Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3642
søkte litt men fant ingen direkte svar på dette:

jeg og en kompis stressa rundt i dag uten å få årne no, før jeg fikk en telefon i 10 tiden om litt årnings. vi skal game cs i natt og være steine lenge, og skal derfor spise 1g hver=D

spørsmålet er da: kan vi spise hasjen direkte som vi får den, eller får vi ikke no særlig effekt da? mor og far er i heimen, så å romstere alt for mye på kjøkkenet er kanskje ikke det lureste. vi kan bruke kjøkkenet så lenge det ikke blir no lukt.
kan vi bare tygge og svelge shitten og bli bra steine, eller må det matlaging til for å få det til? takker på forhånd for alle svar=)

PS: svarene MÅ være fakta, helst basert på egene erfaringer med mindre du har en link å referere til. har ikke råd eller humør til å la dette gå i dass=P dere aner ikke hvor glad jeg ble da jeg fikk den telefonen hehe
Sist endret av nilsern; 21. mai 2005 kl. 23:03. Grunn: ville ha en fyldig overskrift som de andre=P
Du blir ikke superstein av å spise den, men mer behagelig stein. Dessuten tar det litt tid før du får funk.

Det beste er vel i grunn om du fyrer opp ei bøtte? Funker kjapt, blir lite lukt og du trenger ikke mye shit.
Han er jo tydeligvis redd for lukt.

Når du mekker bøtte så går det ganske kjapt å mekke den. Dessuten så går det meste av røyk ned i flaska. Hvis du bare går ut en snartur skal du nok få mekka den uten at noen merker noe som helst.
nilsern's Avatar
Trådstarter
joda takk for svaret, men greia er at vi skal spise den for at effekten skal vare lenge, og det gjør ikke bøtte=P den slår deg bare i hue i non minutter før det dabber litt av=P vi SKAL spise uansett, men lurer på om vi bare kan tygge den som vi får den, eller om vi må "tilberede" den..
Bundy : det er vel ganske klart, om han røyker den, blir det lukt, hasj lukt i kåk man deler med mor og far = ikke veldig populært...

der jeg kommer ifra hvertfall
nilsern's Avatar
Trådstarter
"vi skal være steine lenge, og derfor spise 1g hver". vi kan godt gå ut og røyke bøtte, men greia er at vi vil være steine lenge..

ikke for å være frekk, men når jeg sier skal SPISE, så SKAL vi spise=D hehe.. har røyka lenge og har prøvd det meste av bonger, lummer, indiske piper, vannis, tørrbong, bøtter, 5 liter kanne etc.. det som er.. har bare ikke testa å spise det, og det er det vi skal i kved..
nilsern's Avatar
Trådstarter
kan dere være så snill å ikke legge inn poster og argumentere med hverandre oftopic? pls ingen flere offtopic poster. jeg gjør spørsmålet enklere; kan vi spise hasjen som vi får den, eller må vi tilberede den? det er snakk om 1g til hver som nevn tidligere..
Ah vel, da får du kose deg. Rusen varer lenge, men den er ikke veldig sterk. Tror ikke du får det så chill som om du bare fyrer en nå og da, liksom.

Ja, du kan spise den som den er. Tygg den godt.
nilsern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bundy
Hmm, tilbered den. Lag "Hasj-brownies" eller noe annet enkelt.
Hasj-pannekaker :P
Vis hele sitatet...
vi skal ikke ha no lukt, og av brownies blir det lukt..
nilsern's Avatar
Trådstarter
takk loeve=) ikke for å vise mistillit, men har du noen referanse? er liiiite hypp på at dette skal gå føyka=P da gråter jeg meg i søvn
Ja, jeg kjenner flere som har spist hasjen.
nilsern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bundy
Vel, jeg har aldri lagd mat med hasj. Alså, har ikke tilgang på kjøkken her hjemme..
Vis hele sitatet...
ikke ta dette ille opp, men da burde du ikke svare på posten. å svare på noe du ikke vet så mye om ikke alltid så lurt bruk heller tid på lange og utfyldende svar på spørsmål du har greie på=) da får du bra rykte på forumet=)
Sitat av nilsern
ikke ta dette ille opp, men da burde du ikke svare på posten. å svare på noe du ikke vet så mye om ikke alltid så lurt bruk heller tid på lange og utfyldende svar på spørsmål du har greie på=) da får du bra rykte på forumet=)
Vis hele sitatet...
Nja, mest sannsynlig riktig..
nilsern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stormen
nilsern, hva gjør du her?
Vis hele sitatet...
sorry, fikk det ikke med meg heh.. nilsern-hvem tenker du på?=P
hmm. Du kan jo lage te Du varmer bare opp t-vann. Tilsette en tepose og hasj. Så rører du ut slik at klumpen blir til pulver. Sukker etter behov.
nilsern's Avatar
Trådstarter
aha.. det hørtes fristende ut=) men blir det no bedre effekt enn hvis jeg bare tygger og svelger den? vil kokende vann være så varmt at det løser opp hasjen?
Jeg mener og har lest at varme aktiviserer thc`n. Men kan ikke vise noe konkret..
Jeg har prøvd det, og vet at det virker. Ja, den løser opp hasjen. Slik at hasjen blir et lett pulver.. Kan bli litt bunnfall på slutten. men du hiver bare kaldt vann oppi og drikker resten også
InTrance er inne på noe her, i min viltre ungdom (gamle gamle dager) var det så absolut te som var min ting med tanke på at jeg ikke røyker...

