Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 672
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Heisann, har ett problem her nå, som jeg ikke finner en fornuftig løsning på.

Jeg har da ett HP P400 raidkort, med tilhørende backplane og kabler.

På denne er det da en 10pin kontakt som vist i lenken over, den bruker 12v, 5v, 3.3v, jording og en til jeg ikke aner hva er, ei heller greier å finne ut av hva er.

Men, tok nå og kuttet av 10pinen fra kretskortet og loddet sammen de jeg visste hva var, med satapluggen. Lot P6A(den blå) stå tom. Så da sitter jeg igjen med alt koblet til, og har en 3.3v løs, og en ukjent en løs. Alt er godt isolert fra hverandre og sitter godt.

Kobler da denne nye kabelen på en random strømforsyning og det fungerer, kobler til SAS-kortet, og alt fungerer. Prøver da på maskinen min, en 550w psu. Kobler til kabelen, fungerer. oooooog kobler til sas-kortet og får kortslutning. Noe jeg ikke får til å gå opp. Er det noe jeg har oversett?


Modellen det er hentet fra en en HP Proliant ML370 G5.

Hva er de tre P6(A/B/C)? Og hvordan i huleste greier det å kortslutte en strømforsyning og ikke an annen? HJELP!