Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 852
Heisann.

Etter jeg oppdaterte pcn (alt nytt utenom kabinett) har jeg begynt å få stutters mens jeg spiller de samme spille som jeg gjorde før jeg oppgraderte (da uten stutter, dog lavere fps)

Det er ikke FPS drop, den er stabil, men er rett og slett en freeze av å til.
Har en SSD der jeg har windows å et MMO spill, når jeg spiller dette får jeg ikke stutters, men når jeg spiller spill som ligger på HDD disken (spillene har lavere systemkrav enn MMO'et) så får jeg stutters.

http://s8.postimg.org/serpc6vrp/hdd.jpg

hadde denne ruten oppe mens jeg spilte noe fra HDD disken å spiken som du ser på var når jeg fikk stutter. Virker som disken ikke er "activ" mens jeg spiller å at den av og til må oppdatere seg å da fryser spiller i ca 1sek.

noen løsning på dette?

Klart kan jo installere alle spill på SSD'disken men da blir den relativt fort full :P
Synes konklusjonen rundt disk høres rar ut. Hvilket spill er det snakk om? Hvilken hardware har du?
Trådstarter
24 0
Virker litt rart men når jeg spiller tera (fra ssd) ligger ytelsen på rundt 2% - 8% stabilt. mens når jeg spiller fra HDD ligger den på 0% utenom da jeg får stutter å en spike som vist i bilde oppfor

Spillet på SSD hete Tera, koreansk MMO,
HDD: wow å smite (spill som nesten kan spilles på en potet)

GPU: MSI Geforce GTX 960 Gaming 2GB (Nvidia)
CPU: Intel(R) core(TM) i5-4460 @ 3,2GHz
RAM: HyperX fury DDR3 1600MHz 16GB
SSD: sasmung ssd 850 EVO 250gb
HDD: WDC WD10EZRX-00D8PB0

Hadde ikke dette probleme før nå eks wow å windows var på samme disk. prøver i skrivende øyeblikk å installere smite på C: disken for å se om det er noen forandring
Sist endret av Vassbakk; 29. januar 2016 kl. 14:44.
Tja, jeg ville sett under strømsparing/strømalternativer og satt at harddisken aldri skal spinne ned.

Et annet problem er at det er en "green" disk, best egnet for lagring, ikke for at du skal kjøre programmer fra den. Det å putte en slik disk i den maskinen er omtrent som å feste en stor campingvogn på en Porsche.
Sist endret av meitemark; 29. januar 2016 kl. 15:07.
Trådstarter
24 0
Haha hovedformålet med disken var lagring, siden jeg ikke spiller så mange forskjellige spill (å ikke lengre spiller wow som nå er oppi rolige 30gig+)

men har nå teste SMITE etter jeg installerte det på SSD'disken å ikke hatt en eneste stutter, så problemet var at det ikke er så lurt å installere spill på HDD'n, da blir det bare ren lagring å programmer på den :3