Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2988
Snart lakker å lir det mot 17. mai, norges nasjonaldag. Der folk kler seg opp i _bunad_ eller andre fine antrekk.

Jeg kommer som dere sikkert vet fra en liten by i rogaland, kallt Egersund. Her i byen er 16mai en dag som ungdom tar flaska fatt og drikker på. Det som også er vanlig er at 17. mai også er en drikke dag.
Så derfor lurer jeg på, er vi i egersund harry eller er det slik om i norge at 17. mai også er en drikke dag på lik linje med 16. mai?
Sist endret av nicks; 15. mai 2005 kl. 16:34.
Jeg skal faktisk ikke drikke 16 Mai...
alle drikker vel på 16. mai? Er iallefall sånn her
Kommunen har faktisk leid inn relativt store artister til å holde nattekonserter her de siste årene bare for å holde ungdommen edru på 16. mai.
Natt til 17. er en festkveld de aller fleste plassene i Norge. I Bergen er tradisjonene Brann kamp på Stadion og så ut på byn..
Man feirer jo fødselsdagen til Norge, så jeg tror nok det er en del som drikker på 17.mai
nicks's Avatar
Trådstarter
Sitat av Antarctica
Jeg skal faktisk ikke drikke 16 Mai...
Vis hele sitatet...
Sitat av Kalakov
alle drikker vel på 16. mai? Er iallefall sånn her
Kommunen har faktisk leid inn relativt store artister til å holde nattekonserter her de siste årene bare for å holde ungdommen edru på 16. mai.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at 16. mai er drikkedag, men spørsmålet mitt var om 17mai også var drikkedag tradisjon.
Sist endret av nicks; 15. mai 2005 kl. 16:34.
vel, siden 18. mai er en arbeids/skole dag, så er det vel ikke så mange som drikker da. kan jo sammenliknes med å drikke på søndager når man vet at man skal opp på mandag.
på 17. mai skal jeg sove
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Det er vel helst ungdommer under 18 som bruker 17. mai som "drikkedag". Med "drikkedag" mener jeg at de drikker seg full å raver rundt i byene sammen med 20 venner.
Når man kommer over denne alderen så er det vel ikke uvanlig å ta seg en utepils eller to, om solen skinner og tørsten setter inn. Men kan ikke kalle det en "drikkedag".
Offtopic så har jeg bursdag på den 16. Det blir ofte litt drikking da.

Ontopic: Det er som mange har sagt både skole og jobb på den 18. så det er ikke så vanlig å drikke seg skitings da, nei.
Sitat av RoadKill
I Bergen er tradisjonene Brann kamp på Stadion og så ut på byn..
Vis hele sitatet...
Det er en fast tradisjon her i Trondheim også.

Jeg skal neppe drikke 16. mai.
Sist endret av Gitarfreaken; 15. mai 2005 kl. 17:03.
Pleier og å drikke den 16 og være hjemme og fyllesyk den 17.
nicks's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gitarfreaken
Det er en fast tradisjon her i Trondheim også.
Vis hele sitatet...
Så drikke seg dritings?
Jepp. På marinen vanligvis, men i år er den stengt, tror jeg, pga. fjortissfyll.

Marinen er et sted like ved nidelva i Trondheim.
Sist endret av Gitarfreaken; 15. mai 2005 kl. 17:06.
Nei, fordi siste ølsalg var på lørdag, og mange(les: meg) tenker ikke så langsiktig. Men nei, det er ikke harry å drikke 17. mai. Alt som får oppmerksomheten vekk fra skrikende unger og russ er vel egentlig bare bra.
Jeg skal drikke meg apefull på tequila 17. mai. Skal forøvrig også drikke 16. mai. Kanskje i kveld også. Man er da ikke student uten grunn.
Det er ikke noe som heter Harry. Fuck Harry! Faen, tilogmed politikerne med sitt wannabesofistikerte vokabular bruker ikke-ordet Harry. Møkkahuer er dem.

