Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 887
La oss kalle personen, eller "gjerningsmannen" om du vil, for Egil.

Om Egil lager en Facebook-side bak en proxy-server og skriver diverse dritt og nedlatende ting om de som går på den ungdomsskolen, en liten norsk skole med rundt 100 elever hvor alle kjenner alle. Hvor stor er sjansen for at skolen finner ut hvem som står bak? Hadde skolen lagt mye ressurser til å prøve?

Vil bare si at dette ikke har skjedd eller noen har noen som helst tanker om å gjøre det. Jeg, eller skal jeg si vi er bare nysgjerrige rundt proxy-servere.
Sist endret av Poison; 8. november 2011 kl. 16:27.
Det vil nok være mulig å søke i loggene til proxyserveren, men de som har tilgang til dette vil ikke nødvendigvis gi ut informasjonen til de som etterspør denne. Uansett får man da bare IP adressen og eventuelle nettsteder og mengde trafikk + datostempel. Tenker at en skole ville nok ikke kunne funnet ut dette om ikke lokale kunnskaper hadde ledet frem til gjerningsmannen.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
"dritt og nedlatende ting" vil nok ikke gjøres så mye med vil jeg tro, men når det nærmer seg drapstrusler og bombetrusler, samt skolemassakre og noe i den gata så tror jeg de vil reagere.

Om de vil ble tatt er også uvisst, om de som står bak proxy-tjenesten vil gi ut informasjon kan vi ikke vite.
Hvis du ønsker å gjøre dette kan du jo på på en nettkafe, eller finne et åpent nett(naboens, hotspot, flyplass osv) pass på at kameraene ikke ser deg