Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 6752
Sitat av totto
NinjaSverre: Helt feil... Fungerer UTMERKET med vanlig tv på ps3. Jeg ble imponert over hvor bra det ser ut på en normal tv... Seff hjelper det med lcd eller plasma, men dette er ikke noe å kimse av uansett...
Vis hele sitatet...
Det er opp til spillet og ikke maskinen. Ridge Racer skal visst se søppel ut, mens andre spill ror seg fint inn. F. eks. Gears of War ser bra ut på SDTV.

Jeg vil ikke rakke ned på noe men jeg mener at det ikke blir noe serlig vits før du har en HDTV. Men jeg frafårder ikke noen å IKKE kjøpe maskinen da det er umåtelig morro med skikkelig fysikk og spillfølelse.

Edit: for å si noe om blu-ray spilleren skal visst den være i svært høyere klasse enn det DVD-spilleren til PS2 var. Noen av gutta på AV forumene var faktisk ganske overrasket av kvaliteten. I motsetning til DVD-spilleren til Xbox 360, som er søppel. Kan håpe de fikser det med en update men ikke sats for mye penger på det.
Sist endret av NinjaSverre; 28. mars 2007 kl. 17:01.
Er enig her. Ridge Racer så ganske.. Ja, flimrete ut i menyene på min TV, men var helt greit å spille det. I <3 HDTV.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Synest den var helt grei. Ikke noe bane brytende opplevelse - men kanskje det kommer.
Jeg har de fleste forutsettninger for å få best mulig bilde, men spillene til nå synest jeg virker som en slags "show off".

Lite utvalg på butikkene, må gjerne innom 4-5 butikker for å finne (egentlig få) ulike spill.
(vet at det finnes inet shops, men dog.)

Boksen er i tilegg tung og -etter -< min >- mening- er den heller ikke noe flott design messig.
Men jeg lever i tro om at det vil bli bedre.

..
Og ja, før noen evt. har lyst å kritisere - jeg har hdtv og bruker hdmi kabel.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal til polen imorgen, og lurte på om noen vet ca hva prisene er på ps3 spill/blu ray filmer?
Er det noe særlig billigere enn i norge?
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg har prøvd ps3 synes ps2 var like bra.
Sitat av cannabis-manndi
jeg har prøvd ps3 synes ps2 var like bra.
Vis hele sitatet...
ha, hva har du gjort med den da?
Sitat av cannabis-manndi
jeg har prøvd ps3 synes ps2 var like bra.
Vis hele sitatet...
Utdyp litt mer er du snill.
Fordi den er faktisk ikke like bra, men du kan da bare tro det viss du vil.
Når folk kjøper seg maskina så bør man også slenge med seg en 160-200Gb 2,5"-disk. Du bryter nemlig ikke noen form for garanti ved å bytte ut harddisken som står i. Bare et lite retailers tips!

(500Gb var litt stort til 2,5" å være, ja)
Sist endret av Deezire; 3. mai 2007 kl. 00:29.
vel var hos ei venninne og broren hennes hadde ps3.den vart jo jævla varm etter og stått på i 12 timer + mye bråk. grafikken var lik som ps2 syns jeg..
Sitat av cannabis-manndi
vel var hos ei venninne og broren hennes hadde ps3.den vart jo jævla varm etter og stått på i 12 timer + mye bråk. grafikken var lik som ps2 syns jeg..
Vis hele sitatet...
Den blir mye varmere om den ligger loddrett i stede for på høykant. Bråker og mer når den står dårlig ventilert.

Grafikk:
Formula 1 2001 til ps2
Formula One Championship Edition til ps3
Sitat av cannabis-manndi
vel var hos ei venninne og broren hennes hadde ps3.den vart jo jævla varm etter og stått på i 12 timer + mye bråk. grafikken var lik som ps2 syns jeg..
Vis hele sitatet...
grafikken kommer jo an på hvilket spill det er,ps3 er en kraftigere maskin så den kan da få ganske så mye bedre grafikk en ps2.(og noe på tv også)

360 bråker jo mer en ps3, personlig så bråker pc min mer en min ps3 så den hører jeg ikke.
En jeg kjenner skal til Kina til onsdag, og lurte på om noen viste om en side der det står de spillene som har kommet ut der nede?
McMaarud -> Jeg antar at det meste står her: www.play-asia.com

Sitat av cannabis-manndi
jeg har prøvd ps3 synes ps2 var like bra.
Vis hele sitatet...
PlayStation 3 krever FullHD hvis man ønsker å se hva den er god for.
Sist endret av fxxked; 5. mai 2007 kl. 09:38.
Sitat av fxxked
PlayStation 3 krever FullHD hvis man ønsker å se hva den er god for.
Vis hele sitatet...
Bullshit.

