på det verste.
Vis hele sitatet...
Takk for tips!
Startet på DPS for å få hjelp med hasj slutt, men viser seg at jeg har større problemer enn litt tjall så jeg venter på svar om utredning da tar jeg en ukes pause på det oppholdet, så røyker jeg vanlig fram til da for jeg må seriøst ha litt hasj for å ha det litt bedre ass.

Sier ikke at det er sånn for deg altså, men hvis det er ekstra vanskelig for deg å slutte, da ligger det nok mer bak det enn litt tjall.

For den er virkelig ikke så vanskelig å slutte med, men jeg hadde fortsatt ikke klart å lagt den på hylla akkurat nå. Men jeg vet jeg kommer til å gjøre det en dag!

Mitt råd til deg er å være ekstra innsiktsfull når du er i psykologtimer og utenfor. Det var jeg som tok opp tema, hun hørte på meg, og sendte henvisning. Anbefaler og gjøre "hjemmeleksa" si og ikke tenke at man skal få så mye ut av en samtale, for det får man ikke hvis man har større underliggende problemer, blir bare en samtale liksom.

Men i starten bare fokuser på å varme opp til psykologen og få en god tilknytning hvis du er "heldig" og får en bra psykolog som passer deg. Jeg har vært i sånn 8 møter nå, og har kanskje snakket 5-10% om det jeg har opplevd, så trenger ikke føle hast på å fortelle hvis det er ukomfortabelt for det kommer seg når dere får god kjemi osv

Nå snakker jeg bare for meg selv altså, men kanskje det hjelper, samtidig som du har en psykolog å prate med vær litt din egen psykolog på fritiden.

For det er mye ventetid, én 45 min samtale i uka kan føles ut som 20 min og jeg ble smått sinna når hun snakket om «gåturer» i starten av samtalene våre.

Det jeg gjorde var å lese meg litt opp om psykolog faget, om hvordan de tenker og jobber liksom så snublet jeg inn på en diagnose som jeg ikke hadde hørt om før, men passet så sykt bra, tok det opp neste time og henvisning ble sendt. Noe som føles veldig riktig

Lykke til! Stå i det!
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Hasjen har ikke forverra depresjonen noe særlig, har slitt psykisk veldig, veldig lenge.
Vis hele sitatet...
Sånn hadde jeg det å. Hasjen gjør det kanskje ikke verre der å da men kan gjøre det vanskeligere å komme ut av det. Bryt mønsteret å finn på noe nytt å gjøre.
Etter en del år med så si daglig rus ble hjernen min helt annerledes etter 3 uker helt nykter og den effekten kanskje du å kjenner ettervært.

Hasj har en tendens for meg iallfall å være tilfreds med så si ingenting. Så lenge jeg er fjern er alt greit men man ser ikke de små tinga man går glipp av. Kan nesten være fornøyd med å bare sitte å stirre på en svart tv-skjerm.
Sist endret av NokErNok; 6. april 2023 kl. 00:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare stå i det. Kjennes det dritt ut så bare tenk på at det blir bedre, jævlig mye bedre. Sliter du psykisk vil det nok føles litt ekstra kjipt når du slutter, men gevinsten noen veldig få uker frem i tid er desto større.

Om jeg har røyket litt for mye en periode, og tar en god og lang pause så føler jeg meg euforisk, motivert og skarp etter en veldig kort stund uten.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slutt tvert så lover jeg at du har det mye bedre med depresjonen om 4-5 måneder
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil jo ikke få noe rus av thc etter å brukt det hyppig hver dag i 2-3 uker, det er vel rus en ønsker å oppnå. Burde være rimelig enkelt å holde seg unna da. Depressive tanker kan være en bieffekt av å slutte, men 1-2 uker er det borte kanskje raskere også
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil jo ikke få noe rus av thc etter å brukt det hyppig hver dag i 2-3 uker, det er vel rus en ønsker å oppnå. Burde være rimelig enkelt å holde seg unna da. Depressive tanker kan være en bieffekt av å slutte, men 1-2 uker er det borte kanskje raskere også
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager er det du røyker på som opplever dette?
Jeg ble ruset etter 2-3 ÅR sammenhengende! Aldri hørt om noen som ikke får formen etter å ha røyka noen uker i strekk. Da har man elendige varer.


