Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3007
Anonym bruker
"Fortrolig Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er forskjellen på å vape og røyke weed/hasj når det kommer til effektene? Blir man høyere av å vape det? Hva liker dere best av de to alternativene og hvorfor?

Vurderer sterkt å kjøpe vaporizer for å lukte mindre, og det sparer lungene
Personlig synes jeg joint er mye bedre enn vape.
Kjøpte en Pax 3 i håp om å spare litt utgifter, men den er brukt under 10 ganger siden innkjøp og ligger fint i boksen sin.
Blir ikke helt den samme type rusen føler jeg.

Godt mulig det bare er pax som er shit, men skal prøve vape med cartridge iløpet av torsdag/fredag og vil nesten tro det er enda mye bedre.
Bare litt stress å finne carts billig og safe.
Sist endret av Flaffersen; 8. juli 2020 kl. 01:28.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg liker å røyke det for det er noe med jointen og hele den seansen som er litt av greia for meg. Avslappende og koselig

Hvis man skal se helt bort i fra helsefordelen med å vape forhold til å mekke med tobakk (som indeed er en stor fordel + slippe lukt) så syns jeg vaporizer er oppskrytt og jeg liker effekten mye bedre fra joint også. Føler ikke man blir like fjern av vaporizer men det kan likegjerne være placebo siden det er det å trekke fra jointen over tid og kose meg som jeg foretrekker. Det er sikkert bare en smakssak/vanesak.
Vape er fint som et svakt alternativ.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noe å tenke på også er det at med vaping smaker i allfall brunt annerledes enn mekka i en joint. Jeg likte ikke smaken i det hele tatt og kosen med å ta seg en joint forsvant med vaping.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Personlig synes jeg joint er mye bedre enn vape.
Kjøpte en Pax 3 i håp om å spare litt utgifter, men den er brukt under 10 ganger siden innkjøp og ligger fint i boksen sin.
Blir ikke helt den samme type rusen føler jeg.
Vis hele sitatet...
Har selv Pax 3. Er kjempefornøyd, og bruker kun den nå om dagen. Man blir riktignok ikke like pangfjern som med joint, men for meg som ikke røyker daglig har ikke det så mye å si, da toleransenivået mitt uansett er relativt lavt.

Blir jeg ikke fjern nok, vaper jeg bare litt til. Og noe annet jeg liker med den er at den er mye snillere med hals og lunger siden den har en lavere temperatur en joints. Jeg har også en DaVinci IQ Vaporizer som man blir hakket fjernere av, men den bruker jeg sjeldent det den smaker rart samt ikke er like praktisk.
vaper og spiser cannabis pga. helsa. Joint blir mer intenst men jeg klarer ikke smaken lengre spesielt når en har røyka noen centimeter. Hvis jeg først skal røyke foretrekker jeg chillum med kun weed og hasj.

Med enkelte vaporizere blir det et evighetsprosjekt å bli høy hvis ikke weeden er sterk. Det hjelper å male den til pulver og ikke fylle fullt opp. Hvis du bruker en Arizer eller lignende kan det være greit å sette en pipescreen nederst så den ikke blir full av weed-pulver eller holde den vannrett/opp ned.
Det spørs litt.. Jeg bruker en Mighty vaporizer og har brukt den hver dag i 2 år. Hvis jeg legger 0.12g med tjall i den så kan jeg patte på den, akkurat som en joint i 15 minutter. Bruker doseringskapsler å jeg legger en liten bit organisk bomull over og under bønna for å unngå mye gris. Klemmer også flisa så flat jeg klarer for å gjøre det lettere for vapen.

For meg, så er det som å røyke rent uten tobakk, litt annen følelse på funken, men etter noen dager så er det helt normalt.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker Dynavap Vaporizer. Syntes den funker veldig bra og hvis jeg vil forbrenne weeden for mer effekt så er det mulig ved å bare ta av lokket og røyke den som en vanlig joint.

Man blir ikke like fjern av å vape, men til det daglige så er det mer enn nok. Man venner seg fort til mengden og de gangene man vil ha et ekstra kick så kan man rulle seg en joint eller bare ta av lokket som jeg nevnte innledningsvis.

Kjøpte det hovedsakelig fordi det er mindre styr å "mekke" og mindre lukt. Er veldig fornøyd og har ingen grunn til å velge noe annet.
Anonym bruker
"Særegen Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker en Arizer Solo II og har generelt brukt vaporizers i flere år nå. Synes det er ganske greit. Joint/bong føler jeg blir for mye for lungene mine, og effekten varer kortere.
En annen deilig ting med min Solo II er at jeg kan sitte på sofaen og se på TV mens jeg vaper uten å stinke ned hele huset.
▼ ... noen uker senere ... ▼
psykedeliske vibes
enlightainment's Avatar
5 3
Når man vaper hasjen så blir det nesten ikke lukt, så har litt mindre noia sånn sett. Finnes også mange helsegevinster fra å kutte ut tobakken. Man bruker mindre shit på å bli stein, må nevnes. Men man hoster MYE mer på det i min erfaring. Hostet opp blod forleden dag, og det brukte aldri skje før.

