Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  146 21938
Det stemmer. Du kan bare se her http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List.
på hvert spill du laster ned. Se etter notiser ang. bricking.. Men i utgangspunktet gjelder det en oppdatering for NTSC-U som du ikke ønsker på PAL-wii.. Da føkker du systemet
OK.. Så hvis jeg bare holder meg unna alt som heter NTSC så går det fint?

Men Gamecube spill da? Gjelder det samme der?
Bedre om du bare leser gjennom tråden.
Jo, for all del kan du laste ned NTSC-spill.. Du bruker RegionFrii til å brenne ut som PAL. Foreløpig ser du ikke mange spill som bricker wii på den siden jeg nettopp linket deg til.

Gamecube-spill kan ikke skade maskinen din, slapp av.
Okei.. Takker.. Men tror jeg holder meg til PAL spill.. De kommer jo ut på begge formater etterhvert..
Wiikey er vel en av de mest solgte i norge.
Genial og bra.
Men husk at NTSC er det du må burke. PAL kan ødelegge nintendo wii med alle hips faktisk.
Ikke alle som tror det da, men det er sant faktisk.

jeg bruker nettsiden http://www.gameroom.no
Billig i frakt og har godt peiling på chips til spillemaskiner.

MEN HUSK!!! Du MÅ ha nintendo wii skrutrekkeren! visst ikke får du den ikke opp.
eller, du ødelegger ikke noe inni den da hvertfall. kan ikke knekke noe visst du er forsiktig.
Nå ble jeg plutselig veldig frustrert.. Kan virkelig PAL ødelegge wiien?
Sitat av Punti
Wiikey er vel en av de mest solgte i norge.
Genial og bra.
Men husk at NTSC er det du må burke. PAL kan ødelegge nintendo wii med alle hips faktisk.
Ikke alle som tror det da, men det er sant faktisk.
Vis hele sitatet...
Det er så langt fra sannheten som det kan bli, har man en PAL maskin kan ingen PAL-spill utgitt fortiden ødelegge maskinen. Holder man seg til encoding systemet maskinen er laget for er man 100 % sikret bricking, fortiden.

Sitat av SkyLine
Nå ble jeg plutselig veldig frustrert.. Kan virkelig PAL ødelegge wiien?
Vis hele sitatet...
Bare ignorer første avsnittet til Punti.
Sist endret av voldern; 29. mai 2007 kl. 23:32.
Ahh.. Flott voldern. Da fortsetter jeg med å skaffe meg PAL spill og ikke NTSC
BuzzR: Jeg sliter med det selv. Det funker bare av og til, men når du først er inne kan du gjøre hva du vil.

Raymond: Jeg hadde null erfaring med lodding. Det eneste jeg gjorde var å kjøpe en loddebolt og en tinnsuger (ikke nødvendig, men veldig nyttig hvis du skulle bomme), og så fant jeg en gammel Walkman og lekte litt i den. Var ikke store problemet å fikse WiiKey-en, og nå sitter den som et skudd. (Jeg vil også anbefale deg å lodde med ledninger, siden det gir deg enkel mulighet til å fjerne den senere.)

Her er link til der jeg kjøpte min, som er et knalltilbud. En kompis kjøpte derfra i går også. ^^
http://www.foundmy.com/oscom/product...roducts_id=230
Hvilken typer spill er det vi i norge kan spille hvis vi har kjøpt konsollen her i landet?.. PAL eller NTSC ?



Har også en forespørsel til alle som har chippet Wii'en sin, hadde vært skikkelig bra hvis noen av dere hadde satt sammen en guide sånn at vi som har planer om å chippe vet hva vi skal gjøre og ikke gjør noe feil så vi ødelegger Wii'en vår..
FooF, her til lands er det PAL som gjelder.
http://en.wikipedia.org/wiki/PAL
FooFighters:
Installasjonen er veldig enkel, og relativt åpenbar.
Guider finnes det også fullt av på nettet. Google er fin på den måten.
Et kjapt søk ga meg http://www.ozmodchips.com/index.php?main_page=page_2 ..

Hvis du ser skikkelig på denne guiden ser jeg ingen grunn til at du skal klare å gjøre noen feil.
Jeg støtte ikke på noen problemer.
Her har du også en veldig god guide angående modding av Wii: http://modyawii.tehskeen.com/
Sist endret av voldern; 1. juni 2007 kl. 15:18.
Bruker dere + eller - dvder?

