Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 5777
takk for svar alle sammen. Jeg tror nok at jeg kommer til å kjøpe meg en Xbox 360 elite. både på grunn av pris og spillutvalg.
Sitat av Marken Vis innlegg
Jeg vurderte å kjøpe meg Wii da jeg ble fascinert over spillopplevelsen. Fikk derfor låne en konsoll og hadde det dritgøy de første tre dagene. Det tok nøyaktig en ukes tid før jeg var lei. Min erfaring med Wii er at spillene ser rævva ut, gameplay er rævva, utvalget er rævva og du blir så inni gamperæva lei av å sitte og vifte rundt med spakene. "Du kan også bruke kontrolleren vanlig uten å vifte med den". Hva er da poenget med å ha en Wii?

Nei, kjøp deg xbox360. Spillutvalget overgår PS3 samtidig som vi ser at flere og flere titler som tidligere var PS-only nå også kommer over på 360. Den store fordelen med PS3 er at du får med BD-spiller, men du må betale langt mer og jeg tror ikke BD vil ta av med det første. Enkelte går så langt som å hevde at BD bare er en liten pit-stop før et nytt format som kommer til å erstatte DVD.
Vis hele sitatet...
Hele ideen med wii er genial. men det er synd at folk syns det blir kjedelig å vifte rundt med kontrollen, men slikt skjer når du kun spiller wii sports.(og red steel, det spillet suger)
altså, zelda, mario og metroid prime spillene er episke. de pisser på GTA serien.

Men Wii er ikke kun lagt opp til kontroll vifting. men de fleste spillene har det som en mulughet. Når det gjelder spill som krever mer raske trykk som super smash brawl så har du gamecube kontrollen (som også er den beste kontrollen som er oppfunnet!)

Nå er jeg uten tvil nintendo fan, og eier kunen wii. men har spilten del på xbox360 men venner og den er knall god. gode spill og mulighet til å få lastet ned noen skikkelige fete også. (last ned castle crashers til xbox, utroilig kult)

Ps3 har jeg lite erfaring med men så vidt jeg vet, så kan man dytte alle spillene der inn på en data og få like mye ut av det. og hvorfor gjorde de gta4 dårligere enn San Andreas? ps3 er fullt av bil spill og sport spill. noe som kun er for å vise fram de heftige grafikkene sine.

uansett: Wii er verdens mest solgte konsoll av de 3. I rest my case.
Xbox er microsoft noe som gjør det enklere å koble opp mot media center og andre ting på pc
En av de største grunnene til at jeg valgte xbox fremfor PS3 var det enkle oppsettet for mediacenter. Den blir på en måte et knutepunkt mellom data, tv og spill. Kan lett se film jeg har lastet ned på dataen på tven, og høre musikken på anlegget gjennom nettverket
Nå har jeg ikke lest hele tråden, så vet ikke om du har bestemt deg eller ikke, men siden jeg ligger i senga og er syk kan jeg uansett bare svare og så kan det jo være til hjelp for andre.

Jeg har selv hatt alle 3 konsollene, og sitter nå igjen med PS3. Det er flere grunner til det og jeg skal komme med de grunnene nå.

Spillene. Jeg har falt pladask for de eksklusive spillene til PS3. Jeg er ikke så glad i rollespill/typisk japanske spill som 360 har skremmende mye av (på tross av at de så vidt klarer å selge konsoller i Japan). 360 har selvfølgelig veldig mange gode spill, men de eneste som frister meg (og som jeg hele tiden får servert som gode grunner for å gå for 360) er Halo-serien og Gears of War. Nå er det sikkert flere spill enn det jeg kunne tenkt meg på 360, men jeg følger ikke såå mye med ettersom jeg ikke vil bli fristet til å kjøpe enda en konsoll igjen (solgte 360-en etter jeg hadde spilt gjennom Halo 3 og GeoW).
Det jeg synes sony gjør det veldig bra på er å lage spill utenom det vanlige. De prøver å finne på nye konsepter og nye spill, og det slår ofte veldig godt an. Ta f.eks. en titt på LittleBigPlanet, flOw, Afrika, MAG osv osv.
Til slutt kan jeg komme med et par titler som tilsvarer 360 sine stortitler. Resistance 2 er PS3 sitt svar på Gears of War 2. R2 kan skilte med 60-player online (noe som funker overraskende bra og uten lag whatsoever, jeg har testa betaen), 16-player co-op med egen historie fra vanlig single-player og en single-player som får like god kritikk som Gears of War 2 sin.
White Knight Story er sony's store rollespill. Det ser meget bra ut, men som sagt ikke min type spill.
Gran Turismo 5 er en kjent bilspillserie.