"Jeg røyker ikke for det er usunt"
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Et rusmiddel virker som oftest bedre nå du inntar det sammen med noe varmt. Bare se på f.eks virkningen av koffein i kaffen.
Det går selvfølgelig fint an å spise hasjen slik du får den, men du vil få mye bedre effekt av å løse den opp i f.eks te eller kakao før du inntar den.
nilsern's Avatar
Trådstarter
jessda.. da var vannkokern på plass og kakaomixen er årnigs=) mekker litt magisk kakao nå, og hurrahurra som jeg gleder meg hihi! vil gi feedback på hvordan det var etterpå hehe=) takker for mange gode svar
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Får å si det slik: Hasj trenger ikke å bli varmet opp for å få aktivisert THC'en, men det er en fordel at hasjen er oppløst når man inntar den, pga hurtigere virkning. 1gram ok-god hasj, tatt oralt gir heller ikke noe mild effekt. Ofte har jeg opplevd at sanseforvrengelsene av hasj har blitt svært intenst om ikke alt for intenst når det har blitt inntatt oralt. Så vær forsiktig! En fin framgangs måte er å varme opp hasjen og gni den ut i en kopp varm te, mens du rører. Ulempen med dette, er at hasjen ikke løser seg helt opp, og det er som smuler oppi teen, derfor må du huske på å røre mye mens du drikker for å få ned alt som skulle være. En mer behaglig måte å innta hasjen er å blande det ut i kakao. Smelt først litt margaring i en liten kassarolle, så tilsetter du hasjen, og smelter hasjen. Hasjen vil da bli flytende. Bland så i kakaopulver og sukker, deretter fyller du på med melk, og la dette varme opp. Vips så har du en velsmakede kopp kakasj. Denne prosedyren gir heller ingen som helst lukt.
nilsern's Avatar
Trådstarter
ok.. jeg sto netopp opp og følte meg klein som _faaaaen_. har fortsatt røde øyne selvom det er i rundt 10 timer siden vi begynte å drikke det.

vi drakk 0.8-0.9 hver i kakao og ventet spent på effekten. vi ventet og ventet men merka ikke alt for mye. så bestemte vi oss for å fyre en jay med en liten bit vi hadde lagt av, i håp om at dette ville trigge effekten og det gjorde det. jeg ble ganske loka da, og etterhvert fant jeg en pappsak fra en dorull og fikla litt med den. husker ikke hvordan det ble slik; men etterhvert skulle jeg skru på en kork på en flaske og skjønte ikke hvorfor korken ikke hadde "gjenger" og ikke ville feste seg på flaska.. etter noen minutter (ja, jeg kødder ikke) la jeg merke til at jeg "skrudde" dassrullpappen (ja faktisk) rundt flasketuten i det uendelig, så jeg bytta pappen med korken og prøvde på nytt. denne gangen, utrolig nok, med bedre resultat enn første.
etter en times tid etter at vi røyka begynte effekten å dabbe av litt og vi begynte å føle oss som vi gjorde etter at vi hadde drukket kakao og ikke røyka. dette var ingen kul rus, men derimot kjedelig. hadde nesten samme følelse som da jeg røyka hasj første gang og ikke merka no direkte, men bare kjente at jeg følte meg litt annerledes.
konklusjon: dette var ikke spesielt kult, og rusen ble ikke sterk som vi hadde trodd men svakere enn når man røyker det. siden vi spiste mye er det rart vi ikke fikk noen effekt, og jeg kom til å tenke mer på det at jeg følte meg som første gangen jeg røyka. er det mulig at jeg må spise et par ganger før jeg blir kjent med effekten og begynner å merke noe?
Nei, det tror jeg ikke skal være en faktor. Jeg tror det med at man ikke blir stein de første gangene har noe med at kroppen ikke er vant med THC-et, men det skal jo kroppen din være?
Jeg har i hvertfall aldri blitt så stein som de gangene jeg har spist greiene (også første gangen). Da vi spiste kake en gang i fjor sommer var jeg stein fra ca 19 til 14 dagen etter. En gang smuldra vi faktisk opp en klump og la det inn i potetgullringer, hehe, smakte forjævlig, men vi ble apete skewe av det. Prøv å bak eller noe neste gang, mye festligere.
nilsern's Avatar
Trådstarter
neste gang vi er alene hjemme blir det kake-tid=) håper det funker bedre da. hvor mye spiste du AnaMorphOs|s?
spis en femmer neste gang, det kan funke litt bedre... 1g ??? pøh, da må du nesten spise rød libaneser eller tilsette noe annet kjemisk graps i den...
2g har funket fett for meg de gangene jeg har spist.
nihao: Har du litt bedre enn standard hasj så skal ikke det være noe og si på et g. Viss det derimot er snakk om den kamelskiten som ofte finnes i utkant norge så kanskje du har rett.
nilsern's Avatar
Trådstarter
den vi hadde var myk og chill.. jeg begynner ærlig talt å bli litt lei av kvalitetskranglinga (ikke rettet mot deg intrance, men generelt). greit nok, jeg merker stor forskjell på pot, svarting og marokk, både smak og rus, men kjøper man standard eller boblings så syns jeg det fenger likt hver gang. mulig jeg noen ganger trenger mindre for å bli fjern, men jeg merker ikke no sterkere rus. jeg blir skev uansett og det er det viktigste. hvorfor det ikke funka for oss å spise en ener hver vet jeg ikke, men jeg skal prøve igjen, og funker det ikke da så gir jeg opp hele greia med å spise det=P når det gjelder pot syns jeg det er ganske varierende når det gjelder kvalitet, men merker sjeldent at jeg blir ekstremt balle. det er mere sånn at jeg trenger mindre (mye mindre) om det er bra og motsatt hvis det er dårlig..
lag deg no vaffler eller brownies for faen. sleng oppi en 5èr og aim godt..
Har lest en plass at hvis du varmer hasjen i litt matolje så blir den flytende, vet ikke hvor mye dette stemmer... Da blir kanskje spisingen litt mer behagelig, for hasj smaker ikke direkte godt når du spiser den rett i fra dealeren...
Hei,

