Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2904
Hei

For en haug år siden (tror det var tidlig 2000-tall) gikk det en norsk reklame på norsk tv med følgende handling, gjenfortalt etter minnet som kan være noe unøyaktig:

Det fordomsfrie og meget forventningsfulle paret hadde bestilt au pair e.l. og gledet seg fordi han var visstnok homo, "og da kunne han jo hjelpe oss med innredning og interiør og sånt".

Han ringer på døren og blir mottatt av en henrykt konemor i huset som åpner med å spørre han om hva han synes om innredningen. Da svarer han til hennes store forfjamselse at han "ikke er så interessert i interiør og design og sånn".

Hvorpå konen roper i sjokk og vantro til mannen sin at "homoen vår er ødelagt", eller "det er noe galt med homoen vår". Noe i den dur.

Morsom reklame, men også interessant om man som jeg, graver litt i hvordan skeive har blitt fremstilt på en positiv men allikevel stereotyp måte.

Noen som husker denne reklamen, kanskje vet hva det ble reklamert for eller noe som kan hjelpe meg å finne den igjen?

Hilsen Thomas 🙂
Sikker på at det ikke var innslag til gullfisken?
Trådstarter
6 3
Gullfisken ja, bra forslag! Det skal jeg sjekke. Takk
▼ ... mange måneder senere ... ▼
«Vi har fått en homo som ikke virker!» ��
Dette er dessverre ikke reklame, jeg kjenner flere homoer som ikke virker og det er et veldig seriøst problem i og rundt hovedstaden.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av supranaut Vis innlegg
Dette er dessverre ikke reklame, jeg kjenner flere homoer som ikke virker og det er et veldig seriøst problem i og rundt hovedstaden.
Vis hele sitatet...
Can confirm, jeg er homofil og elendig på interiørdesign og mote!
Dette er fra programmet som het "gullfisken" eller noe sånt.
Parodier på reklamer.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Can confirm, jeg er homofil og elendig på interiørdesign og mote!
Vis hele sitatet...
Er du egentlig homofil da? Trudde det var et av kravene når man velger å bli det?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av ronniba Vis innlegg
Er du egentlig homofil da? Trudde det var et av kravene når man velger å bli det?
Vis hele sitatet...
Jeg løy på skjemaet så jeg kunne få skinkeførerkortet
Haha. Fikk meg til å tenke på denne. I samme gata fra gullfisken, men mindre sjarmerende kanskje:

https://youtu.be/4mZXI3c52Kk
Sitat av kamelia Vis innlegg
Jeg løy på skjemaet så jeg kunne få skinkeførerkortet
Vis hele sitatet...
🤣🤣🤣