Personlig foretrekker jeg å rulle jays, men har ikke noe valg lengre pga astma, lungebetennelser og andre plager så klarer jeg ikke nyte det lengre..

Skal snart få en adapter til bongen fordi daglig vaping har vært litt irriterende på luftveiene mine, som nevnt.

Jeg bruker en Flowermate v5 fordi jeg så en plass her på forumet at den var anbefalt for brunt og var billig nok til å investere i, tok litt tid å lære seg teknikken, spesielt med hvordan man skal fylle kammeret med vape wool. Men det funker krutt etter noen dager med øving!
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar opp denne tråden. Jeg har vapet litt nå, og reflektert over forskjellene:

Med vaping er det noe klare pluss:
- Mindre lukt, trodde jeg ville gå utendørs og gjøre det, men gjør det hjemme
- Det føles mindre belastende for hals og lunger, noe som er godt dokumentert også (når det er sagt er jeg ikke sikker på om det er så bra, men bedre, og i moderate mengder)
- Mer smak
- Man slipper tobakk og alt fører med seg
- Det er en renere og "snillere" rus, man får mer de gode tingene uten det negative

Det negative:
- Det teknologiske, er noe fint og low-tech med jointer, og noe fint med ritualet også. Pluss at man må lade og alt det, og at trekk kan være litt vanskelig.
- Noe mangler i rusen, gjerne den delen som gjør meg filosofisk og gir meg rare tanker, men det er mulig jeg må bli mer vant til vaperusen og at det kommer (favorittdelen min med cannabis, dette, så litt dumt)
Gikk fra å røyke joints til å vape blomst. Kvaliteten på hasjen er veldig så som så. Skuffende og jævlig irriterende å betale premium pris for noe man anser som søppel.

De er heldig de som dyrker selv eller kjenner folk som dyrker selv.

Det tok meg 3 dager å sette mer pris på vaporizer enn joint.


Jeg tror mange ikke får med seg at veldig mange vaporizere er laget for folk med null eller lav toleranse. Det finnes noen heavy hitters, de er aktuelle for folk som ønsker å gå over til å dampe isteden.


Jeg bruker tiny might 2 og volcano hybrid

De fungerer utmerket. En investering ja, investering i å ikke røyke.

Fordeler : mindre lukt, urtene varer lengre. Blir ikke inntatt like ofte eller like mye.

Annerledes opplevelse. Jeg likte dampe opplevelsen godt.


Jeg sleit lenge med å gi slipp på joints og tobakk. Jeg er fornøyd med å kun dampe og bruke nikotin tilskudd på siden.


Avb (already vaped bud) kan brukes til edibles
Sist endret av Jerna; 23. november 2022 kl. 14:59.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La meg legge til at tobakk med cannabis gir en litt fin rus også, selv om det ikke er sunt akkurat.
Ikke noe som slår kicket av en lum i colaflaske... Vapet mye og man blir sten på en renere måte. Dvs man blir ikke k.o parkert. Jeg foretrekker k.o parkert så vape er nogo. Bong er godkjent.
Har en 60w vape som jeg fikk kjøpt en flaske med THC juice til her for en stund tilbake. For meg var 3-4 hits nok til å gjøre meg helt fjern, men på en mye mer monoton og ren måte. Effektene går også mye fortere over enn vanlig, kunne føle meg komplett edru etter en time. Kan ikke si noe annet enn at den funket rimelig bra i mine øyne, men var ikke like digg som en joint. Misbruks potensialet er også vesentlig høyere for min del med vape.

Den eneste gangen jeg har noen gang har grønna ut / angst anfall var med den vapen. Satt på porselenet før jeg skulle ta meg en dusj samtidig som jeg puffa litt sånn på måfå med TikTok i hånd. 10-15 trekk senere så fikk jeg den sykeste følelsen av at hodet mitt skulle implodere og måtte løpe rett til senga for å så ha hodet planta rett ned i dyna i 45 min før jeg klarte dra meg selv ut av det. Kan ikke beskrive det på noe annen måte enn at det føltes ut som hodet mitt rulla ned en bratt nedoverbakke fylt av stein mens jeg satt helt rolig.
Sist endret av Emilher1; 23. november 2022 kl. 21:50.