Hvordan brenner jeg .wii filer?
Jeg har brukt både - og + DVDer med likt resultat. .WII filer må man konvertere .ISO filer med en applikasjon som heter 'Wii Unscrambler'.
Hvordan virker det? Får det ikke til :-(
hva er det du ikke får til? og brenne de eller at de skal funke på wiien din?
Fikk det til etter en hall times tid..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva er den beste modden?
Tenkte kanskje å montere den selv, har litt erfaring med lodding.
Jeg vil helst ikke miste wii24connect, greit å ha mulighet til å kjøpe spill og programmer online.
Tar moddingen skade?
Å kunne spille NTSC og PAL spill er ett must.
Hvilken mod trengs til?
Hva annet enn å sku opp og lodde inn modden og skru sammens igjen er det for å få wiien chippet?
Zarge:
* Det er relativt likt mellom de forskjellige chippene på markedet nå. Det er få forskjeller i hva de kan og ikke kan.
* Du mister ikke wii24connet. Den eneste forskjellen du vil merke er at du har muligheten til å spille kopierte spill.
* Moddingen tar kun skade om du påfører skadet. Hvis du er flink, og passer på å være nøyaktig når du installerer chippen går alt fint.
* Ingen chipper støtter alt av spill. Du har sannsynligvis en PAL-maskin, og da støtter den alt av PAL-spill, pluss _noen_ NTSC-spill. Listen over hvilke som funker finner du her: http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
* I tillegg til å skru den opp, lodde fast chippen og skru den sammen igjen er det veldig lite å gjøre. Om du ønsker å spille NTSC-spill må du bruke en config-disc og endre på innstillingene, men det er ikke stort annet du trenger å gjøre. (Og dette gjelder WiiKey, jeg vet ikke hvordan det er med de andre.)
det vaneligste er vel egentlig og bruke RegionFrii 1.2 for og spille NTSC spill, iallefall gjør jeg dette og det funker fett.. ellers er jeg helt enig med khazeth
Har kjøpt meg Wii + Wiikey, så jeg lurer på hvilke DVD plater som fungerer best. Noen forslag?(Tror jeg leste et sted at TDK DVD-R skulle være ganske bra.)
Verbatim DVD+R funker fett her
sies at Verbatim DVD-R 16x er de beste, men jeg bruker - og + om hverandre.. ettersom hva jeg har,, alt funker fett liksom.
Sitat av Khazeth
Zarge:
* Det er relativt likt mellom de forskjellige chippene på markedet nå. Det er få forskjeller i hva de kan og ikke kan.
* Du mister ikke wii24connet. Den eneste forskjellen du vil merke er at du har muligheten til å spille kopierte spill.
* Moddingen tar kun skade om du påfører skadet. Hvis du er flink, og passer på å være nøyaktig når du installerer chippen går alt fint.
* Ingen chipper støtter alt av spill. Du har sannsynligvis en PAL-maskin, og da støtter den alt av PAL-spill, pluss _noen_ NTSC-spill. Listen over hvilke som funker finner du her: http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
* I tillegg til å skru den opp, lodde fast chippen og skru den sammen igjen er det veldig lite å gjøre. Om du ønsker å spille NTSC-spill må du bruke en config-disc og endre på innstillingene, men det er ikke stort annet du trenger å gjøre. (Og dette gjelder WiiKey, jeg vet ikke hvordan det er med de andre.)
Vis hele sitatet...

Forsto ikke så mye av den listen der, er ikke det liste over spill som kan patches fra en sone til en annen sone? Hvordan brenner man PAL spill ut? Evt er det mulig å gjøre om et NTSC spill til PAL?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg fikk wii chippen min i porten for noen dager siden, må bare skaffe meg ett loddebold så er jeg klar for lodding :P Virker det med loddebolt til 100kr?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe meg wii, og sende den inn for chipping.
www.modnet.no har wiikey, men de tar ikke over fabrikkgarantien, 900kroner.
www.xunlock.com har cyclowiz og de tar over fabrikkgarantien i ett år, 900kroner.
www.gameroom.no har begge modbrikker og tar 500kroner for jobben utenom chip.

Noen erfaringer med disse? Er det akuratt samme om jeg går for cyclo eller wiikey? Er det noe annet jeg bør vite før jeg modder? Er det noe spesielt jeg må gjøre med spill jeg laster ned? Laster nå ned wario for å ha et spill klart som jeg kan brenne ut (PAL). Det er foreløpig en rarfil, og jeg regner med at den vil zippes ut til en iso som jeg brenner på vanlig måte?