Ellers ta en titt på LittleBigPlanet(!!!) og Uncharted (skjult perle blant spill).

Valgfriheten/"åpent" system
Dette var den siste dråpen som gjorde at jeg gladelig betalte dobbelt så mye for en PS3 sammenlignet med 360. PS3 er et mye mer åpent system på alle måter og du får ALT inkludert i pakken. Jeg kjøper mye spill og har vært stor fan av spillimport fra USA. Jeg får nye spill til 350 kroner inkl frakt og sparer da fort 150-200 kroner pr spill i tillegg til at jeg ofte får dem før lanseringsdatoen i Norge. Xbox 360 sine spill er regionlåst. Nå nettopp kjøpte jeg en 500GB harddisk til macbooken min. Det jeg da gjorde med den gamle 320GB-en min var å bare skru ut 3 skruer fra PS3-en, sette inn en 320GB harddisk, trykke på restore backup og *smokk* så var alt som før, bare med 260GB mer enn før. Skal du kjøpe ny HD til Xbox 360 må du betale mer enn 1000 kroner for 120GB. For samme pris får du 500GB til PS3. Grrrrrriske Microsoft.

I tillegg kan jeg nevne at det er LETT å bruke et hvilket som helst bluetooth headset (på 360 må du ha MS-headset), hvilke som helst bluetooth- eller USB-tastatur/-mus, du lader veldig enkelt de integrerte (på 360 må du kjøpe dette utenom, og betale MYE for å kjøpe lader) batteriene med en standard USB-mini-USB-kabel, integrert trådløst internett (du trenger ikke kjøpe ekstrautstyr her heller sånn som på 360) osv osv. Kan også nevne at det er mulig å legge inn linux på PS3.


Online. Her nevner mange at 360 har en stor fordel og jeg er veldig enig i det. MEN, la meg si et par ting. Når PS3 kom ut var Xbox live heeelt overlegent. Nå har sony sluppet oppdatering på oppdatering på oppdatering og gjort det MYE bedre. Jeg er fortsatt ikke fornøyd, men jeg vet det ikke er lenge til jeg kommer til å bli det. Søk på youtube/gametrailers etter playstation home. Her ser du sony's nye onlinetjeneste. Den ser overlegen ut i forhold til Xbox live. For de av dere som ikke liker å gå rundt i en virtuell verden vil jeg bare si at alle funksjonene blir tilgjengelig uten å trenge å gå inn i home, når home kommer. Da blir invite-/vennesystemet likt som på 360, bare at på PS3 slipper du å betale 500 kroner i året(enda mer penger spart).

Så hvis du investerer i PS3 kan du spare penger på:
Spill
Ekstrautstyr
Online

I tillegg er vel Blu-ray er vel også en fordel.

Håper jeg har klart å hjelpe deg med valget og ikke bare gjort det verre. Poenget med posten min var rett og slett å vise at du får det du betaler for.
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Har både Wii, PS3 og 360 og vil uten tvil annbefale sistnevnte. Wii er morsomt til sitt bruk, men ellers så liker jeg 360 rett og slett på grunn av kontrollene, prisen, designet, spillutvalget og enkeltheten. God bedring, Nimrad.
Sitat av RubenE Vis innlegg
Har både Wii, PS3 og 360 og vil uten tvil annbefale sistnevnte. Wii er morsomt til sitt bruk, men ellers så liker jeg 360 rett og slett på grunn av kontrollene, prisen, designet, spillutvalget og enkeltheten. God bedring, Nimrad.
Vis hele sitatet...
Du har Wii, PS3, og 360 men liker 360en pga prisen. Når du har alle tre konsollene må du da gi mer eller mindre faen i prisen?
Kanskje du lyver? At du ikke har alle tre og egentlig er en 360-fanboy in disguise?

Jeg ville gått for PS3 pga de har fete spill IMO, jeg personlig driter i Halo og den har blu-ray.
Gaara: Så latterlig billig som xbox har blitt nå er det vanskelig å komme unna prisen når man vurderer konsoll.

Nå har jeg ikke hatt PS3 så lenge, men jeg mener likevel at xbox har et langt mer intuitivt interface, og bedre kontrollere. Det kan selvsagt være litt vane, men jeg er overbevist om at det er noe der.

At PS3 har blueray er et kjempeargument. Kjøper man PS trenger man ikke en bluerayspiller til +/- 3K. Hvordan er det forresten med BD-live på PS3?

PS3 er nok også litt mer konevennlig (om det spiller noen rolle for folket her inne) da den (slik jeg ser det) er langt bedre på familieunderholdning enn det Xbox er. Også mer moro på fors. med PS3, men langt dyrere å erstatte når leken går for langt.

