Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2007
Hver gang jeg røyker hasj liker jeg å reise meg for å så holde pusten i 5-10 sek og blir helt fjern og jævlig glad i 20-30 sek. Er dette farlig med tanke på oksygen/blodtilførsel til hjernen?
Anonym bruker
"Misunnelig Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er nok ikke sunt i lengden men jeg er ikke lege så
Å holde pusten i 5 sekunder er ikke farlig, går like lenge mellom hvert innpust når du sover.

Er mest overrasket over at du opplever en så kraftig reaksjon i ett halvt minutt når du gjør dette. Jeg ville begynt å røyke litt mer hasj heller, slik at du ikke ender opp med en avhengighet på å holde pusten. Den kan bli kjip hvis det utvikler seg videre.
Trådstarter
17 3
Jeg kommer ikke i nærheten av samme nivå når jeg røyker enda mer, bare kvalm. Jeg føler ikke det er vanedannende når jeg røyker men er bare jævlig digg når jeg først kommer på å gjøre det.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Å holde pusten i 5 sekunder er ikke farlig, går like lenge mellom hvert innpust når du sover.

Er mest overrasket over at du opplever en så kraftig reaksjon i ett halvt minutt når du gjør dette. Jeg ville begynt å røyke litt mer hasj heller, slik at du ikke ender opp med en avhengighet på å holde pusten. Den kan bli kjip hvis det utvikler seg videre.
Vis hele sitatet...
Hvordan blir det hvis å holde pusten blir en avhengighet? Hva blir kjipt hvis det får utvikle seg videre? Spør fordi synes det er interessant
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Å holde pusten i 5 sekunder er ikke farlig, går like lenge mellom hvert innpust når du sover.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke farlig å holde pusten 5 sek. Men det får litt mere potensiale, når du har en del kullos i lungene/blodomløpet.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Nei, det er ikke farlig å holde pusten 5 sek. Men det får litt mere potensiale, når du har en del kullos i lungene/blodomløpet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva det er du prøver å si her? Du er klar over at vi snakker om å holde pusten mens man er påvirket? For det høres ut som du blander det med å holde inne røyken fra ett trekk.

Hvis du ikke blingset på den, mener du da at det er stor forskjell på å holde pusten i 5 sekund i våken tilstand, kontra 10 innpust i minuttet når man sover? For meg høres det temmelig likt ut, og jeg har enda til gode å se advarsler mot at folk som røyker går å legger seg.

Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Hvordan blir det hvis å holde pusten blir en avhengighet? Hva blir kjipt hvis det får utvikle seg videre? Spør fordi synes det er interessant
Vis hele sitatet...
Jeg antar at det på lik linje med mange andre avhengigheter kan føre til eskalering.
Hadde du syntes det var gøy å røyke hvis du støtt og stadig satt der og holdt pusten din for å bli litt skevere?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Jeg vet ikke hva det er du prøver å si her? Du er klar over at vi snakker om å holde pusten mens man er påvirket? For det høres ut som du blander det med å holde inne røyken fra ett trekk.

Hvis du ikke blingset på den, mener du da at det er stor forskjell på å holde pusten i 5 sekund i våken tilstand, kontra 10 innpust i minuttet når man sover? For meg høres det temmelig likt ut, og jeg har enda til gode å se advarsler mot at folk som røyker går å legger seg.


Jeg antar at det på lik linje med mange andre avhengigheter kan føre til eskalering.
Hadde du syntes det var gøy å røyke hvis du støtt og stadig satt der og holdt pusten din for å bli litt skevere?
Vis hele sitatet...

hahaha datt nesten av stolen i latter når jeg leste oppsummeringen!
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge det ikke er lengre enn 5–10 sekund bør det går bra.