Wii'en vil på ingen måte bli sperret i fremtiden slik som skjedde med xbox360?
Sist endret av RayMonk; 8. august 2007 kl. 23:18.
Sitat av Raymond
Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe meg wii, og sende den inn for chipping.
www.modnet.no har wiikey, men de tar ikke over fabrikkgarantien, 900kroner.
www.xunlock.com har cyclowiz og de tar over fabrikkgarantien i ett år, 900kroner.
www.gameroom.no har begge modbrikker og tar 500kroner for jobben utenom chip.

Noen erfaringer med disse? Er det akuratt samme om jeg går for cyclo eller wiikey? Er det noe annet jeg bør vite før jeg modder? Er det noe spesielt jeg må gjøre med spill jeg laster ned? Laster nå ned wario for å ha et spill klart som jeg kan brenne ut (PAL). Det er foreløpig en rarfil, og jeg regner med at den vil zippes ut til en iso som jeg brenner på vanlig måte?

Wii'en vil på ingen måte bli sperret i fremtiden slik som skjedde med xbox360?
Vis hele sitatet...
Vel, ut ifra de tre tilbudene du har der, ville jeg gått for cyclowiz, med xunlock.com. Ikke at jeg har noen erfaringer med den bedriften, men hvis du får avtale på at de tar over fabrikkgarantien i ett år, samt gjør jobben og inkluderer en chip, til 900 kroner, ser det alternativet best ut.

Ut ifra hva jeg har sett, er cyclowiz den nest mest populære chippen, etter WiiKey. Kompatibiliteten har jeg heller ikke sett noen forskjell på, mellom de to. Fabrikkgaranti er veldig viktig, i tilfelle noe går galt med Wii'en din, rent teknisk, så får du deg en ny en på garantien. Det gjør du ikke hos de to andre, etter hva du forteller her.

Noe du må vite før du modder, er at hvis du laster ned spill som er ifra et annet regionsystem enn PAL (europa), så må du alltid ha nyeste firmware innstallert. For hvis du laster ned et av de nyere nintendospillene, som er ifra en annen region, kan det ligge en firmware-oppgradering på spillet som installeres når du skal spille det. Hvis du installerer en nyere firmware enn den du har på Wii'en din, som er ifra en annen region (NTNC, eller det japanske systemet), vil Wii'en din såkalt "brickes", altså bli ubrukelig. Dette er ikke noe problem hvis du alltid sørger for å holde øynene åpne, og oppdatere firmwaren din til det nyeste før du bruker Wii-spill fra andre regioner.

Men, nå nylig har det kommet et fint lite program som klarer å fjerne denne firmwareoppgraderingen som ligger på spill. Er ikke helt sikker på hvor kompatibel den er med alle slags spill, men den kan være nyttig hvis man vil være på "den ekstra sikkre siden".

Hvis du nå laster ned WarioWare, og det er i små rar-filer, er det bare å un-rare det til en iso, og så brenne det på en DvD. Alt ettersom hvor god dvd-brenner du har, resulterer i om brenningen går bra eller ikke, på høy hastighet. Jeg har som tommelfinger-regel at 6x brennehastighet er maksimum.

Sist, om Wii'en vil bli sperret eller ikke, er høyst usannsynlig. Wii-chipping er ikke ulovlig her i europa etter hva jeg vet, så Nintendo vil få legale-problemer hvis de velger å gjøre dette. Men, dette er bare noe jeg antar. Hvis det kommer en sperring for modchips eller ikke i framtiden, vet ingen andre enn Nintendo. Men, i går kom det en ny firmware, 3.0 ut. Der ble ikke modchippen sperret.

