Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1961
Hei.
Jeg bor nå i et kollektiv, med internett inkludert.

Problemet er at vi i starten ikke hadde trådløs. Utleieren hevdet hun hadde ei "mappe" med alt av passord osv, men er ekstremt treg. (2-3mnd og vi har enda ikke fått den) Jeg hadde tilgang til en Belkin router (som jeg tror var bridged) som stod i min etasje, så den resettet jeg, slik at vi nå har et åpent nettverk.

Men "hovedrouteren" er en Inteno X5668. Denne kommer jeg meg ikke inn på, prøvd alle standard pw og brukernavn. Verten har byttet dette.

Jeg kommer meg heller ikke inn for å skifte wep-nøkkelen på Belkin-routern!?


Er det noen måte å finne user/password på X5668'n? Eller hvordan kommer jeg meg inn på Belkin routern?
Hvis det er et WEP-passord kan dette lett "Crackes" med backtrack.

http://lifehacker.com/5305094/how-to...with-backtrack

Og brukernavn er som oftest : Administrator
Og passord er som oftest blankt. Med andre ord = Ingen passord.

eller prøv : User som brukernavn og User som passord.
Sist endret av Saint123; 28. oktober 2011 kl. 02:41.
Trådstarter
87 1
Man må inn i routeren og legge til mac-adressen for å få tilgang.
Og det er ikke standard passord, det er endret.

Belkinroutern finner jeg ingen ip til. Når jeg kobler til den uten nettverksforbindelse, får jeg ikke opp noen default getaway. Med internettforbindelse, får jeg 10.0.0.1, som da er X5668 routern.
Du kan enkelt knekke WEP ved å følge guider på internet. google aircrack. Hvis mac filtrering er på, må du se etter assosierte klienter og bare bruke den mac adressen. Det er mulig å endre egen mac adresse. Ingen klienter? Du får bruteforce deg frem til en gyldig en. Vet ikke om det fins ferdigskrevne program som gjør det.
Trådstarter
87 1
Er ingen klienter nei, ingen av oss er lag inn.

Men hvordan kan jeg komme meg in på belkinrouteren? Finner ikke innloggingsiden engang.
Prøvde du 10.0.0.138?
Trådstarter
87 1
Sitat av ambrozia Vis innlegg
Prøvde du 10.0.0.138?
Vis hele sitatet...
Ja, + 10.0.0.1, 10.0.0.2 osv, 192.168.0.1, 192.168.2.1

osv osv osv...

Når jeg ikke har plugget Belkinroutern til veggkontakte, får jeg ikke opp noen Deafault gateway, men når jeg plugger inn kontakten får jeg opp 10.0.0.1, som fører til routeren som står nede i kjelleren (som jeg ikke har fysisk tilgang til.) Har resatt belkinen flere ganger.
Den Belkin routern du har er ikke en router men en AP,
Tipper den har bare 1 lan kontakt.
Disse står default til dhcp.

1. Last ned en dhcp server software til pc'en din eks: http://tftpd32.jounin.net/
2. sett fast ip til eks 10.0.0.77, start programet og gi den en ip.
3. logginn på ip'en du ga den.

Inteno X5668 routern du lurer på har flere login ja :

default login : user
default password: user

brukernavn: admin
passord: VebBfB1963
Trådstarter
87 1
Det er godt mulig du har rett! Men kan du utdype deg litt? Er ikke verdensmester på it-fronten.

Ja, har prøvd begge, men ingen fungerer.
Hva med å utføre en IP-scan av lokalnettet?
Angry ipscanner

Den sjekker alle IP-adressene i ditt lokalnettverk om den lever eller ikke. Dersom du finner en IP du tror kan være Belkin-ruteren, prøver du den.
Trådstarter
87 1
Scannet nettverket, og kom en interresan ip 10.0.0.4, da kom jeg inn på en 3com-sak. Ikke mye jeg kunne gjøre der.
Gå inn på cmd. Dette gjør du ved å trykke på windows knappen ved siden av alt knappen som igjen ligger på venstre side for space (Den store knappen). så skriver du cmd og trykker enter.

