Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1195
Anandamide er et canabiol kakao inneholder, og jeg lurer på om det er mulig å ekstrahere dette? Helt lovlig og ufarlig, så langt jeg har skjønt. Og er det mulig å produsere høyere % i kakaoplanten med dette, ved f. eks. å plante 10 kakaoplanter, teste for anandamide, ta frø fra de to mest potente, plante og fortsette sånn?
Ekstrahering blir nok ikke så lett å få til. Ikke forstår jeg hvordan du skal få testet anandamid nivået på hver plante heller. Synes anandamid er interressant, men så blir det jo brutt ned nesten med en gang da, så man får jo ikke akuratt blitt veldig 'høy' på det^^
Korttidshukommelsen går allikevel ned. Litt pussig... Trudde det var smart å spise sjokolade under tentamen o.l. jeg...
Trådstarter
Hmm... Inneholder Phenylethylamine også da... Noen som vet noe om det?

Phenylethylamine is related to amphetamines, and both are stimulants of the nervous system which
raise blood pressure and blood glucose levels. Practically speaking, phenylethylamine has been shown
to make people feel more alert and gives them a sense of well-being.
Vis hele sitatet...
-Kilde: http://www.cheminst.ca/ncw/articles/...hocolate_e.htm
Ok, så det blir avslappende og stimulerende på en gang da.
Tja, sjokolade gjør iallefall meg slappvill. Et nytt ord til 'Boka Mi' :O
Bare for å si det: det slår meg at du virker nokså interressert i å ruse deg på dagligvarer o.l., men ærlig talt; man får ikke mye ut av det. Du kan jo ete et halvt tonn billigsjokolade fra europris, men jeg tviler på at det blir en svært behagelig opplevelse.

For min del har jeg tenkt til å følge felix_poker sitt råd, og bestille diverse frø fra impecta.se(merk: buggy server) og lage meg en urtehage^^