Alt i alt tror jeg trådstarter (og alle andre som er usikker) bør bruke litt tid på å surfe rundt hos venner for å finne den konsollen de liker best. Samt vurdere de faktorer jeg nevnte...
Sitat av Gaara Vis innlegg
Du har Wii, PS3, og 360 men liker 360en pga prisen. Når du har alle tre konsollene må du da gi mer eller mindre faen i prisen?
Kanskje du lyver? At du ikke har alle tre og egentlig er en 360-fanboy in disguise?

Jeg ville gått for PS3 pga de har fete spill IMO, jeg personlig driter i Halo og den har blu-ray.
Vis hele sitatet...
Han sier jo " på grunn av kontrollene, prisen, designet, spillutvalget og enkeltheten. "

Er heller du som lyser Fanboy her må jeg si.
Kan ikke fanboys på hver sin side av sandkassa slutte å
ta det så j**vlig personlig, som siste svaret her.
Prøv heller å hjelpe på en Objektiv måte,
svar fra folk som har begge deler, eller har god erfaring med begge deler
syntes jeg vil tjene tråden veldig godt.

Forøvrig så har jeg valgt 360, pga prisen, og Fable2.
Eyeamare: Fable 2 var kjempeskuff. Grei historie og slikt, men et knotete kamp / magi system og en vanskelighetsgrad som aldri passerte lekegrinden ødelagte for meg. Det ble bare å løpe gjennom uten å måtte tenke på noe som helst, det var jo umulig å dø og sjelden så vanskelig at man hadde behov for potions e.l.
Cikey: den er grei nok, jeg skal hente 360`n min på mandag, har spillt igjennom fable 1
og synes uansett at 2`ern har gjort seg fortjent til kjøpet pga 1`rn,
handler jo litt om smak og behag, poenget mitt var egentlig at fable er en xbox tittel,
å jeg digga fable1, å vil gjerne oppleve fable2 førstehånd.

Uansett, tittelen og prisen har hatt endel å si for min del, også det
at jeg har hatt gammle xbox, å ble godt vant til spakene.


Jeg har hatt PS2 i alle år itilegg, å jeg var på nippe til og kjøpe
PS3 pga fartstid på PS2 og ikke minst "little big planet".
Det som for min del gjorde mest utslag var
at til nesten samme prisen som en PS3 med "little big planet",
får jeg en stk 360, OG en 32" HD klar skjerm.
mere igjen for pengene for min del.
Sist endret av Eyeamare; 8. november 2008 kl. 21:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Sitat av Gaara Vis innlegg
Du har Wii, PS3, og 360 men liker 360en pga prisen. Når du har alle tre konsollene må du da gi mer eller mindre faen i prisen?
Kanskje du lyver? At du ikke har alle tre og egentlig er en 360-fanboy in disguise?
Vis hele sitatet...
Kan godt ta bilde av alle konsolene hvis du ikke tror meg. Men du skjønner, er både mine og broren min sine konsoler, så ble ikke så dyrt. Er absolutt ikke Xbox fanboy, er rett og slett bare den jeg liker best. Har vokst opp med Nintendo sine håndkonsoller og N64, så var vel i grunn Nintendo fan en stund. Dette gir jo enda stærkere inntrykk av at jeg_faktisk_liker 360, og ikke bare sier det fordi jeg har en. Sov godt!
Har selv en Xbox 360, angrer på at jeg ikke heller gikk for PS3'n nå..


STORT + til PS3, er blu-ray.
Elkjøp har Xbox 360 Arcade med to spill til under tusenlappen akkurat nå.
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...4AAAEO7cks9Q5D.
Sist endret av Sykes; 11. november 2008 kl. 16:21.
Ikke kjøp ps3. Det er så dumt. Ingen ting ved den som kan forsvare prisen. Blu-ray? nei. Ikke når du kan streame gratis HD filmer med 360en uansett. (gratis fordi du har lastet de ned) Pris på konsoll, spill, utstyr og generelt er mye lavere. Lurte på kjøpe en ps3 selv, men fant ut at det var ikke noe vits. Selv fatter på 50 angrer på PS3 kjøpet. Han så seg nødt til å kjøpe en Xbox også, "er jo faen meg ikke et enest bra bilspil til Playsasjonen" som han sa. Men det er dine penger. Ok du må betale for laiv, men så mye mer og bedre det er en PSnet. Gi meg fri. lykke til.
Har begge. Min dom:

PS3: Har littegrann bedre grafikk, men kontrollerene er generelt sett for små, og ikke like ortopediske som 360's. Det er også færre gode spilltitler for ps3 enn 360. Gratis online, spiller bluray.

