Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1016
Jeg har hatt en lang nykter periode, men de siste to-tre månedene har ting vært tøft psykisk, og jeg har hatt flere sprekker på heroin. Kanskje annenhver uke, og sprekkene har vart i 1-3 dager. Jeg er ikke helt sikker på hvor ofte sprekkene har vært, men i alle fall hyppig. Nå må det ta slutt, og jeg lurer på om noen har noen tips.

Det skjer alltid impulsivt, når jeg har det helt grusomt, og om kveldene. Sliter med kroniske smerter og posttraumatisk stresslidelse, og så blir jeg krisepreget, og så kjøper jeg det på gata (har ingen telefonnumre). Har også fått en mye lavere terskel den siste tiden, det skal mye mindre til før jeg synes jeg har det ille nok til å ta. Mer bagatellisering og rettferdiggjøring, rett og slett. Dette forklarer også eskaleringen i bruk.

Vet at dette absolutt ikke er greit, og at dette leder meg inn i avhengighet snart. Så har bestemt meg for å ta tak, og har skrevet ned strategier når suget kommer. Det som skremmer meg, er at det skjer så impulsivt, og at jeg ofte føler meg så ekstremt krisepreget følelsesmessig før jeg sprekker. Så føler ikke at jeg har helt kontroll.

Mine nærmeste vet ikke om dette, og jeg kvier meg litt for å involvere noen. Tror jeg bør snakke med noen, og vurderer i verste fall moren min, og gi henne tilgang til nettbanken min så hun kan se om jeg tar ut penger til dop. Men hun tar det innmari tungt, så jeg vet ikke om det blir bra for noen av oss. Det er absolutt siste løsning (Kan kanskje være nok for meg å true meg selv med at det blir konsekvensen om jeg fortsetter

Spør først her om noen har tips til hvordan jeg skal takle suget og de følelsesmessige krisene når de kommer.

Trenger ingen pekefingre - jeg vet at dette ikke er greit. Lurer bare om folk har innspill til hvordan jeg kan bevare kontrollen når de fysiske smertene blir for sterke, eller jeg får det altfor jævlig psykisk - da er det lett å begynne å rettferdiggjøre. Nå har det blitt en ond sirkel hvor terskelen er lav.

Fungerer ellers bra i livet, med jobb osv., og har klart å holde dette skjult for alle rundt meg en stund. Men merker at dopet har en veldig negativ innvirkning fysisk og psykisk. Blir ikke abstinent etter to-tre dager, men utslitt.

Jeg har tatt kontroll over dette før, og kan og må klare det igjen. Men blir glad for innspill!
Heroin nedtur virker jævlig.
Jeg får ikke til å forsvare noen timer med god følelse,
om man må kjempe i mange dager for å føle seg okey igjen etter å ha intatt ett substans. (Det er ikke en kjenneprek, jeg har vært der noen ganger selv).

Men ta å legg litt mer stolthet i deg selv når du holder deg unna. En dag om gangen, og for hver dag som går tenk hvor jævlig du hadde følt deg om det var dag 1 på heroin nedtur.

Tror ikke det finnes noen mirakelkur. Men sunt tankesett og det å se forbi de gangene man føler seg nedstemt eller deprimert det er godt jobbet!

Jeg heier på deg!
Du må bare slutte, evt bruke Lyrica eller noe mild benzo mot de verste abstinensene. Lykke til.
Les tråden til bloodshoteyes.
Trådstarter
Takk for gode svar, særlig Tôtlematin. Og skal lese tråden til Bloodshoteyes på nytt. Er motivert nå, har kastet det jeg har og prøver å se fremover.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg kjenner igjen det du skriver veldig. Føler med deg. Jeg har en tendens til å sprekke på heroin når ting begynner å gå bra, akkurat som om jeg har en slags selvsabotasje autoimmun sykdom.

Heroinen føles bra der og da, men mer enn 1 dag og jeg blir sliten, nedstemt og pessimistisk i flere dager etterpå, og du vet hvor lange de dagene føles.

Er mye klisjeer jeg kunne ramsa opp men nøyer meg med å si at du må prøve og identifisere hva som er fellesnevner når du sprekker. Hva er triggerne dine?

Så trenger du en handlingsplan. Du bør involvere mora di, selv om det blir tungt. De kommer til å bli glad for det og er jeg ganske sikker på. Pluss at det skaper en buffer mellom deg og nye sprekker.

Jeg gjorde noe liknende med faren min og han ble bare glad for å kunne være til hjelp. Poenget er at ingen med slike problemer bør være alene om det.

Stå på, og aldri gi opp
Sitat av LadyO Vis innlegg
Takk for gode svar, særlig Tôtlematin. Og skal lese tråden til Bloodshoteyes på nytt. Er motivert nå, har kastet det jeg har og prøver å se fremover.
Vis hele sitatet...
Bra, håper du klarer deg
Ikke ofte man ser folk som forsøker å gi seg med minusen uten å ty til LAR i disse dager. Kanskje det kunne vært ett alternativ om du ikke får det til? Uansett, husk at de aller, aller fleste sprekker uendelig mange ganger før de klarer å gi seg, så ikke se på det som verdens undergang. Lykke til