Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 857
Jeg har flere datamaskiner i huset, men for personlig data bruker jeg Mac'en min, grunnet det pleide være færre virus og worms til Apples OS.
Desverre er det ikke tilfellet lengre, Apple har fått flere brukere, og derfor, flere virus.

Jeg tenkte derfor å sikre datamaskinen min med diverse sikkerhets-lag.

Brannmur :: Little Snitch

IPS/IDS :: Snort
(intrusion prevention/detection system)

Antivirus :: Sophos(?)


Noen som har noen meninger/tanker om dette?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Yo dawg.

De fleste nett idag er NATet, så hvis man ikke bruker offentlige plassers nett er lokale brannmurer helt bortkastet i de fleste tilfeller.

Mao, en datamaskin som aldri forlater hjemmenettverket sitt har normalt sett inget behov for en lokal brannmur, og de fleste routere idag har IDS\IPS integrert.

Antivirus på mac har primær hensikt å beskytte eventuelle windowsklienter man deler nettet med, og hvis man vil kan man liksågreit kjøre virusscanning på nettverksbasis fra router.
64k
64k's Avatar
Trådstarter
41 3
Jeg pleier ha med meg denne datamaskinen med meg hvor enn jeg reiser, så jeg kommer i ny og ne over nettverk hvor lumske folk lusker.

Jeg glømmte også å nevne VPN i hovedinlegget mitt.
Kjører du snort under OSX?