Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 5039
PSP + PS3 for meg
Xbox 360 kommer til og gruse den smelta plastklumpen fra sony
Microsoft er en bæsj, og det vil de alltid være i mine øyne, men jeg venter med å uttale meg om de stikkene til ps 3 til jeg får teste dem... er jo sikkert überkorrektomundo ergonomisk utformet i og med at vi er i 2005 osv. Nå vet jeg ikke mye om tidligere salgstall, men Plsy Station har jo et klart større navn enn kjeksbox-dritten (objektiv? hva betyr det?) :P
Jeg så på E3 videoen av PS3 inatt og jeg ma si jeg er imponert over kvaliteten og mulighetene man har med den konsollen. Xbox 360 har ikke en sjangse i havet mot PS3 sin enorme datakraft (2x av det Xbox 360 har). Se på videoen her:
http://www.gamespot.com/news/2005/05...24681.html?q=1
Hvilken konsol blir modderenes favoritt tro?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sakset fra dinside.no:
Los Angeles (DinSide Data): Vi har akkurat sett på hvordan spill på PlayStation 3 kommer til å se ut, og grafikken er rett og slett utrolig.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=214409
xbox ftw!! bøyer meg aldri i støvet for onde sony..

*edit*
Min mening.. driter i hva andre syns
tror ikke det tar så veldig lang tid før det blir noe problem å modde begge disse konsollene. bare se på PSP, tok ikke lang til før man kan spille SNES, NES og GameBoy på den. Tiden vil vise, men jeg går nok for PS3
Kommer nok til og bli begge på meg også, er jo alt for lenge til PS3 kommer

Når det gjelder håndkontrollene (ps3), tror jeg de er bedre enn de ser ut. tror de kommer til og føles ganske likt som hk til PS2, den største forskjellen er lengere "håndtak", noe jeg har savnet på PS2 kontrollen. Synes det er trist at analogen ikke har byttet plass med piltastene. Der likte jeg xbox kontrollen bedre.

Uansett bare å glede seg!

Btw, Revolution er jo en PS2 ripoff designmessig!
Sist endret av cezar; 19. mai 2005 kl. 00:18.
Her er bilde fra Formula One på PS3:

http://media.ps3.ign.com/media/748/7...g_2786999.html

Grafikken så ganske svært, svært syk ut. Bilene ser jo omtrent ut som virkelighet.
Hmm var et vanskelig valg, fordi begge er jo like god nesten. Er ikke store forskjellen mellom konsollene
Det er bare en grunn til at jeg kommer til å skaffe meg PS3. Gran Turismo 5
Master debater
Dekilaz's Avatar
I alle dager... Tøff avatar, [securitymember]!
haha, wannabe's begge to..
Nei se hva jeg fant, tror Sony og M$ tar litt hardt i med Teraflopsene sine!
SO IBM hypersters are claiming their cell chip can do two teraflops per second. what about the lastest power5? Go to IBM.com and find out here.

There you can see the latest and fastest power5 dual core processors can do 56.78 Gigaflop/sec in an eight way configuration. That's 16 Power5 cores combined, and the total is only 56.78 gigaflops for 16 lowly Power5 cores, or, about three gigaflops/per core. which makes sense, a float point operation takes more than one clock to finish, and each power5 core has probably two or more FP units...

So, there is no magic, you can't possibly do more than one instruction in one clock in one unit. You can do multiple if you have multiple units. To have 1000gigaflops, you will need 500 units each operate at two gigaflops.

A teraflop means 1000 gigaflops, so IBM is claiming that one PS3 is 2000% faster than an eight way power5 server selling at half a million bucks?

This is stupid.
Vis hele sitatet...
Kilde
det blir vel Playstation 3 det. og en stor grunn til det er vel at Final Fantasy Spillene kommer vel neppe på verken xbox eller nintendo. eller metal gear. selv om det tvilsomt kommer fler episoder av det. håper virkelig man får brukt de gamle kontrollene på 3'ern. har hørt at de nye kontollene skulle være ledningsfrie med bluetooth. håper virkelig ikke ryktene er sanne. har aldri hatt noe troen på "wireless". og jeg håper man får brukt vanlige 2,5" HDD og ikke spesial lagde.
store forhåpninger er det vertfall!
bare ikke spillene blir dyrere :O
Går nok for revolution, siden jeg er utrolig stor fan av nintendo, og har egentlig alltid vært det! Gleder meg til nintendo gir ut mer informasjon om konsollen.
Har alltid hatet playstation, mest fordi den har fått et image som gjør at folk som ikke spiller i det heletatt kjøper konsollen bare for å ha den! Usj
Men for å være litt fair skal jeg gi ps3 og xbox360 en sjangse til å bli vurdert som valg av konsoll!

Edit: Nå har endelig modemet mitt fått lasta ned bildene av den nye nintendoen, Å FY for et vakkert syn for øyet! Nintendos desidert peneste konsoll hitill!
Sist endret av RayMonk; 20. mai 2005 kl. 18:54.
Sitat av Antarctica
Nei se hva jeg fant, tror Sony og M$ tar litt hardt i med Teraflopsene sine!

Kilde
Vis hele sitatet...
Når de snakker om tflops er det det samlede systemets yteevne, altså medregnet GPU. Cell sin yteevne er på 218 gflops, RSX sin er på 1.8 tflops, altså totalt 2 tflops. Hvordan Microsoft har regnet ut Xbox 360 sin yteevne vet jeg ikke.
Sitat av Dekilaz
Rolig, rolig, [protus]...