Håper det her var til noe hjelp, bare spør hvis det er noe mer.
Sist endret av skaarj; 8. august 2007 kl. 23:33.
Leste litt om cyclo'n, den har vist en slags switch man må bruke for å oppgradere firmwaren. Er den inne i konsollen? Vil ikke det være endel ekstra arbeid om man må skru opp konsollen og "flippe" den switchen hver gang man skal oppdatere modchippen?
Jeg vet ikke helt hvordan det er med Cyclowiz, men det er vel ikke vanlig at det kommer så veldig kritiske oppdateringer hver uke. Å skru opp Wii'en tar ikke mer maks 10 min med riktig utstyr, og med erfaring vil det gå enda raskere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Til dere som har lastet ned wiispill, driver nå å forbereder meg til jeg får min chippa wii, laster ned fra gratis torrentsider (gidder ikke bruke opp ratio på wiispill) og ser at det er endel som kommer fra en side som heter espal.
Det jeg da lurer på er om spilla er på engelsk? Finnes det i det heletatt noen spill som bare er på fransk?
Sitat av Raymond
Til dere som har lastet ned wiispill, driver nå å forbereder meg til jeg får min chippa wii, laster ned fra gratis torrentsider (gidder ikke bruke opp ratio på wiispill) og ser at det er endel som kommer fra en side som heter espal.
Det jeg da lurer på er om spilla er på engelsk? Finnes det i det heletatt noen spill som bare er på fransk?
Vis hele sitatet...
Hvis du skal laste ned Wii spill anbefaler jeg wiitorrents.net. Der er de fleste wii spillene PAL og NTSC som er sluppet. Forholdsvis raskt går det og.
Hei!

Har et utrulig kjipt problem'
Har modda wii'en min nå, men får ikke til å brenne ut spill til den. Har et annet brent spill som en annen har brent og det funker fett...

Skal prøve å forklare hva jeg har gjort hittil; Får brent ut iso'er som jeg laster ned, men når jeg setter de inn i maskina får jeg en av 3 forskjellige problemer:
-Maskina klarer ikke lese disken og jeg får ikke opp noen ting
-Maskina leser disken, jeg får se logoen og alt på wii menyen, men når jeg trykker "start game" får jeg svart skjerm.
-Jeg får starta spillet og kommer til hovedmenyen, men når jeg skal starte "new game" henger den seg og jeg må skru av.

Har nå prøvd med to forskjellige dvd brennere, har brukt både verbatim DVD-R og +R. Har også lasta ned to ISO'er (Far Cry & Trauma Center) begge er PAL.
Brenneprogramma jeg har prøvd er Nero og ImgBurn.

Hva er det jeg gjør feil??
carma:
Jeg anbefaler deg å prøve å brenne på lavest mulig hastighet (helst 2 eller 1x), da Wii-laseren er veldig ømfintlig for feil, noe en vanlig PC-laser ikke er. Fungerer for meg ihvertfall.
Har brent på helt ned til 1x!

Men prøvde å brenne på en TraxData DVD+R og da funka det!
Så skjønner ikke hvorfor Verbatim (som er et bedre merke) ikke skulle funke. De fungerer forresten perfekt på PS2 og til vanlig DVD bruk...
Jeg brenner Wii-spill på Verbatim DVD-R på høyeste hastighet og det funker perf. Har du nyeste firmware (3.0E)?
jepp oppdaterte før jeg testa!

Har også problemer med å kjøre gc homebrew, men vet ikke om det har noe å gjøre med hverandre...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Om jeg kan brenne ut NTSC Gamecube spill og spille det på min PAL Wii-maskin? Eller må jeg trikse litt først?

Har også et annet problem. Når jeg skal bruge Unscrambler for å skifte .wii filer til .iso filer, så er det bare noen som vil. På noen står det : can't open image.wii

Noen som vet hva som er galt?
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvilken chip har du carma?
Har wiikey chippen...
Lurer på om jeg har en veldig dårlig leser på wiien min.

Discene en kamerat av meg brenner funker jo fett!
Men mulig jeg skal kjøpe meg en ny brenner og se om det rett og slett er meg som har rævva dvdbrenner :/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal sende inn wiien til chipping snart regner jeg med (endelig fått kjøpt den, whohoo).
Ett spørsmål angående bricking.

