Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3239
Har hørt det finnes en del buggs i hotmail.
Noen som vet om de?
ikke noe med dette og gjøre, man hadde ikke denne posten passet bedre i blackhat forumet eller.no?
Better than thou.
Hva? Den ligger jo i Black Hat forumet! ;]
merkelig, når så etter, lå den i web design forumet
Better than thou.
Den gjorde det. *evil moderator*
definer buggs please. hvis du tenker på grafikkfeil og irriterende javascriptfunksjoner som kun funker i IE, ja, men hvis du tenker på skkerhetshul og slikt, så er det sannsynligvis ganske få.

mm
ja, jeg tenker på sikkerhetshull
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du kan jo alltids gjette hva det hemmelige passord hintet til brukern, men da bør du vite svaret og vist feks spørsmålet er: "hva heter jeg?" å hvis mailen til denne fyren er: mr.per@hotmail så har du jo svaret. Men denne metoden bør jo brukes på folk du skjenner litt
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
vel.. det er nok en del llamas der ute som har kjørt et dictionary attack på forskjellige usernames på hotmail..

det er faktisk ikke så vanskelig å "hacke" seg inn på en yahoo/hotmail konto som folk skal ha det til..

<offtopic>
jeg vet om et tilfelle der det skjedde med en kompis av meg som kaller seg Killmark.. (dere planetarion spillere BØR vite hvem det er..). det var noen som var ute etter han nemlig (for bot-juks i planetarion) og måtte inn på emailen hans for å finne bevis.. det klarte de (tydeligvis) og ga Zeus (PA admin) access til den slik at han kunne se på greierne selv.. han kunne seff ikke bruke det som bevis siden det ville være det samme som å innrømme et lovbrudd - nemlig å gå inn på andres private greier. uanz så ble killmark sin konto stengt av (uten beviser).. dette skjedde i runde5, da han var GCen min i 17:5

dere som ikke spiller/har spillt planetarion, bare lukk øynene

PS: dere har vel fått med dere at killmark har blitt bøsta for å ha kjørt 500 bot planets denne runden? rofl
</offtopic>
Opprinnelig postet av Miracelix
Har hørt det finnes en del buggs i hotmail.
Noen som vet om de?
Vis hele sitatet...
Kan kanskje ha noe med at det er lillemyk som står bak?

Bugger er jo deres spesialitet...=)
Better than thou.
MS kjøpte jo opp hotmail for bare noen år siden såvidt jeg vet. De har riktignok gjort en del forandringer, men jeg tviler på at det er så veldig mange som går utover sikkerheten.
Opprinnelig postet av Carlo
De har riktignok gjort en del forandringer, men jeg tviler på at det er så veldig mange som går utover sikkerheten.
Vis hele sitatet...
De har jo flyttet alt over på MS-plattformer...
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
hehe, ja.. det var jo gøy at hotmail var kjørt på linux burker

snakk om en torn i øye for micro$oft
Better than thou.
Opprinnelig postet av morbuz
De har jo flyttet alt over på MS-plattformer...
Vis hele sitatet...
Nei, de har flyttet 20% over på MS maskiner. De resterende 80% kjøres fortsatt på BSD.
vel, jeg har hatt hotmail konto siden lenge før ms hadde noe med saken å gjøre, men ergo har jeg sugd i meg alle nyheter om sikkerhet og hotmail. den største sikkerhetsbuggen som hotmail noen sinne hadde var at de 7 hovedmaskinene som utgjør hotmail.com ikke var like godt sikret. hovedsikringen lå nemlig på maskin 1, og ergo kom man seg forbi den, så var man inne. det er nå fikset. den eneste bugen som finnes nå er hvis du klarer å stjele cookies til folk som har på denne "hold meg pålogget" funksjonen. da får du tilgang til sakene.

meitemark
Okay.. Jeg vet ikke helt om denne kan betegnes som en bug eller ikke men uansett.. Dette funker... Fant ut dette selv...

En eller annen gang i historien (kanskje det er sånn nå og), så trengte (trenger) man ikke skrive inn secret question/answer.. Det som skjer når man ikke skrev inn dette var at secret question bled til "notset".. Om man finner en konto som har secret question "notset", så kan man bare drite i og skrive inn answer og bare sette nytt passord med en gang..

Scha