Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 7434
Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe en nintendo wii jeg, ser jo litt morsom ut
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det jeg sånn passeig har forstått så er 360 og PS3 omtrent som en oppgradert XBox, eller PS2/PS1. Wii er jo noe helt nytt. Men siden trådstarter spør om hva som er best, vil jeg tro av PS3 blir mye bedre enn 360, fordi MS har vel omtrent ellers bare laget programvare(?), og programvaren deres er jo ikke helt feilfri, er den vel? PS3, kan bli en superkul maskin, men miste PlayStation-fans, fordi den er så dyr.
Den samme tvilen hersket før PS2 lanseringen også....
Dreamcast ble jo aldri spesielt stort, hvertfall ikke her til lands....
link: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=242842

Så jeg tror PS3 kommer til å overraske, nøyaktig slik som forrige gang.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg tenkte å kjøpe Xbox 360 når neste lønning kommer.

Er det bedre å vente på PS3? Eller holder 360-konsollen i massevis?
Sitat av handy.
Jeg tenkte å kjøpe Xbox 360 når neste lønning kommer.

Er det bedre å vente på PS3? Eller holder 360-konsollen i massevis?
Vis hele sitatet...
Kommer helt an på egentlig. Teknisk sett er maskinene i stand til omtrent det samme, er bare å sammenligne skjermbilder av spill som kommer til begge konsollene og du vil se at grafikken ser omtrent lik ut. PS3 er en god del dyrere, men så får du også en blu-rayspiller med på kjøpet. Blu-ray er sammen med hd-dvd "neste generasjons dvd", dvs at filmer og slikt etterhvert vil komme på dette formatet.

Det koker egentlig ned til hvilke spill du har mest lyst til å spille. Se på lister av spill som kommer til de to konsollene, og finn ut av hvilke som ser kulest ut. Er du stor fan av Halo vil kanskje Xbox360 være best for deg, har du veldig lyst på Metal Gear eller Gran Turismo vil PS3 være det beste valget.
PS3 er klart overlegen på spesifikasjoner og utvidelsesmuligheter.
XBOX360 har ikkje så masse å vise til men Microsoft har mange interessante spilletitler som kun blir laga for xbox.
Nintendo Wii kommer til å bli klart overlegen på pris og spillbarhet.
handy: Kommer jo egentlig ann på hvilke spill du vil ha. Men sånn i forhold til pris skal det godt gjøres at PS3en som maskin overgår 360 med mindre du har veldig veldig veldig lyst på blueray.

Jeg vil vel selv anbefale deg og kjøpe 360, ikke fordi PS3 er dårlig, men fordi den er latterlig dyr. Heller vent et halvårs/års tid etter den kommer ut, da vil de ha droppet i pris betydelig og du vil ha et mye bedre utvalg av spill slik som 360 har nå.
Okey, med tanke på at jeg liker TV-konsoller, i det hele tatt er at det er enorme gleder i fotballspill for eksempel. Det er en stor opplevelse og spille det du liker best på bra konsoll.

Så til slike spill så egner det seg like gjerne å kjøpe 360. Jeg forstår, takk for hjelpa!

Så slår jeg heller til på en PS3 når den er i spiselig pris. Hehe, som de fleste kommer til å gjør tenker jeg..
For en gangs skyld så tenker jeg å skrive en post (mer eller mindre) blottet for snusfornuftighet og forhåndsresearch.

Etter å ha spilt Xbox 360 er jeg helt overbevist om at konsollen er et godt kjøp. Grafikken er det overhodet intet å utsette på, og jeg likte de trådløse kontrollene svært godt. De er, subjektivt sett, mer behagelige enn DualShock-kontrollene til PS2. Ettersom DualShock-designet også kommer til å finnes på PS3, vil jeg si at kontroll-preferansene til den enkelte bør være en viktig faktor ved valget av fremtidig konsoll. Xbox 360-kontrollene likner veldig på de små kontrollene til Xbox, bortsett fra at de svarte og hvite knappene nå er plassert på oversiden av kontrollen, og start og back-knappen har blitt flyttet på. Dette gjør, i mine øyne, Xbox 360 til en vinner på dette feltet.

Likevel lurer jeg på om jeg skal anskaffe 360en, eller om jeg skal vente på PS3. Dette er det to grunner til, og jeg skulle veldig gjerne sett at noen med god peiling hadde kommet med noen gode synspunkter/svar på følgende:
Vil det i nærmeste fremtid komme spill som trenger mer enn 9 GB lagringsplass? I så fall vil det vel være lurt å vente på PS3, ettersom Blu-Ray i praksis ikke har noen begrensninger på dette området.
Er det annonsert noen slåssespill som kan måle seg med Tekken el. Virtua Fighter til Xbox 360? Jeg er ingen stor tilhenger av Dead or Alive-serien, og jeg kommer neppe til å kjøpe Mortal Kombat heller. Ikke det at et slåssespill er et kjempemust, men man bør egentlig ha et slikt i spillsamlingen.