Der skriver du Ipconfig /all og trykker enter. Post ip'en som står etter standard gateway

Denne ip'en kan du skrive i browseren og trykke enter.
OK. Belkinen er nok bare AP.

Sitat av Saint123 Vis innlegg
Gå inn på cmd. Dette gjør du ved å trykke på windows knappen ved siden av alt knappen som igjen ligger på venstre side for space (Den store knappen). så skriver du cmd og trykker enter.

Der skriver du Ipconfig /all og trykker enter. Post ip'en som står etter standard gateway

Denne ip'en kan du skrive i browseren og trykke enter.
Vis hele sitatet...
Altså, dette har han allerede gjort. Hvordan ellers visste han om det han skriver i førstepost?
Sant nok. My Bad.
Trådstarter
87 1
Hehe, har nok allerede gjort det ja.
Sist endret av masterV; 29. oktober 2011 kl. 01:54.
Som jeg sa i posten min først
Til alle som sier ipconfig.... NEI, funker IKKE scanne etter ap som har ip 0.0.0.0

Koble kable MELLOM AP din og pc'en din KUN (koble fra trådløse hvis du har det slått på)

http://www.youtube.com/watch?v=PkdCTRvd6mk <- hvordan sette fast ip, endre på den som LAN kort ditt
til 10.0.0.77 , mask 255.255.255.0 (IKKE skriv noe på gateway eller dns)

http://tftpd32.jounin.net/download/T...4.00-setup.exe <- last ned og start den.
Trykk så på "settings" i bunnen.
Trykk på "DHCP" tabben i toppen.
Fyll ut "10.0.0.88" i øveste (ip pool starting ipaddress)
Fyll ut "10" i den under der (size ip pool)
Trykk "ok"

Sett nå i strømen på AP'en (les belking)
vent 30-60sek.
Da vil de komme opp i tftpd32 under dhcp tabben hvilken ip den fikk.
skriv så den ip'en du ser der inn i explorer (IKKE firefox/safari/crhome/eller annet/IKKE bruk 64bits explorer)
login med password: admin eller 1234 eller password
Trådstarter
87 1
Fikk opp, 5 ip'er: 10.0.0.88 - 10.0.0.93, men ingen førte til Ap'n? hva gjør jeg galt?
Sist endret av masterV; 30. oktober 2011 kl. 00:58.
Problemet er at du og vil få inne folk som er koblet til ap'en, alså 5stk som automatisk kobler seg til.
da står routern mest sansynelig til en fast ip på en random ip range som du ikke veit.

men hvis box'en sto til dhcp så vil det funke og gå på http://10.0.0.88 siden den vil først spøre om dhcp for seg selv.

hva med og skrive model nr på box'en ? her så folk kan bare finne manulen og se ?
Ingen her som har vurdert social engineering? Hva er det med dagens ungdom nå til dags?

Ring alle norske ISP'er som bruker den aktuelle ruter og finn på en bullshit-historie som fører til at de resetter den ifra WAN (eller gir deg standard pw dersom det faktisk ikke er blitt endret)..
Det enkle er ofte det beste.. Ala "Resettknappen fungerer ikke"..
Sist endret av JohnMichael; 30. oktober 2011 kl. 01:36.
Trådstarter
87 1
Modellen er Belkin F5D7130.

Kan ISP resette den "mer" enn ved resettknappen?

fant det ut, satte fast ip til 192.168.2.200, og nådde AP'n på 192.168.2.254.

Takk for hjelpen!

Modellen er Belkin F5D7130.

Kan ISP resette den "mer" enn ved resettknappen?

Edit; Fant det ut, satte fast ip til 192.168.2.200, og nådde AP'n på 192.168.2.254.

Takk for hjelpen!