Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1109
Kjøpte meg deler fra komplett for å bygge PC for 2 uker siden. Har i det siste opplevd en del ulyder fra strømforsyning og skjermkort. Høres ut som lageret i vifta på strømforsyningen er dårlig, viftene på skjermkortet skraper også borti noe når viftene er på 0-45% styrke. Coil whine har også vært et stort problem, uansett hvor mye FPS jeg har i spill og om Vsync er på. Det er så ille at noen dager orker jeg rett og slett ikke å bruke pcen.

Er det noe som helst garanti på slikt? Noen andre som har opplevd det samme?
Hvis det er coilwhine så kan du få ny vare hos komplett (jeg har selv byttet en strømforsyning hos dem av samme grunn). Vifteproblemene dine kan komme av at de begynner å bli løse - kan komme av evt slitasje eller bare uheldig med varen. Tviler på at du får tilbake noe på viftene, prøv psu'en du.
Trådstarter
2 0
Synes det er litt merkelig at viftene skal begynne å blir dårlige etter 2 uker, sånn skal det jo ikke være på en helt ny vare.
Det er jo verdt et forsøk.. Sannsynligheten for at du får en forsendelse med PSU /m coilwhine og GPU med defekte vifter er svært liten.. Kan du sjekke om viftene sitter løst?

Uansett er det jo bare å prøve. Komplett tar inn varene, ser på dem og finner ut om de får samme problemene eller ikke. Kan jo være at de tar ansvar for det.