Jeg har brukt mye tid på å lese om de to konsollene, og når det gjelder prosessorytelse, mulig oppløsning og spillbibliotek for øvrig virker det som rimelig dødt løp mellom dem. At Xbox 360 stiller uten 1080p-oppløsning og HDMI skulle ikke ha så mye å si for meg. Om noen likevel skulle ha et godt argument for at dette er en nødvendighet, vær vennlig å kommentere denne posten.

edit:
På forhånd: Tusen takk for alle gode svar og synspunkter

edit2: Retting av feil bruk av å/og (uff)
Sist endret av Dekilaz; 1. september 2006 kl. 17:02.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
HDMI og 1080p har ikke mye å si nei, ikke for meg ivertfall. Gidder ikke å diskutere dette heller.

Dead or alive er det eneste spillet jeg vet om som har vert noe spesielt stort i sloss spill på xbox.

Ellers ingen har bekreftet att sony vil bruke blue ray til spill, det er mest sannsynlig dvd spill og filmer i blueray format som kan benyttes. Er ingen tilhenger av noen av formatene sånn teknisk sett. Men synes faktisk utrolig nokk att det høres mere fornuftigut med HDMI/HDDVD/HDTV enn HDMI/BLUERAY og HDTV.

Tekken var bra i gamle dager synes jeg, nå synes jeg det går utrolig tregt og er bare kjedligere og kjedligere for hver gang jeg prøver det.

Kan ikke anbefale noe sloss spill for øyeblikket, har ikke komt så mange spill att det gjør noe heller. Men jeg kan anbefale noen spill: "Saints Row, Battlefield2:MC, PGR, Burnout og Test Drive Unlimited".

Kommer flere og flere spill som virkelig utnytter kraften på 360 så jeg ser positivt på spillene som kommer.
Sist endret av Alphanio; 1. september 2006 kl. 16:57.
Takker for godt svar! Jeg har kun spilt Tekken 1, 2 og 3, så opplysningen om at det har blitt tregt og kjedelig settes stor pris på. Det store minuset ved Dead or Alive-serien gjelder akkurat dette.

Når det gjelder Blu-Ray virker det som om man planlegger å gi ut spill på dette formatet etter hvert (Sony har bl.a. snakket om å ha flere versjoner (PAL og NTSC) av ett spill på samme disk, men dette er for meg uinteressant). At dette ikke trenger å skje umiddelbart har du veldig rett i, og når du sier det, så virker det lite fornuftig å bruke Blu-Ray til spill med det første. For meg virker kampen mellom Blu-Ray og HD-DVD helt åpen, så jeg vil avvente med å kjøpe avspiller til noen av disse formatene inntil det foreligger en brukbar avklaring på hvilket format som får bredest støtte. Artikkelen Format war på Wikipedia var interessant lesing i så måte.

Når det gjelder spill ser jeg særlig frem til Assassin's Creed (som nå er annonsert også til Xbox 360) og Alan Wake (til Xbox 360, men ikke PS3), så det er bare dette med slåssespill som har plaget meg hva angår spillbibliotek på konsollene. Bilspill som Forza Motorsport 2 bør for eksempel være en verdig konkurrent til Gran Turismo HD (selv om grafikken på sistnevnte trolig kommer til å være bedre).
Faktisk så får du kjøpt både Guilty Gear XX og Guilty Gear isuka til xbox og det er helt fantastiske slossespill etter min mening. De går tilbake til mye av de klassiske gamle 2d spillene og guilty gear er noe så skjeldent som et moderne 2d slossespill. Det er ingenting å klage på på fart action der i allefall. Veldig, veldig flott. Definitivt verdt å sjekke ut
Takker for et godt forslag, men har allerede Guily Gear 2X til Xbox, og det har ikke helt falt i smak. Soul Calibur er vel egentlig det eneste slåssespillet til Xbox jeg faktisk har brukt litt tid på, og jeg ser etter noe i 3D-sjangeren. Men, som sagt, et slikt slåssespill er intet must. Jeg kommer antakeligvis til å kjøpe konsollen uansett pga de andre spillene som blir tilgjengelige etter hvert.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har Xbox360 selv og den eier og du får mer for pengene enn når du kjøper en ps3...
Synes jeg..=))
Sitat av MiNOx
Jeg satt og leste på Spillmagasinet og kom over denne linken. (http://www.nettavisen.no/spillmagasi...icle674618.ece)

Og derme lurer jeg på hva som kommer til å bli/er best?

Altså Microsoft har holdt på med "PC" systemet i 30 år mens Sony har hatt sitt PS system i 8-6 år, samt PC er et kjent system menst PS baseres på noe helt annet som er utviklet av sony.

Og xboxen er basert på PC.

Etter tallene sier mange at PS3 er/kommer til å bli bedre men jeg mener at Xbox er best pga at Microsoft vet hva de driver med det har nå også vært en del bugs i de første versjonene som kom av X360.

Og Wii skal vistnok også være bra.

ps: gleder meg til Halo 3 og Fable 2
Vis hele sitatet...

jeg synes helt klart at ps3 er en herlig maskin med mange bra spill=)er fornøy
Sist endret av Flipzter; 7. mai 2007 kl. 15:02.
Skal man velge, og vil ha mest gull for penga er xbox 360 en bra deal for en next-gen konsoll som hevdes å kunne hamle opp med PS3.
Sitat av Kragh
Skal man velge, og vil ha mest gull for penga er xbox 360 en bra deal for en next-gen konsoll som hevdes å kunne hamle opp med PS3.
Vis hele sitatet...
Det følger med mer gull for penga på PlayStation 3...