Ikke utvid denne tiden, da kan det faktisk bli farlig.
Trådstarter
17 3
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Nei, det er ikke farlig å holde pusten 5 sek. Men det får litt mere potensiale, når du har en del kullos i lungene/blodomløpet.
Vis hele sitatet...
Får samme virkning av edibles også så er litt usikker på hva det kan være som gjør det.
Du kan holde pusten i 2 minutter uten problem. Du har nok oksygen i systemet fra før. Det begynner å bli farlig hvis man i tilegg kveler seg selv slik at blodomløpet til hjernen stopper. At man er fjern har ingenting å si. Common sense
BRAND ∞ STRONG
Sitat av daniel1000 Vis innlegg
Hver gang jeg røyker hasj liker jeg å reise meg for å så holde pusten i 5-10 sek og blir helt fjern og jævlig glad i 20-30 sek.
Vis hele sitatet...
Du sier at du reiser deg, er det avgjørende for for åpne den tilstanden/følelsen du prater om?

Det hender man får en følelse i noen sekunder litt lik som å besvime som følge av blodtrykksfall hvis man reiser seg raskt, men
den er jo ikke noe behagelig eller noe man blir jævlig glad av slik du opplever. Hvorvidt kombinasjonen av å holde pusten +
eventuelt vil forsterke eller forandre hvordan det føles vet jeg ikke. Symptomer kan være
  • Svimmelhet eller letthet i hodet
  • Synsforstyrrelser (slørete syn/det blir svart)
  • Fjernhet
  • Besvimelse
Uvaksinert 👍
Er det mulig å holde pusten så Ienge at man tar skade av det? Hva skjer? Altså pga oksygenmangel og ikke at man kan bli svimmel og ramle foran ett tog.
NYKTERKNEKKERN
blekk2's Avatar
Sitat av daffe Vis innlegg
Er det mulig å holde pusten så Ienge at man tar skade av det? Hva skjer? Altså pga oksygenmangel og ikke at man kan bli svimmel og ramle foran ett tog.
Vis hele sitatet...
Den delen av hjernen din som styrer grunnfunksjonene dine lar deg ikke ta livet av deg selv ved å holde pusten nei, du kan besvime men da fortsetter du å puste som vanlig
Prøv wim hoff metoden!
Husker jeg var sint og satt meg på trappa for å holde pusten til jeg døde da jeg var ca 6 år gammel. Det funket ikke for meg. Tviler på om jeg fikk hjerneskade av det heller =) Tror ikke du trenger bekymre deg for dette overhodet. Slapp av og kos deg istede.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Du kan holde pusten i 2 minutter uten problem. Du har nok oksygen i systemet fra før. Det begynner å bli farlig hvis man i tilegg kveler seg selv slik at blodomløpet til hjernen stopper. At man er fjern har ingenting å si. Common sense
Vis hele sitatet...
At man er fjern ikke har noe å si er common sense? Det vil jeg absolutt IKKE si at stemmer, men det er nå greit.

Forøvrig så ser jeg ikke noe farlig med problemstillingen din TS annet enn at det kan føre til et ganske heftig fall i blodtrykket ditt som kan føre til at du besvimer (noe som kan skje raskere om du er fjern). Faren der ligger i at du kan slå hode ditt og/eller andre kroppsdeler.
Sist endret av IW2022; 24. mai 2023 kl. 15:50.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Forøvrig så ser jeg ikke noe farlig med problemstillingen din TS annet enn at det kan føre til et ganske heftig fall i blodtrykket ditt som kan føre til at du besvimer (noe som kan skje raskere om du er fjern). Faren der ligger i at du kan slå hode ditt og/eller andre kroppsdeler.
Vis hele sitatet...
Husker det var en kort periode da jeg gikk på barneskolen det plutselig ble en "trend" å fremprovoser besvimelse.
Tror det var sånn flere steder, i hvert fall på Østlandet.
Mans noen bak en med armen rundt, lente man seg forover og pustet fort og dypt ut og inn i (ca.1.min?)
Så reiste man hodet fort opp, ble svimmel og ramlet ofte sammen. Tror mange faket hvor "hardt det funket"