Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 10883
Tunnelen jeg snakker om befinner seg i Lier, nærmere bestemt Gullaug. Tunnelen er nedlagt og var tidligere jernbane. Er også porter der som lukkes uten forvarsel, så inntreden er på eget ansvar (har ikke hørt at noen har blitt låst inne der). Det er en svært mørk tunnel som strekker seg 1 km, og ble brukt til et eller annet av tyskerne under 2. verdenskrig, som jeg har hørt. Har ikke funnet noe informasjon om den på internett i det hele tatt, men har sett noen bilder. Var der senest i går med et par venner, men ene vennen feiga ut og vi gikk ikke gjennom hele (Jeg var også redd). På andre siden er det et gammelt gårdsbruk som ikke er i stand. Tunnelen ble visstnok kalt Dødens dal i følge min far, men har ikke funnet noe resultater på nettet om denne tunnelen da jeg søkte på dødens dal.
Er ikke så mye å se i tunnelen, siden det er så mørkt der, er mer som et adrenalin kick - og skumlere enn Lier sykehus etter min mening.
Et bilde jeg fant av åpningen av tunnelen :
http://4.bp.blogspot.com/-UvL1EVJgxhk/TpVIqMOzYhI/AAAAAAAAAEE/hlg0Y62ntGQ/s1600/tunnel1.jpg
Tøft men hva er dere redde for egentlig? at portene lukkes?
Mener å ha vært innom den tunnelen når jeg har gått turer oppi skauen der. Ganske mørkt sted på kvelden
Det der er jo deler av gamle jernbane linja fra Spikkestad til drammen.
Så den tunellen der er kun en gammel tog tunell.
Går mange rykter om den tunnelen der, hehe.

Har selv vært der flere ganger. Da både kjørt igjennom med bil, gått inne i tunnelen og vært på andre siden hvor det befinner seg et gårdsbruk.

Veldig lite som er skummelt med den spør du meg!
Sist endret av stigma; 16. juli 2014 kl. 21:20.
Ikke noe farlig med den og det er anlagt sykkel/gangvei videre nå til Spikkestad på den gamle jernbanelinja. Tunnelen er vistnok ikke helt sikra enda etter hva jeg har hørt så ferdsel der er på eget ansvar. En rute rundt er det.

Del av den gamle Drammensbanen kort sagt. Bor knappe 6min unna
Veeel.. Har bodd rett på andre siden der..
Er nå bare låven som er "falleferdig"
Med ligger også ett nytt hus der.

Gamle jernbanen det der

Det har vært mye problemer med shady shit ca der du tar bilde fra (lille plassen der)

Er dog en ny vei dit nu.. For biler..
Sist endret av white?; 17. juli 2014 kl. 01:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vel, for folk flest er det sikkert ikke noe skummelt, men jeg er litt lettskremt og er ikke spesielt glad i mørke steder der man ikke ser seg selv en gang.. Har vært flere ganger på Lier mentalsykehus nå, og synes ikke det var noe særlig skummelt i forhold til tunnelen :P Fra person til person er det sikkert annerledes, men det er nå min vinkel
bare å hiv i se syra å sjekk ut det
Radiostyrt bil med kamera på natt kamera oppå?
Sitat av TheNewbie Vis innlegg
Radiostyrt bil med kamera på natt kamera oppå?
Vis hele sitatet...
Bortkastet etter min mening. Hele spenningen (edit: "en del") med UE er jo det å gå inn å få litt frysninger ned gjennom ryggen, pluss at du sliter sikkert med å få signal til RCén 1 kilometer inn i fjellet med en vanlig radio styrt kontroller, ikke det at jeg er noe ekspert på det emnet. Bare synser.
Sist endret av Hutch; 19. juli 2014 kl. 03:54.
Sitat av Hutch Vis innlegg
Bortkastet etter min mening. Hele spenningen (edit: "en del") med UE er jo det å gå inn å få litt frysninger ned gjennom ryggen, pluss at du sliter sikkert med å få signal til RCén 1 kilometer inn i fjellet med en vanlig radio styrt kontroller, ikke det at jeg er noe ekspert på det emnet. Bare synser.
Vis hele sitatet...
Haha, sant som du sier. Det var bare en idee
Sitat av Hutch Vis innlegg
Bortkastet etter min mening. Hele spenningen (edit: "en del") med UE er jo det å gå inn å få litt frysninger ned gjennom ryggen, pluss at du sliter sikkert med å få signal til RCén 1 kilometer inn i fjellet med en vanlig radio styrt kontroller, ikke det at jeg er noe ekspert på det emnet. Bare synser.
Vis hele sitatet...

Hva med Lego Mindstorm? Har vurdert det samme inne i ventilasjonskanalene i en bunker som ligger vegg i vegg med huset jeg bor i. Fant en del papirer inne i kanalene da vi utforska litt inni der, så tenkte kanskje det kunne være noe mer. Mindstorm kjører vel ganske treigt, så er vel like greit å bare ta med ei lommelykt å hoppe i det
Sist endret av Todd; 19. juli 2014 kl. 19:43.
▼ ... over et år senere ... ▼
Denne tunnellen er jo og en del av norsk TV-historie. Den ble brukt i forbindelse med Knutsen og Ludvigsen på 70 tallet. Dog usikker på om de filmet hele episodene der inne eller om det kun var av at de to herrer kom inn og ut av tunnellen.