FullHD er det største pisset noen sinne.

720p = Mer detaljer og høyere framerate.
1080p = Mindre detaljer og lavere framerate.

Med mindre du har tv på størrelse med en låvedør kan du være jævlig picky om du ser stor forskjell på 1080p og 720p. Og å kalle det FULL HD er et salgstriks.
Sitat av NinjaSverre
Bullshit.

FullHD er det største pisset noen sinne.

720p = Mer detaljer og høyere framerate.
1080p = Mindre detaljer og lavere framerate.

Med mindre du har tv på størrelse med en låvedør kan du være jævlig picky om du ser stor forskjell på 1080p og 720p. Og å kalle det FULL HD er et salgstriks.
Vis hele sitatet...
Bullshit.

1080p er mer detaljer en 720 p.
720p har viser dog bedre bevelgelse scener en 1080i, men ikke 1080p.
På en tv som er 42 eller over kan du fint merke forskjell, spessielt når du er oppe i 50 tommer.
Husk at konsolene skal være på markedet i opptil 10 år og innen da er kanskje 42 tommer blitt "liten" tv allerede.

Sitat av NinjaSverre
Og å kalle det FULL HD er et salgstriks.
Vis hele sitatet...
Generlt sett så vet ikke de fleste folk hva forskjellen på 720 og 1080 er, så når man sier det så er det imho for så de av oss som ikke er så oppdaterte på it frontet skjønner at den kan vise den høyeste hd oppløsningen.

Jeg synes egentlig ikke det er så dumt begrept, dagens hdstandar strekker seg til 1080p, og det og kalle det FULL hd er ikke i mine ører så dumt.
Sist endret av torsken; 7. mai 2007 kl. 01:10.
Sitat av torsken
Bullshit.

1080p er mer detaljer en 720 p.
Vis hele sitatet...
Klart det gjør. I en film som viser fotorealistiske bilder? Men vi snakker om en spillkonsoll. De har enda ikke kraften til å prosessere så store bilder enda med masse detaljer. Insomniac (de som lagte Resistance: Fall of man) sa selv at de droppet 1080p og kjørte 720p i stede for å gi spillet mer detaljer og beholde en stabil framerate. Jeg sier ikke at jeg ikke vil ha 1080p. Men å påstå at du trenger 1080p for at en PS3 skal vise muskler er ikke tilfelle. Snakker vi om HD-DVD eller Blu-Ray sier jeg ja takk 1080p. Men til spill, nei.
1080i er ikke spesielt bra, men 1080p på 46" eller større er fantastisk.

På 42" og nedover er 720p det beste oppnålige.
Sist endret av fxxked; 7. mai 2007 kl. 10:26.
Sitat av cannabis-manndi
vel var hos ei venninne og broren hennes hadde ps3.den vart jo jævla varm etter og stått på i 12 timer + mye bråk. grafikken var lik som ps2 syns jeg..
Vis hele sitatet...
Min har stått på flere døgn og merker ingen ting til bråk, og grafikken er langt ifra lik viss du har en tv som takler 720p og bruker hdmi kabel.
Har sammenlignet dette, og forskjellen er stor.
Sitat av Cv-Jannis
Min har stått på flere døgn og merker ingen ting til bråk, og grafikken er langt ifra lik viss du har en tv som takler 720p og bruker hdmi kabel.
Har sammenlignet dette, og forskjellen er stor.
Vis hele sitatet...
For at PS3 skal være hensiktsmessig er HDMI og 720p eller høyere oppløsning et must.
Sist endret av fxxked; 7. mai 2007 kl. 11:14.
Sikkerhetsklarert
Sitat av fxxked
1080i er ikke spesielt bra, men 1080p på 46" eller større er fantastisk.