Dette var kanskje ett problem tidlig på 2000-tallet, den gang folk solgte «jøde hasj». Var mye drittvarer på tiden, hasj er virkelig noe helt annet i dag. Har ikke kommet over noe dårlige greier på over 10 år.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil jo ikke få noe rus av thc etter å brukt det hyppig hver dag i 2-3 uker, det er vel rus en ønsker å oppnå. Burde være rimelig enkelt å holde seg unna da. Depressive tanker kan være en bieffekt av å slutte, men 1-2 uker er det borte kanskje raskere også
Vis hele sitatet...
Hæ? høres ikke ut som du vet hva du prater om. Kjenner folk som har røyka daglig i årevis.
Klart de kjenner ikke det de gjorde første gangen de røyka, men å påstå at man ikke får rus etter bare et par ukers røyking er tull.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hahah har røyka daglig i 20år har had til sammne 5månder opphold bortsett fra det hver dag å blir fortsatt balle fjern
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mulig dere ikke røyker hyppig da. 5-8 sessions med røyking eller spising hver dag, og du kommer garantert ikke til å ha særlig effekt etter 2-3 uker, med mindre du dobler, tripler, fripler, fimpler, sikler dosene. Må ha en fet lommebok for å klare det cannabis er fette kjedelig i lengden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mulig dere ikke røyker hyppig da. 5-8 sessions med røyking eller spising hver dag, og du kommer garantert ikke til å ha særlig effekt etter 2-3 uker, med mindre du dobler, tripler, fripler, fimpler, sikler dosene. Må ha en fet lommebok for å klare det cannabis er fette kjedelig i lengden.
Vis hele sitatet...
Kjenner det fortsatt etter 2-3 uker... Men ja cannabis er kjedlig i lengden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slutt tvert så lover jeg at du har det mye bedre med depresjonen om 4-5 måneder
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg har nådd rock bottom. Har mista gnisten fullstendig for både trening og livet generelt. Husker for et par år siden. Jeg var så motivert til å klare både å fullføre utdanning samtidig som jeg konkurrerte i idrett på veldig høyt nivå. Nå derimot, klarer jeg såvidt å komme meg på gymmet. Og orker ikke å trene mer enn en halvtime om gangen. Er et emosjonelt vrak for tiden også, knekker sammen av ingenting. Sliter mye med sinne også, føles ut som jeg kan fly på alle rundt meg innemellom.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mulig dere ikke røyker hyppig da. 5-8 sessions med røyking eller spising hver dag, og du kommer garantert ikke til å ha særlig effekt etter 2-3 uker, med mindre du dobler, tripler, fripler, fimpler, sikler dosene. Må ha en fet lommebok for å klare det cannabis er fette kjedelig i lengden.
Vis hele sitatet...
Det er viktig å variere på strain. Kjøper du 50g av én type får du fort toleranse på denne, og det blir nesten meningsløst å røyke den etter 2-3 uker, som du sier. Men bytter du strain får du nærmest full effekt igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mulig dere ikke røyker hyppig da. 5-8 sessions med røyking eller spising hver dag, og du kommer garantert ikke til å ha særlig effekt etter 2-3 uker, med mindre du dobler, tripler, fripler, fimpler, sikler dosene. Må ha en fet lommebok for å klare det cannabis er fette kjedelig i lengden.
Vis hele sitatet...
Jeg røyka daglig, fra jeg våknet til jeg la meg i 10 år før jeg begynte å miste så å si all effekt. For noe tull
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis du er langt nede, hvorfor bruke fokus på to jays om dagen? Kjederøyker du fra morgen til kveld ville jeg kanskje anbefalt større mellomrom bare.

Klart, med mindre de to jaysa ene og alene er med på gjøre deg nedfor da. Tenker det kan være andre ting du burde fokusere på å endre på i livet ditt. Å slutte med noe rusmiddel når en er langt nede tror jeg ofte kan gjøre vondt unødvendig verre.

Tips til endring: gi faen i gymmen. Det svettehølet har aldri gjort med annet en nedfor. Trenger jeg mosjon tar jeg meg en fjelltur.
Sist endret av Penisskaft; 20. april 2023 kl. 01:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.