Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5051
hmmmz... Er det noen som veit om det går ann å få tak i noen bøker innenfor området "Hacking"?
Eller en side som det går ann å få tak i litt info...? SOm da ikke er på tysk...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det spørs jo hva du legger i ordet hacking da, og hvilken informasjon du vil ha om dette...
Jeg vil bare lære litt generelt om Hacking og slik...
HVordan man går fram, hvordan man gjør det, og alt det der...
Jeg veit det sikkert høres du mt ut... Men har liksom lyst å lære meg litt... Så jeg ikke er helt grønnsak når det gjelder det der...
Greit nok at man ikke lærer på en dag.... Men etter en stund kansje....
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er vel en del linker til slike sider med faq'er og turtorials på linker sider her, når det gjelder bøker er det vel noen av de også, men kommer ikke på noen navn i farten.
den enkleste løsningen er ofte den beste.
prøv å søk på yahoo, google, altavista.
let deg litt fram på www.box.sk
så finner du deg et område der du intresserer deg. feks
hacking unix
hacking win2k
hacke websider
hacke ettellerannet...
og så leser du alt du kan finne om det


her er en side:
http://www.e-u-a.net/guides/hacking/hackinfo.html
http://www.e-u-a.net/areas.html

meitemark
De selger boka "Hacking windows" på www.astalavista.com
Etter min mening går det ikke an å lese en bok å bli hacker!
Den boken måtte ha vært på 7500 sider, og du måtte husket alt du leste!.
En hacker en en som kan ett eller flere system velding, veldig godt.

Så, hvis du skal bli en riktig god Linux hacker, start med å kjøpe deg en linux bok. Lær deg linux, lær deg c.

Det finnes program som utnytter forskjellige exploits....
Fin noen av dem så er du på vei til å bli en newbee hacker. Skjønner du hvordan dem virker, da er du en mini hacker.
Klarer du å lage dem, da er du en hacker!
www.bokkilden.no har dem flere bøker om emnet. Les og lær, selvfølgelig er bøkene guider til hvordan nettverks folk kan teste sitt nettverk... Bare søk på hack @ bokkilden.
Jeg veit at det ikke går ann å lese det i bok... Men det finnes vel noen tips om hvordan man lærer seg det. Men nok om det... Og nå har du sagt litt... Så det er slik man lærer!

hvorfor kunne dette ikke være medfødt.....
TaKKeR for hjelpa da...
Send en mail til meg skal du få noen dokument om hacking.
Hade DaaH!!
suss
Er jo C som er mest populært til programmering da. Har jo C++ og slikt MS rusk men Best å lære seg "the real thing". Kjekkest er det jo med maskinkode og asm. En måte å lære seg på er nok og laste noe kildekode og se på/modifisere litt.
Fiks deg en linuxbox, gå for slack :-) Sett den opp akkuratt slik du vil ha den, du lærer utrolig mye gjennom den prosessen (ihvertfall jeg), skaff deg 1337 bud`s, les tekster :-), finn exploits, lær c

Hacking dreier seg egentlig kun om å "kunne nettverk", forstå hvordan operativsystem er bygd opp(jo mer jo bedre) og sef. c

Kripos sier at hackere er folk med "ensidig datakunnskap" noe som jeg ergrer meg over...

Har masse doc`s liggendes på http://knight.mine.nu/phun/ i en av de to mappene :-). (buffet fra en annen side som ble postet her på forumet en plass). box.sk nettverket er bra som nevnt tidligere i threaden.

(sikkert mye gjenntaken though)
Åh.. dere mener hacking som i "komme seg inn på andres systemer ulovlig". Si det da Trodde det var snakk om hacking jeg. Vel, vet ikke hvor det kan finnes slikt. Men best er å få en kameratt som kan det til og vise deg Når jeg lærte meg basisen bak "komme seg inn på andres systemer ulovlig" var på seminar om datasikkerhet med bravida Da gikk det opp for meg hvordan det kan gjøres.