Nå er jeg ute litt i seneste laget her, men legger nå uansett igjen en post, slik at eventuelt andre kan dra nytte av mine erfaringer når det gjelder oralt inntakt av hasj.

Det å spise hasjen dirrekte slik som dere først hadde planer om nilsern, fungerer absolutt slik som det burde. Men, greia når du skal spise hasjen er at du som regel bør spise en rimelig god bit mere enn hva du feks hadde gjort hvis du hadde røyka den. Dette er fordi kroppen bruker lengere tid på å fordøye og ta til seg hasjen du har spist, enn hva den ville gjort hvis du hadde røyket dette.
De få gangene jeg faktisk har kostet på meg å spise hasj, uten å gjøre noe mere ut av det enn som så, har jeg måtte legge meg på rundt 3 gram for å bli god og fjern. Greia da er jo den at, siden inntaket er større, og kroppen bruker lengere tid på å oppta hasjen, vil du natuling nok også være lengere fjern. Spiser jeg 3 gram med hasj, kan jeg i hvertfall regne med å være fjern i overkant av 12 timer. Hvis ikke mere.

Jeg personelig, ville nok heller gått for te/kakao-opplegget, hvis målet mitt (som det var i deres tilfelle) var å bli fjern og god og i tillegg ha en effekt som ble sittende i kroppen lenge. Jeg vil vel tøre å påstå at om dere hadde laget enda litt spissere te, med feks 5 gram oppi, hadde denne vært velegnet til 3 personer på max anntall. Grunnen til at du og kammeraten din ikke ble skikkelig fjerne av teen, er rett og slett så enkelt som at dere ikke hadde tilstrekkelig med hasj i den.

Men, jeg mener at hvis man først skal spise, så skal man spise det skikkelig. Sjokoladekake, feks er ypperlig hasj-klynodium. Omtrent på disse tider i fjord, var det bursdags feiring for en kompiss av en kompiss av meg. Der hadde de virkelig stelt i stand til fest, å laget en kake med 16gram hasj i. Både vanlig brun marokk, og sorting. Dette skulle vise seg å holde i lange baner på 4 gutter. (rart det der!? :P) Nå fikk jeg beklagelig nok ikke deltatt i dette eksprimentet selv, men jeg har fått gjennfortalt av gjengen som inntokk denne kaka, at fjernere, hadde de skjeldent vært. Noe jeg på sett og vis kan begripe, tatt mengden med hasj som var i kaka i betraktning. Disse 16 grammene var fordelt utover en stor langpanne til stekeovn, dvs at den var av størrelsen ganske stor.

Nå unskylder jeg forøverig meg selv på forhånd hvis det skulle være skrivefeil i overflood og rare, uforstårlige setninger her. Trøtt og sliten etter 2 netter uten søvn, og derfor fort gjort at det blir en litt rar norsk jeg deler med dere her!