På 42" og nedover er 720p det beste oppnålige.
Vis hele sitatet...
Man får fint 1080p på 42" Men om det er synlig kan diskuteres
få spill utnytter 1080p ja. men størrelsen på skjermen har ikke noe å si i seg selv. det er hvor mye skjermen dekker av synsfeltet dit som sier om man merker forskjell på 720p og 1080p. så har du et 40" 1080p tv ser man forskjellen bare man kommer nærme nok, som også har med hvor bra syn du ha. Har du perfekt syn ser du også forskjell på de 2 selv om du sitter et stykke unna 40 tommeren. men på film er det en del mer og hente i 1080p
▼ ... over en måned senere ... ▼
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Vil bare tipse alle her om at Coop Obs har avertert PS3 i vg nå. (var i VG i går..) Prisen er: 4999,- !!! Begynner å bli bedre. 1000 kroner av allerede.. Utvalgte spill 499,- og PS3 componentcable for 199,- ... Nice
Detter den enda 500-1000,- til så blir den noe å se i stua mi
Sist endret av R|Lum; 19. juni 2007 kl. 12:52.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
enig.. blir bra
Sist endret av totto; 19. juni 2007 kl. 13:15.
Tror jeg kjøpte tidenes dyreste Ps3.
Jeg måtte ut med 7.500 .-
kjøpte PS3 her for en uke siden ca. Men tregner er ny og svær tv til den! Hva er det jeg skal være oppmerksom på at tven har. (utganger,innganger, LCD eller Plasma) Hva er best?
Til spill Er LCD tver best. PLASMA tv'er fryser fast bildet vist det står på pause for lenge. Så LCD er det å anbefale til spill
Sitat av flower power
kjøpte PS3 her for en uke siden ca. Men tregner er ny og svær tv til den! Hva er det jeg skal være oppmerksom på at tven har. (utganger,innganger, LCD eller Plasma) Hva er best?
Vis hele sitatet...
Lcd er vel best, men også dyrest.
Tv'en må ha hdmi, og støtte 720p/1080i, viss du vil ha det beste bør du kjøpe en som støtter 1080p.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Cv-Jannis
Lcd er vel best, men også dyrest.
Tv'en må ha hdmi, og støtte 720p/1080i, viss du vil ha det beste bør du kjøpe en som støtter 1080p.
Vis hele sitatet...

ignorer dette, lcd er deffinitivt ikke best. lcd kommer ikke i nærheten av plasma når det gjelder svart nivå og farger. og de er heller ikke dyrest. men som en annen poster sa her så kan du få problemer med etterslep i skjermen. jeg har hatt min pioneer 50 xde i 2 år og har ikke hatt etterslep som sitter fast enda. og jeg har spilt mye til tider
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av thyraven
ignorer dette, lcd er deffinitivt ikke best. lcd kommer ikke i nærheten av plasma når det gjelder svart nivå og farger. og de er heller ikke dyrest. men som en annen poster sa her så kan du få problemer med etterslep i skjermen. jeg har hatt min pioneer 50 xde i 2 år og har ikke hatt etterslep som sitter fast enda. og jeg har spilt mye til tider
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt LCD og Plasma.(I den rekkefølgen). LCDen fikk "Brent inn" Tvnorgelogoen 2 ganger. Så jeg fikk det hevet ved tredjegang og kjøpte meg Plasma. Ikke noe enda. Selv om jeg ikke har hatt den lenge.


Blir nok PS3 på meg nå.. Noen som sier det lønner seg å kjøpe fra Kanada? Noen som har vært bori det?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Helt ærlig EETFUK: Du kan da ikke ha hatt en særlig bra LCD hvis den har brent seg fast... Er kun lcder som er noen år gamle som faktisk har hatt det problemet. Jobber med flatskjermer til daglig, og det problemet har vært borte LENGE. På plasma derimot, så eksisterer det fortsatt...

Du bør nok IKKE kjøpe fra Canada. Greit at det er billigere, men DVD og BLU-RAY blir da NTSC/SoneA (tror det er Canada/Usa regionen for BD). Dvs at du sliter med disker kjøpt her til lands, inntil maskinen blir hacka..

Til dere andre: når det gjelder LCD som "best", så er det faktisk det beste for ps3/xbox/pc. LCD er skarpere, men plasma har noe bedre farger. Nyeste lcd fra Samsung feks 40M87 1080p tv, har ett sortnivå som klarer å måle seg GODT mot plasma. Skillet blir mindre og mindre, men pga innbrenningsfare på plasma så anbefaler jeg alle som skal bruke tven til spill og pc å gå for LCD. Og du bør ha 40+" for å kunne ha noe nytte av 1080p, men man ser faktisk greit forskjell på 1080p og 720p på den størrelsen også..

-t
Da skal man kjøpe seg PS3 når de får det inn på elkjøp til 5.799

Med 3 spill OG ekstra controller
Har sjukt lyst til å kjøpe meg PS3 snart, men siden jeg skal i militæret i oktober tror jeg heller jeg venter. Har vanskelig for å tro at jeg får brukt den så mye mens jeg er der.