Hvis man laster ned og brenner et spill feks papermario som har blitt mye omdiskutert (ja, er klar over at pal versjon er ute nå, men snakker helt teoretisk) og den må oppdateres slik at wiien blir "bricka".
Får man da spørsmål om man vil oppdatere wii'en via disken?
Slik at hvis man skulle være uheldig å laste ned en versjon som kan gjøre konsollen bricka får man iallefall en "advarsel" om at disken vil oppdatere wiien?
Eller vil den oppdatere automatisk med engang man prøver å starte spillet?
Sist endret av RayMonk; 25. november 2007 kl. 12:54.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Raymond, ja. Etter en av de siste FW-oppdateringene får man nå en advarsel om at wiien blir oppdatert, og hvis du ikke vil akseptere den må du hardresette (POWER-knapp i 4sek)
Advarselen påstår også at "uautoriserte maskiner" kan brickes
Pers oppdaterte jeg akkurat med brent Super Mario Galaxy (jeg har Wiikey) og den funker som faen
Jeg leste på nett da jeg kjøpte ny wii for en ca 2 månder siden, at det var kommet noen nye hovedkort i wiien som hadde kutta noen pinner som gjorde at chiping ble vanskeligere..? veldig dårlig forklart, så jeg hendviser til denne linken.

Her er linken til siden der de tar opp det problemet: http://www.teamxmods.com/teamxmods/x...x/wii/ps3/wii/

Jeg får i alle fall som svar at

Your Drive Chip is most likely GC2-D2B.
Your Drive Pins are most likely cut.

Vil dette si at det ikke går ann å chipe den, eller går det på at jeg må bruke en annen chip en det som var mulig, før de fixa på hovedkortet til wiien?

Jeg har aldri chipa noe før men kan lodde osv så det i seg selv skal ikke by på for store problemmer. Men jeg er rett å slett usikker på hva jeg skal gjøre nå, vist jeg ikke kan følge de gammle guidene som allerede ligger på net. Noen så har chipa wii de siste månende som også har kjøpt en wii med GC2-D2B hardware?
ta testen her: http://nintendo-scene.com/wiitracker/search.php
Sist endret av U4IC; 25. november 2007 kl. 20:02.
Har kommet en D2B chip som vistnok skal funke greit.. eneste er at det er et helvette å lodde den på:P (se bildet) men du kan sikkert ta kontakt med spillchip.com eller noen for å få det gjort..

http://www.d2ckey.com/ forresten

edit: selges her http://www.modnet.no/index.php?cPath=135_136

1300,- for montering av D2Ckey (inkl. chip) - D2Ckey må monteres i alle nye wii maskiner, disse maskinene har vanligvis serienummer LEH 134 eller høyere.
Vis hele sitatet...
Sist endret av BuzzR; 25. november 2007 kl. 21:24.
Takker, då vet jeg i alle fall hvilken chip jeg trenger, men enig at det så ut som et helvete å lodde den på. Satser på at det kommer noen fine walkthroug guides eller no på nette snart, fant noe men skulle gjærne hatt noen så gikk litt mer steg for steg. Selv om den på http://modyawii.psx-scene.com/ var fin, men fant ikke så mye om selve lodingen, litt kjipt å drite seg ut i alle fall å ødlegge den. Og 1200 spenn blir litt dyrt,bruker ikke wiien så ofte.
det du kan gjøre er å sende en mail til spillchip.com og spørre hvor mye han tar for og chippe din.. han pleier og være ganske ok når det gjelder priser..
Man trenger faktisk ikke chippe noe som helst for å spille "backups" av wii spill, koble den til pc'n i steden... litt tungvindt men man trenger bare litt grunleggende data kunnskaper og litt kabler

info 1
info 2
Sitat av Chrispo
Man trenger faktisk ikke chippe noe som helst for å spille "backups" av wii spill, koble den til pc'n i steden... litt tungvindt men man trenger bare litt grunleggende data kunnskaper og litt kabler

info 1
info 2
Vis hele sitatet...

Takker det der var nesten et bedre altarnativ, i alle fall siden jeg ikke bruker den så mye, så da er det ikke no stress å kjøre det via pcen
Har nå sendt inn wiien min til spillchip.com og forventer å få den tilbake førstkommende tirsdag. Har lastet ned Mario Strikers: Charged Football, og kjøpt DVD'er (Verbatim DVD+R).
Lurer da hvordan jeg skal få ut .iso filen på dvden slik at den kan spilles av på wiien?

Har lastet ned ImgBurn, og brent ut .iso filen på dvd plata med 1x som fart. Dette tror jeg ikke tok mer enn en 20 minutter. Så er det noe jeg har gjort feil, eller er det fordi det blir gjort såpass raskt?

Lurer på i samme slengen om det er noe annet jeg bør ha klart til wiien når den kommer tilbake? Hvordan fungere det for eksempel med oppdatering av firmwaren til chippen?
Da er wiien tilbake, og Strikers fungerte perfekt slik jeg hadde brennt det ut!