Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2094
Hei!

Lurer på om noe vet om en "bluetooth dings" som kan kobles til tv så en kan få koblet pc til tv og sett film osv uten å bruke kabel? Vet det går ann å koble en bluetooth "dings" til anlegget og spille av musikk fra pc / mobil. Finne det også for tv? Jeg har virkelig ikke å peiling på slikt, men mener jeg har sett andre har det. Jeg er så sykt ei av kabler i hele stuen, og ny smart Tv står ikke på budsjettet.
Chromecast. 299,-
Sitat av Ekstase Vis innlegg
Hei!

Lurer på om noe vet om en "bluetooth dings" som kan kobles til tv så en kan få koblet pc til tv og sett film osv uten å bruke kabel? Vet det går ann å koble en bluetooth "dings" til anlegget og spille av musikk fra pc / mobil. Finne det også for tv? Jeg har virkelig ikke å peiling på slikt, men mener jeg har sett andre har det. Jeg er så sykt ei av kabler i hele stuen, og ny smart Tv står ikke på budsjettet.
Vis hele sitatet...
Tviler på det finnes en «bluetooth dings» med slik funksjonalitet. Men WiFi finnes, Chromecast som SkyMarshal foreslo.

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Chromecast. 299,-
Vis hele sitatet...
Smart TV suger Chromcast ruler.

Eller for å være seriøs, jeg ser få om noen grunner til å betale ekstra for en smart TV. Det er en hype slik funksjonaliteten er idag. Du får de samme funksjoner om mye mer via PC direkte i TV eller via Chromecast.
Trådstarter
Chromecast høres bra ut, men det er jo bare audio! Aldri fått til ¨koble sammen pc + tv gjennom wifi, men hvis det er tingen skal få noen av mine smarte venner til å fikse det! Takk for gode råd!! =)
Sitat av Ekstase Vis innlegg
Chromecast høres bra ut, men det er jo bare audio! Aldri fått til ¨koble sammen pc + tv gjennom wifi, men hvis det er tingen skal få noen av mine smarte venner til å fikse det! Takk for gode råd!! =)
Vis hele sitatet...
Det finnes chromecast (som streamer video) og chromecast audio (som bare streamer lyd).

Kjøp chromecast (som streamer video)

Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Det finnes chromecast (som streamer video) og chromecast audio (som bare streamer lyd).

Kjøp chromecast (som streamer video)

Vis hele sitatet...


Det så jeg ikke, så bra!!! =)
Sjekk at tvn din støtter hdcp. Fikk problemer med dette på ett litt eldre samsung tv, både med ps3 og chromecast.
Jeg vet ikke helt om jeg ville ha anbefalt en Chromecast som en erstatning for en kabel. Det kommer i så fall veldig an på bruksområde. Skal du streame video fra f.eks. Plex, YouTube eller Sumo/NRK (som støtter det ut av boksen) så fungerer Chromecast ypperlig. Skal du game, eller gjøre noe som krever rask responstid, så blir du nok skuffet.

Merk deg også at du kan ikke bare åpne hvilken som helst videoavspiller og streame det rett til Chromecast. Det er ikke slik den er designet. Du kan streame skjermen din via Miracast, eller en tab/videostrøm fra Chrome vha. tillegg i nettleseren.

Jeg er generelt veldig fornøyd med min Chromecast, men det er viktig å være klar over begrensningene den har.
Samme mening som Dyret, "HDMI" kabel er det aller beste, sålenge pcen har utgang for dette, regner med det er "billig" laptop det er snak om her
Frankrikes Solkonge
IOGear Wireless HD Digital Kit
Funker ikke raspberry pi også da? Uten alle begrensningene til Chromecast.?
jo RPI er jo en pc så det er dekket av ts spørsmål og svaret med hdmi kabel er fortsat riktig \ best svar på det
Ja WHDI kan være løsningen her