Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1259
Anonym bruker
"Hylende Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har rundt 5 år rusfri fra ulovlige rusmidler. Jeg slet veldig med ett stort amfetamin forbruk over en del år.


Nå til helga er det en stor lokal konsert, og min tidligere ruskonsulent kommer.
Jeg har de 2 siste årene valgt å ta meg noen øl når jeg skal slike ting.

Jeg føler ekstremt på at hu skal komme, og at jeg skal drikke alkohol på samme sted som henne. Selvom jeg aldri har hatt noe problem med alkohol, og det er veldig begrenset hvor beruset man blir på bare noen øl.

Min livssituasjon er helt annerledes med både en flott samboer, kjøpt meg bolig, flott 100% jobb og fått meg utdanning.

Hva ville dere gjort? Vurderer å sende hu en melding på Facebook.
Å kunne ta seg ei øl uten å gå helt bananas viser jo at du har endret deg. Jeg syns ikke du skal se på det som noe negativt. Hvis du selv vet at det ikke er noe problem så er det jo bare å være helt casual om det, ikke gjør noe som helts ut av det egt, tenker jeg da
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan vet du at hun også skal dit? Er det så stor konsert at du kan klare å unngå å møte på henne?
Tenker du kan ta deg en øl eller to men om du er veldig opptatt av hva hun tenker så drikk før du drar til konserten og ikke stå med ølglass i hånda der. Eller stå med ølglass men drikk moderat så du fremstår edru og ikke brisen om hun ser deg. Evn gi helt faen og ikke tenk så mye på hva andre tenker.
Er ikke nødvendig å sende meld på facebook i forkant, du vet ikke om du engang møter på henne. Men om du møter henne og får et forklaringsbehov kan du heller melde i etterkant evn.
Jeg vet ikke om du holder fortiden din skjult for samboeren din, eller om det er frykten for at ruskonsulenten ser deg drikke som er årsaken til bekymringene dine?
Hvis det skyldes at du ikke vil ripe opp i fortiden framfor samboeren din eller andre, så vil jeg si at det er helt innafor å sende en melding til den tidligere ruskonsulenten din, slik at dere kan avtale hvordan dere skal oppføre dere ved ett eventuelt treff.

Du må også huske på at de som jobber med rusbehandling og i lignende stillinger egentlig ikke skal hilse på tidligere klienter og pasienter med mindre det er etablert at man er på hils, dette er nettopp for å unngå at man skal havne i situasjoner der man kan få ett «forklaringsproblem» ovenfor andre.
Sist endret av DrDeath; 23. mai 2023 kl. 21:54.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjønner at du har respekt for en som har hjulpet deg ut av en hard periode. Du har jo tydelig hvis stor kontroll over livet ditt, og en øl eller to ikke trigger deg til å falle tilbake, det står det stor respekt av!
Møter du henne, så si kanskje takk for kjelpen, og fortell at du har et vanlig liv nå med hus, dame og kun øl til maten =)
Hun har vært borti mange med rus, og ser sikkert med en gang på deg at du har det fint.

Nyt konserten, og ikke la deg bekymre over sånne ting lengere <3
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Jeg vet ikke om du holder fortiden din skjult for samboeren din, eller om det er frykten for at ruskonsulenten ser deg drikke som er årsaken til bekymringene dine?
Hvis det skyldes at du ikke vil ripe opp i fortiden framfor samboeren din eller andre, så vil jeg si at det er helt innafor å sende en melding til den tidligere ruskonsulenten din, slik at dere kan avtale hvordan dere skal oppføre dere ved ett eventuelt treff.

Du må også huske på at de som jobber med rusbehandling og i lignende stillinger egentlig ikke skal hilse på tidligere klienter og pasienter med mindre det er etablert at man er på hils, dette er nettopp for å unngå at man skal havne i situasjoner der man kan få ett «forklaringsproblem» ovenfor andre.
Vis hele sitatet...
I forhold til sånne ting som samboer og andre så har ruskonsulenter taushetsplikt og er veldig profesjonelle om de skulle møte klienter privat. De er kurset i å la det være opp til klienten å hilse og nevner ingenting om fortiden eller hvordan de kjenner hverandre så det skal ikke ts være redd for.
Om man stopper opp for å prate så er det bare hei hyggelig å se deg, hvordan går det, så fint å høre, kos deg videre.
Med mindre da klienten vil prate mer og drar personen til siden. Man skal tenke på det er ikke så kult for ruskonsulenten at hennes venner skjønner at det er en tidligere klient heller så begge bør ta hensyn til diskresjon om det er andre personer rundt
BRAND ∞ STRONG
Tror ikke jeg helt skjønner hva du mener. Hva er du er redd for, hva mener du kan skje?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
og at jeg skal drikke alkohol på samme sted som henne.
Vis hele sitatet...
skal drikke alkohol ?
Det er du som bestemmer hva du skal drikke, ingen andre.

Hvordan har det endt de siste årene når du drikker da?
Hvis du pleier å bli veldig full og er redd for at hun skal se deg full, kan du vell droppe å drikke og hvis du pleier å ha
kontroll har du jo ikke noe å være redd for. Hvis du føler på noe form for drikke press kan du jo bytte ut noen øl med alkohol fri øl.
Sist endret av vindaloo; 24. mai 2023 kl. 07:53.