X360: Bråker mer enn ps3, behagelige kontrollere. Et mye bedre gamer-comunity og venne-funksjoner enn ps3's. Snart: Muligheten til å lagre hele spill på hardisken for å slippe lengre loading-time :P

edit: glemte å picke en fav. ..... ville ha sakt 360 helt frem til forrige måned, men det er mer gøy med en ps3 nå.
Sist endret av Zhylo; 19. november 2008 kl. 04:05.
Sitat av Zhylo Vis innlegg
ville ha sakt 360 helt frem til forrige måned, men det er mer gøy med en ps3 nå.
Vis hele sitatet...
Fordi hva da? Little big planet? For det er egentlig grunn nok til å kjøpe ps3. Det er møkkfett!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Zhylo Vis innlegg
Har begge. Min dom:

PS3: Har littegrann bedre grafikk, men kontrollerene er generelt sett for små, og ikke like ortopediske som 360's. Det er også færre gode spilltitler for ps3 enn 360. Gratis online, spiller bluray.

X360: Bråker mer enn ps3, behagelige kontrollere. Et mye bedre gamer-comunity og venne-funksjoner enn ps3's. Snart: Muligheten til å lagre hele spill på hardisken for å slippe lengre loading-time :P

edit: glemte å picke en fav. ..... ville ha sakt 360 helt frem til forrige måned, men det er mer gøy med en ps3 nå.
Vis hele sitatet...
Snart: Muligheten til å lagre hele spill på hardisken for å slippe lengre loading-time???

Noe nytt som jeg ikke har fått med meg?
Du slipper ikke loadingtime, men du slipper støy fra dvd-drevet.
Men siden det er muligheter for å "legge inn spill" direkte på HDD nå vil det sikkert ikke gå lang tid før man kan legge inn nedlastede spill.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Xbox 360 har bedre spill (Halo,gears of war, etc) liker kontrollerene mye bedre og xbox live eier
Xbox 360 er min beste invistering i hele mitt liv, den er så sinnsyk den spillemaskinen. Ikke tenk på å kjøp ps3 om du er gamer. Er ikke vits å kjøpe en blueray spiller for å spille spill, når du kan få en bedre spillemaskin til omtrent halve prisen. Bruk resten av pengene på å kjøp noen fete spill isteden
Xbox har bedre skjermkort, mens PS3 har bedre prosessor...


Jeg gikk for Xbox!
Ps3 !
-Blue ray
-En drøss med fete spill
-Stilren
-Prisen ekke _SÅ_ ille, lengere!
-En meny som i mine øyne, er utrolig pen og enkel.

Har prøvd xbox et par ganger, gikk utrolig fort lei av det.. Kanskje det var spillene sin skyld, men jeg vil påstå og si, at gears of war eller hva det het, ikke var noe "knall-spill"..

Wii, wtf ? Stå i stua å fekte med en konsol!? Neitakk, vil jeg heller ha noe i hendene, mens jeg ligger i soffan med bena på bordet! Det er relaxing
Sitat av Teigen Vis innlegg
Snart: Muligheten til å lagre hele spill på hardisken for å slippe lengre loading-time???

Noe nytt som jeg ikke har fått med meg?
Vis hele sitatet...

Det er stilig det der, har testa det selv. men er det sånn at du kan låne spill av andre og lagre de åsså eller vil det bli spora på noe måte når du kobler til Live?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg sier bare http://www.spill.no/default.aspx?sec...kel&id=2450345

Den overbevise meg + noen prøverunder med Fifa 09 til en kompis.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hm, killzone 2 ser jo rett og slett jævelig fett ut... får ta det neste måned, prøver å begrense meg til ett spill i mnd
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg vet ikke om dette gjelder alle, kanskje min kompis har gjort noe med ps3'en sin MEN:

Som den skateren jeg er måtte jeg også ha meg skate 2 når det kom, og jeg storkoser meg med 360'en, jeg var forleden dag opp hos en kompis som har det samme spillet på ps3 og jeg ble en smule overrasket når jeg la merke til at frame raten er horribel i forhold til 360 versjonen: Du ser klart at det ikke er noe ren bevegelse, og dette er omtrent konstant. Klart, på 360 har jeg merket et par små glipp her og der etter den siste updaten til skate (tror det var den som la inn div norske reklamer rundt om i spillet ++): altså nå og da stopper spillet opp i et kvartsekund og det kan være en smule irritasjonsfaktor til tider, spesiellt om det skjer i det du skal ta sats til et triks, men heller dèt enn en konstant crappy framerate.

Noen med skate 2 på ps3 som mener de har helt god framerate og at min kompis bare har en evt støvfyllt overopphetet konsoll?, eller er dette et utbredt problem?
Sist endret av Dodecha; 4. mars 2009 kl. 23:54.