Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 658
har en litt eldre fuitsu siemens celcisus 420w med en i7-3770 socket 1155 og 12 g ram og et frepro 3900 kort i den.. uten og tenke på at det kunne være sånn egen strømmkontakt på hovedkortet og den 300watt strømforsyningen kjøpte jeg et nytt geforce 960gtx og en 550w psu så jeg kunne bruke den med en 4k tv som mediepc... Fant fort ut at mine nye deler ikke passer og sitter nå og lurer på om jeg kjøpe et nytt socket 1155 hovedkort (ikke mye og velge i lengre) eller oppgradere til en ny socket og gå ned til en i3 nå(ikke så tjukk lommebok akkurat nå), men da ha mulighet til og oppgradere senere om jeg vil.. det jeg lurer på er hvor mye vil jeg savne en i7 3770 som er noen år gammel opp mot en ny i3 6100? har dere eventuelt noen socket 1155 hovedkort og anbefale?


magmaz
Kjenner du noen som kan klippe ledninger og lodde? Er ikke store jobben å flytte over en kontakt fra en strømforsyning til en annen.
Om du kun bruker pcen til videoavspilling og internet vil du nok ikke merke forskjellen på en gammel i7 og en ny i3, men om du klarer å finne et 1155 hovedkort til en akseptabel pris vil jeg anbefale det fremfor å bytte til i3 på nyere socket.