Ja klar! 17 mai er drikkedag. Til helvete med bunaden. Jeg ler og morer meg hver 17 mai av feite folk som har slitt så jævlig med å få på seg bunaden at de ser ut som stappa kjøttpølser. 16 mai er obligatorisk fylledag. Ettersom jeg er fra Mysen (verdens navle) så går turen ofte til Halden, selv om jeg er dritt lei akkurat den tradisjonen. Følger strømmen... 17 mai 06.00-12.00 Fyllesyk. 12.00-16.00 Planlegging av kvelden. 18.00-neste mårra Spritmarinert fløteisgrilling med pølser og alkohol. Ja, 17 mai er en god %-dag. Drikk med god samvittighet hilsen meg.
Tror jeg skal komme meg ut på kvelden ja
Lørdag er en drikkedag for mange, men for all del, det er ikke obligatorisk. Folk får vel drikke alkohol når de vil?
Sitat av Gitarfreaken
På marinen vanligvis, men i år er den stengt, tror jeg, pga. fjortissfyll.
Vis hele sitatet...
Haha, seriøst? Så utrolig herlig!
Men jeg er litt usikker, går det egentlig an å stenge av marinen? Det ville vært best om kun russen kan få tilgang, det er jo hovedsakelig deres plass i mai, etter det jeg har forstått.

Ontopic:
Her er det ikke vanlig å drikke seg stupfull den 17. mai. Hovedsaklig på grunn av skole dagen etterpå, som allerede er nevnt.
Selv om det er arbeids/skole -dag på 18.mai er det mange som drekker på 17.mai, men det er ikke akuratt noen tradisjon, slik som 16.mai er.
Sitat av IvIoyner
Lørdag er en drikkedag for mange, men for all del, det er ikke obligatorisk. Folk får vel drikke alkohol når de vil?
Vis hele sitatet...
Nei. DU SKAL drikke. Ellers er du en outsider.
Sitat av Fawkes
Nei. DU SKAL drikke. Ellers er du en outsider.
Vis hele sitatet...
I enkelte miljø stemmer det faktisk...
Jeg mener ikke at man burde drikke på 17 mai, men det er for meg ikke en høytidelig dag. Jeg har ingen følelser for den dagen. Det er så jævla masetr.

Det er den ene dagen i året at alle gardinkikkerne skal ut i gatene og vise seg fra sin fine side. Så skal de hjem og sladre om naboen igjen. Misliker sterkt disse fisefine folkene, for ikke å snakke om alle de jævla snørrungene med is i hele trynet. Nei takke seg til å drikke seg en øl.
Hæ drikke på nasjonal dagen? ta en liten dram for landet greit. Drikke seg kanon ikke greit. Ha litt respekt da mann!
Sitat av Luric
Hæ drikke på nasjonal dagen? ta en liten dram for landet greit. Drikke seg kanon ikke greit. Ha litt respekt da mann!
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? man drekker jo på alle andre fester...
Fjortissene ødelegger hele 16. mai, spør du meg. Selv skal jeg konfirmeres 16 mai. Money!
Sitat av Bjølg
Fjortissene ødelegger hele 16. mai, spør du meg. Selv skal jeg konfirmeres 16 mai. Money!
Vis hele sitatet...
Altså du er fjortiss selv...
Du er min venn
niigu's Avatar
Stusser litt over begrepet "drikkedag".. Hvorfor spør du i det hele tatt? Vil du vite hva flerparten av nFF mener før du vurderer å slenge deg på flaska selv?
hehhe

jeg skal drikke både 16 og 17 mai. må jo feire slutten av russetida
nicks's Avatar
Trådstarter
Sitat av niigu
Stusser litt over begrepet "drikkedag".. Hvorfor spør du i det hele tatt? Vil du vite hva flerparten av nFF mener før du vurderer å slenge deg på flaska selv?
Vis hele sitatet...
Greit du stusser litt over begrepet "drikkedag", men det var det ordet jeg brukte.
Jeg trenger ikke vite hva flerparten av nFF mener om drikking på 17. mai før jeg slenger meg på flaska.
Dette blir for dumt! Jeg lurte rett og slett på om vi i Egersund hadde en egen tradisjon, med å drikke på 17. mai!
Jeg skal ihvertfall ut 17.mai.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, det er ikke bare i Egersund slikt foregår - unge mennesker uten jobb og forpliktelser doper seg gladelig ned på date-rape dopet alkohol hver gang muligheten byr seg, uansett om de bor i Egersund, Oslo eller Mo i Rana. Spesielt på 17. mai som jo gjerne kan bli sett på som en avslutning på festen dagen før.