Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1942
Jeg har bestilt :

25g Fluesopp/Amanitas.
25g Drømmeurt .
20g Morning Glory frø.

Bestillte dette fordi jeg tror at det ikke er ulovlig å importere. Ikke vet jeg om att jeg kommer til å bruke fluesoppen, men siden jeg tror det er lovlig så bestillte jeg det likevel.

Noen som tror dette blir tatt av tollen?

*edit*
masse skrivefeil.
Sist endret av Sjakaa; 13. mai 2005 kl. 15:34.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Går sikkert fint hvis det er legalt. Nå vet jeg ikke helt hvor du bor, men her i disse trakter så spyr praktisk talt høsten ut fluesopp - de er over alt. Litt kjipt å betale $20 for noe man kan plukke selv, spesielt når det er fluesopp det er snakk om .
Kan si meg enig i at det er lite poeng å kjøpe fluesopp . MG går fint, fluesopp tviler jeg litt ved. Har hørt at det er ulovlig å innta og hva annet skal man liksom bruke den til. Så er jo canabisfrø lov også da(selv om det brukes som fuglefrø tviler neppe onkel blå hva du skal med de. De blir jo indratt også da). Drømmeurt har jeg ærlig talt ingen anelse om...
adrian nor: Cannabisfrø er desverre forbudt. Det er dog ikke straffbart og inneha.

Sjakaa: Det burde gå bra, bortsett fra at kun morning glory frø fra
godkjente europeiske frøhandlere er lovlig i Norge.
Okay... Brukes ikke canabisfrø som fuglefrø a? Er jo bare å ta en pose med solsikkefrø og stappe oppi noen canabisfrø. Tviler på av snuten sjekker den . Men det er off-topic...
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hehe, kan finne cannabis-frø i fugleposen, men de er allerede behandle. Mulig du kan få noe til å vokse, men noe toppskudd vil det aldri bli.
Drømmeurt heter egentlig Calea Zacatechichi.
Virker relativt interressant syns nå jeg. Ryktet er ihvertfall at drømmer blir mer livlige og at man husker dem bedre, og at man lettere oppnår lucid dreaming.
Noen som har erfaring med denne underlige planten?
Not Penny's boat
argh's Avatar
Er allerede noen tråder ang. drømmeurt på forumet, kanskje du finner noe der,

http://www.freakforum.nu/forum/showt...ht=dr%F8mmeurt
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ht=dr%F8mmeurt
Sjakaa's Avatar
Trådstarter
jaja, ej e fulle får ta det igjen..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sjakaa's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg fått brev fra tållvesenet om att 20g med Morning glory frø er regulerte jorbruksvare. Det var kjedlige greier. En ting jeg syns var litt rart er att de krever resept fra lege for å sende det virdere?. RESEPT? Lurer på hva slags lege som gjir deg resept til å gomle frø.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Fikk noe slikt etter å ha bestillt salvia og HBWR i gamle dager, men merkelig nok fikk jeg varene dagen etter. Får du de andre varene da?
Sjakaa's Avatar
Trådstarter
Jeg tror ikke det. Men på listen stod det bare frøene da.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Ta kontakt med de, og si at du finner deg uforstått med hva dette egentlig innebærer. Du har rett til å få de andre varene dersom det ikke bryter tollvesenets regler.
ganske off-topic, men lurer på om noen har noen velykka episoder med kratom? :P
Virker nokså lovende, unntatt at noen folk blir sjuke og ikke klarer å pisse etter å ha drekki det.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, har flere kratom eksperiment bak meg, riktignok fra samme batch, men alle var serdeles negative.
Sjakaa: Ikke la dem da de andre varene dine! Følg opp saken!

Jeg er ekstremt lei av at tollen tar seg slike frekke friheter.

Ble saken annmeldt til politiet?
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Blir ikke politianmeldt når det blir bedt om resept. Om jeg ikke tar feil så står det også at om varen ikke blir hentet innen 3 måneder, vil varen bli sent tilbake til avsender.