Ja, den kommer til å være bakoverkompatibel, og jeg kan ikke helt se hva som skal være så rart med det. Gamecube bruker miniDVD-plater, mens Revolution kommer til å bruke standard DVD-plater.

Og snakker om bakoverkompatibilitet; ifølge artikkelen under skal det være mulig å kunne laste ned samtlige titler utgitt til N64, SNES og NES fra nettet og spille disse på den nye konsollen.

Enjoy:
http://www.gamespot.com/news/2005/05...s_6125078.html
Vis hele sitatet...

Ikke værst. Men Revolution vil bruke vanlig DVD mens GC brukte mini DVD. Hmm, går vel da greit å sette begge typer plater inn på samme sted, går det`kke.
Mini CD med progs. til PC har jeg kommet over før, og det funket jo i samme Drive da.
Så dette er vel no problem med Revolution?
Sitat av Antarctica
Nei se hva jeg fant, tror Sony og M$ tar litt hardt i med Teraflopsene sine!

Kilde
Vis hele sitatet...

Det der er om Power5 CPUen og ikke Cell CPUen som de lagde i samarbeid med Toshiba og Sony...som har 8 cores...

Edit:

Her er spec om CPUen og GPUen:

CPU: Cell Processor PowerPC-base Core @3.2GHz
--1 VMX vector unit per core
--512KB L2 cache
--7 x SPE @3.2GHz
--7 x 128b 128 SIMD GPRs
--7 x 256KB SRAM for SPE
--*1 of 8 SPEs reserved for redundancy
--Total floating point performance: 218 gigaflops

GPU RSX @ 550MHz
--1.8 TFLOPS floating point Performance
--Full HD (up to 1080p) x 2 channels
--Multi-way programmable parallel Floating point shader pipelines
--Sound Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)
Sist endret av Hawk; 21. mai 2005 kl. 03:35.
Sitat av kventess
Bilene ser jo omtrent ut som virkelighet.
Vis hele sitatet...
Det blir ofte bare vist bilder og klipp fra introen til spill, hvilket ofte er laget av s00pah dupa pc'er og render'a til film, og ikke realtime (altså veldig lite imponerende) Men hva vet vel jeg
Må vel si at det er Nintedo Revolution som virker mest spennende. Siden de sier at det er noe revolusjonerende med den. Og markedsføringsmetoden de brukte før og under E3 var jo helt genialt. Nesten som "I love bees" å det der Colony greiene til Halo 1 og 2, bare i mye bedre. Var jo så sinnsykt mange små ledetråder til det de kalte "N-Game". Så tror nok kanskje det blir Revolution på meg i denne omgang selv om jeg er har vært PS tilhenger de to siste rundene..

Ryktes foresten også at NR er kraftigere enn Xbox 360 av en gal japaneser som mener han har inside info. Kilde
Sitat av ulysses
Det blir ofte bare vist bilder og klipp fra introen til spill, hvilket ofte er laget av s00pah dupa pc'er og render'a til film, og ikke realtime (altså veldig lite imponerende) Men hva vet vel jeg
Vis hele sitatet...
Si meg, hvorfor tror du at folk vil vise fram en intro til et spill? Når hele poenget er grafikken. Alle filmene du ser nå er realtime render eller rendret etter hvordan utviklerene tror det kommer til og se ut. Men alle er som regel ganske suspekte rundt filmer helt frem til ekte gameplay blir vist
en av filmene det er linka til i denne tråden er en intro-film (vg eller dagbladet.no, huskerikke helt)
Jeg vet hva jeg snakker om Edit: oi, så ironisk sammenhengen mellon de to siste setningene blei
Sitat av Tycho
Sony showed some movie trailers in HD, said that their console could create "artificial life" and expected us to swear fealty to their system's now dynastic lineage. They even showed the intro from Final Fantasy VII in "Real Time(!!!!)," but I can't possibly be the only person who remembers they trotted out a "Real Time" dance scene from VIII when they launched the PS2 - can I? You ever see shit like that on your Playstation 2?
Vis hele sitatet...
Eneste maskinen som er egentlig lansert er 360, men jeg venter til man kan modde den, før jeg i det hele tatt skal vurdere å kjøpe den.

Personlig gir jeg faen i grafikk, det kan være så pent det vil. Jeg foretrekker bra storrylines og spillbarhet. Alt for mange møkkaspill gjemmer seg bak et tiltrekkende ytre.
Blir nok ps3 på meg.
Trofast ps fan.

Lurer på hva prisen på ps3 å xbox blir
▼ ... noen uker senere ... ▼
Xbox får Final Fantasy XI altstå Online, dei måtte leiga inn 2 gooks som jobba for Sony til å hjelpa dei, hehe. og dei var kje billige.
PS3 vil nok havna opp hos meg, har eg pengar så blir det ny tv eller prosjektor og
Sitat av Mortiferus
Jeg kjøper nok den spilleren som
1)Er fornuftig priset OG
2)Er noenlunde enkelt å få lagt inn linux på.
Mine 0.02$ er at det blir xbox360, men Cell prosessoren i Ps3 er jo fristende.
Vis hele sitatet...
På ekstern HDen som kan kjøpes til PS3 ligger Linux som default.
Slik jeg har forstått det er Spec til ps3 bare det sony "lover" skal være på den. Men det virker som MS virker satser på xbox360 og mange av utviklere følger etter blant annet hovedpersonene som sto bak noen av final fantasy spillene. Så hvem vet jeg ender sikker opp med begge siden det er blitt så mange spill som bare slippes til det konsolet og ikke til det andre... Btw xbox 360 er et dritt dårlig navn kommer nok til å si xbox 2 uansett hva som står på boksen =)