Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1869
Hei!

Røkte hasj i går (første gang) og jeg røkte ganske mye, men det skjedde ikke en dritt. Jeg har hørt at det er normalt. Men når jeg lå å sov så vokna jeg 03:30 på nattan og svetta, var kvalm, så bare tåke omtrent og følte meg uvel, var drit tørst. Er det normalt? I dag har jeg jævli store pupiller og er kvalm og føler meg uvel.

Takker for alle svar!
Master debater
Dekilaz's Avatar
Folk reagerer ofte forskjellig på rusmidler. Det du beskriver virker som en ganske normal bakrus.
Jeg har hatt en liknende opplevlese med cannabis.
Det var min første gang og jeg var veldig full fra før.
Jeg røyket en del marihuana og gikk deretter å la meg ganske raskt.
Jeg merket ingen effekter før jeg la meg. Jeg stod opp etter en stund og røyket et
par kraftige trekk til og gikk rett å la meg igjen.

Jeg vet ikke hvor lenge jeg hadde sovet, men når jeg våknet følte jeg meg helt jævlig.
Mitt beste forsøk på å beskrive det jeg følte er at jeg "ikke kunne tenke".
Jeg fikk ikke tenkt en eneste rasjonell tanke. Jeg krabbet instinktivt ut på badet og fikk litt kaldt vann itrynet. Det hjalp litt, men jeg var rimlig ullen i hodet hele neste dag.
Jeg har aldri opplevd noe slikt igjen og håper at jeg aldri gjør det heller.

Om slikt er normalt eller ikke kan jeg ikke svare deg på, men det er jo alltid en risiko å ta rusmidler.
Man må regne med none kjipe opplevelser også. Jeg tror ikke det du opplevde er fysisk farlig, men sikket veldig ubehagelig.
Trådstarter
31 1
Oki, tusen takk for raske svar. Håper dette er over imorra

Men.. hmm.. tenk om det er sånn her imorra også? Man blir vel ikke rar i hue av bare å teste en gang? Hvis det ikke går over hva skal jeg gjøre da?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nicklas: Uff, høres ikke bra ut. Ikke godt å si hvorfor du ble som du ble, men det er ikke uvanlig at man ikke merker noe til rusen de første gangene. Hvorfor du er dårlig i dag aner jeg ikke, kjenner ikke igjen noe av det du beskriver, foruten tørr munn og tørste.

Man blir gjerne "bakskev" dagen etterpå, en følelse som best kan beskrives som "redusert". Trøtt og slapp mao, med en følelse av, ja... "bakskevhet".

Ordner seg nok i løpet av dagen skal du se .
Trådstarter
31 1
Føler meg nesten helt normal nå egentlig. Jeg snakka med de jeg røkte sammen med og de sa at det var normalt og at det var sånn med dem også den første gangen. Jeg får se om jeg klarer å sovne i natt eller om jeg svetter og sånt.

Men er det ikke sånn at noen forblir høy? At de aldri kommer ned igjen?
niks, det er bare tull..
Du får turer som er helt syke, du reagerer på en helt annen måte enn du hadde forventet, du får en dårlig tur for å si det mildt Ikke drikk neste gang du røyker, bare ett tips.

-[th33dge] whos here-
drakk ganske mye i går og røyka før jeg la meg. Og formen vakke god i dagtidlig. Drikker man ikke mye vann da blir man fubar dagen etter. Både alkohol og tjall dehydrerer kroppen så man blir i ganske dårlig form dagen derpå, eller som du, sover en god stund. Og når fyllenervene også slår inn kan man lette noiè litt..
Trådstarter
31 1
Nå er det 2 dager siden jeg røyka og i natt fikk jeg sove helt som normalt og det var ingen plager. Men jeg føler meg liksom innestengt i meg selv.. vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg føler meg ikke som før. Kan hende det er noe jeg bare innbilder meg. Kan man bli påvirka på psyken bare av å teste dette en gang? Jeg fikk jo ikke noen rus engang.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg tror du tenker og bekymrer deg for mye over dette, og dermed lager egne symptomer. Det er jo klart at alle sanseintrykk du får påvirker deg og dermed også psyken din, men å tro at du har fått en eller annen psykisk skavank etter å ha røykt cannabis én gang er nok ubegrunnet - jeg vil tippe du rett og slett var / er bakskev og påtvinger deg resten ved hjelp av placeboeffekten.

Det virker ikke som om du var klar for å leke med cannabis... Sjekk ut http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml før du eksperimenterer neste gang.
Trådstarter
31 1
Ja.. det er nok jeg som innbiller meg at jeg ikke er "normal" igjen. For det er sånn at når jeg sitter alene så får jeg denne følelsen, men når jeg er ute sammen med kamerater og snakker så føler jeg det helt normalt. Men hvordan skal jeg slutte å tenke som jeg gjør nå da? Hmm..
Det er nok bare du som inbiller deg dette
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Sitat av Nicklas
Men hvordan skal jeg slutte å tenke som jeg gjør nå da? Hmm..
Vis hele sitatet...
Bare slapp av. Prøv å ikke beskymre deg for mye. Ganske vanlig å føle seg litt "anderledes" enn tidligere, men dette går fort over.
Du inbiller deg bare ting, du har bare blitt litt skremt og derfor er du redd for at noe har hendt, og tenker mye på dette som fører til at du egentlig tror det skjer.. Jeg vil også fraråde deg å drikke når du røyker, ivertfall vent med alkohol til du er en "dreven" røyker.. Prøvde en liten stund siden å drikke til men gikk fortsatt ikke helt bra, kompis av meg ble helt føcka så jeg ble jo helt freaka av å måtte passe på han etc.. Ikke bra, så vi venter nok enda litt til
Husker 1. gangen min... *grøsser* god del vodka + ca 6-8 gram pot... ikke bra.

Så du har valget, enten røyk, eller drikk.. Ikke bland
usertitle import
bleh's Avatar
Det med å føle seg litt "utenfor seg selv" er en jævlig følelse. Det går som oftest over etter en liten stund, men etter en liten episode jeg hadde med 3,4 i promille og nær død følte jeg meg helt ute av meg selv i litt over 1 uke...skal love deg at det vil du ikke oppleve!