Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1068
Hei!
Kjøpte meg ny SSD disk her i jula, har lagt windows på den og det funker som et fjell. Jeg tenkte da og formatere den gamle disken, og det var da problemene kom. Jeg får kun opp en feilmelding når jeg forsøker og formatere disken () å lurer på om noen kan hjelpe?

Vedlagt ligger feilmeldingen.
Sist endret av Sheldon; 22. januar 2016 kl. 23:56.
Prøv å formatere disken med disk management isteden.

Du finner det i CWindows\System32\diskmgmt.msc
Trådstarter
2 0
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Prøv å formatere disken med disk management isteden.

Du finner det i CWindows\System32\diskmgmt.msc
Vis hele sitatet...
Finner kun denne: "CWindows\System32\Dism", men den vil ikke starte å kjøre...
Slett disken/volumet under Windows installasjonen. Ikke legg inn Windows på nytt men bare kjør den så langt at du kommer til dit du skal velge hvor Windows skal legges inn. Så velger du den gamle disken og sletter den, opprett gjerne ny partisjon også. Etter det er gjort avbryter du og starter maskinen på nytt.

Bare husk å velg den RETTE disken, den du skal slette og ingen annen Har rivi meg i håret før da jeg ved en feiltagelse slettet mye som jeg ikke skulle
Sist endret av sweem; 23. januar 2016 kl. 11:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Sheldon Vis innlegg
Finner kun denne: "CWindows\System32\Dism", men den vil ikke starte å kjøre...
Vis hele sitatet...
Trykk Windows-tast+R for å få opp Run-vinduet. Skriv inn "diskmgmt.msc", og trykk Enter-tasten. Nå skal du være inne i Disk Management. Deretter finner du riktig disk i listen, høyreklikk, velg "slett volum" fulgt av "formater" fra samme meny.