Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 848
Hei, har i dag i7 970 og GTX titan og noe mere.

Per dags dato trekker maskinen 400 watt load kun ved overklokking til 3.44 Ghz.
Har Corsair TX 850M.

Vurder å prøve å overklokke den maks til opp mot 5 Ghz hvis jeg får den stabil.
Så da regner jeg med maskinen vil trekke 500-600 watt. Vet at antall watt er innenfor men vet også på 3\5 volt kabelene har strømforsyningene vane å gi høye verdier som kan ødlegge dvd enhet\harddisker\SSD disker.

Så det jeg lurer jeg på er det fornuftig å oppgradere til Corsair RM1000i mener dere da den er noe bedre? Eller burde verken levetid på hovedkortet\cpu ha noe å si så sant tempraturene er under 70 grader i korte perioder?

Så verste som kan skje er psuen ryker da burde jeg kjøpe ny?

For flere anbefaler å ha en del å gå på når det gjelder psu men enkelte sier det er bortkaster penger med en slik psu hvis man ikke skal ha 3 ways SLI eller ha dual Xeon cpu man skal overklokke tilsvarende det jeg har.
Sist endret av lmh1; 21. januar 2016 kl. 08:01.
Trådstarter
Nå er vel ikke slike Kina kalulator de mest stabile. Dette kommer jeg frem til:

Load Wattage: 692 W
Recommended UPS rating: 1250 VA
Recommended PSU Wattage: 742 W

Amperage (combined)
+3.3V +5V +12V
10.2 A 20.9 A 50.3 A
139 W 603 W

http://www.ocaholic.ch/modules/xcgal/albums/userpics/PSUs/Corsair/TX850M/normal_Corsair_TX850M_15.jpg

Ut i fra dette skulle det gå, men en slik test vil

CORSAIR CX750M 750 W også være innenfor.

Men man ser på prisen at kvaliteten suger. CX er dårligste psuen for overklokking.
Sist endret av lmh1; 21. januar 2016 kl. 08:39.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Alle evga G2 PSUene, alle cooler master V-series PSUer er og anbefales sterkt.
Trådstarter
Corsair RM1000i er ikke så ille heller samme med EVGA P2.
Men det hjalp ikke meg noe, i så fall får jeg håpe PSUen er bra nok kvalitet. Da det er litt bortkastet penger 2000 kr for 150 watt ekstra.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av lmh1 Vis innlegg
Corsair RM1000i er ikke så ille heller samme med EVGA P2.
Men det hjalp ikke meg noe, i så fall får jeg håpe PSUen er bra nok kvalitet. Da det er litt bortkastet penger 2000 kr for 150 watt ekstra.
Vis hele sitatet...
Du svarer jo på dine egne spørsmål. Bare bruk kalkulatoren linket opp her. Den er jo bra.
Trådstarter
Da får jeg stole på PSUen er bra nok Corsair TX 850M.
For vet generieltsett det er en del psuer som er å styre unna, men muligens eneste fordelen å oppgradere er for bedre effektivitet (80 Plus gold) men driter i strømregningen da det ikke jeg som betaler den.