Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 4806
Tenkte å bestille MG frø, hadde da www.grontfokus.no i tankene først og fremst(men hvis noen har noen bedre webshop for seg så skrik ut, hadde vært fint hvis noen fant en som solgte ubehandlede frø).

Det jeg lurte på er: Hvordan fungerer hele bestillings greia? kan noen forklare alt som skjer fra man trykker på webshopen til man har produktet i hånden? Grunnentil at jeg lurer er at jeg er 17 år og bor hjemme så vil at all cost ikke komme opp i noen pinlig situasjon(selv om foreldrene mine kanskje ikke skjønner at det er et rusmiddel så er det faen meg pinlig nok bare at jeg har bestilit noe som har med botanikk å gjøre )

Pliiiis svar
Antar at du betaler oppkrav på det. Da må du hente det på posten. Viss du betalte med kreditkort kommer det nok i postkassen iogmed at pakken er liten.
Trådstarter
63 0
ok, så det betyr at jeg får et brev i posten og må hente det på posthuset..? Det blir vel ikke nødvendig med signering av noen over 18 på posthuset håper jeg... ?
Neida. Det skal nok gå bra Tror ikke det har noe restriksjoner på det.
Jeg har bestillt mg-frø fra grontfokus på et tidspunkt og da fikk jeg frøposene tilsendt per brev medfølgende faktura. så det er nok ingenting å bekymre seg over
Jeg har selv bestilt MG fra grøntfokus med kredittkort. Det gikk helt fint. Jeg fikk frøene i postkassa hjemme, ca. en uke etter bestilling.

Nå har jeg 3 fine planter i vinduskarmen.

knutkåre: Finn ikke på å spise MG-frø uten MYE research! Du vil kunne få en meget ubehagelig opplevelse.
Hvor på siden er det man bestiller MG? kan noen sende en link?
er alle impomoea MG frø?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja. Tror forøvrig Pearly Gates & Heavenly Blue er blant de som folk anbefaler, uten at jeg vil banne på det.
Heavenly Blue er den desidert mest brukte strainen når det kommer til ergotalkaloider.

Både Flying Saucers og Pearly Gates skal imidlertid også inneholde en del psykoaktive alkaloider.

Det er de tre overnevnte strains som annbefales i erowids MG-FAQ.
Jeg kjøpte MG frø på Plantasjen jeg da, de fungerte men følte meg litt syk før det ble behaglig. Finn ut på Erowid hvordan du vasker de og ordner dem før bruk.
hvordan funker dette?? eter man frøene eller er det noe med planten?
(er n00b serru)
Frøene inneholder ett stoff som kalles lsa, du tygger dem.. planten er litt flott å se på da.
subliminal sic: http://www.erowid.org/plants/morning...ng_glory.shtml thats about all you need to know.
Nå har jeg bestilt Heavenly Blue. Ok, så man eter frøene... hvor mange bør man spise? Og hva slags rus oppnås? Noen erfaringer?
rcw: SE HVA JEG POSTET RETT OVER!
Hvor mange frø er det i hver av de pakkene på grønt fokus ? tenkt å bestille Heavenly blue men blir litt kjipt hvis det bare er noen små frø i de greiene.

For de som lurer på hvordan de skal ta de så fant jeg en link på ett annet forum jeg er på og har tenkt å bruke den metoden selv, skal visst være bedre og gjør deg ikke syk : http://forums.lycaeum.org/cgi-bin/ul...c&f=2&t=000938
XTC: Mener å huske at det er ca. 60 frø i hver av pakkene fra grøntfokus.
Correct me if I am wrong.
^Hm, blir litt dyrt for en dose da, men kan nå bestille for å prøve det en gang
linkene: http://forums.lycaeum.org/cgi-bin/u...ic&f=2&t=000938 og http://www.erowid.org/plants/mornin...ing_glory.shtml funker ikke i militæret, thanks to FIS basis... derfor får jeg ikke sett dette... Noen som mugligens kan copy/paste noe inn hit?
felix_pokers MG FAQ (mini-version):

Navn: Ipomoea violacea/tricolor (Morning Glory)

Ble tradisjonelt brukt av indianere.

Strains som inneholder LSA: Heavenly Blue, Flying saucers og Pearly gates (anntakelig også andre strains, men disse er mest brukt).

Dose: Light: 50-100 frø.
Common: 100-250 frø.
Strong: 250-400 frø.
Heavy: 400+

Hvordan bruke?: Tygg frøene og svelg, knus frøene meg f. eks. hammer og svelg eller lag en ekstrakt. Ekstraheringsprosessen kan finnes på nettet (f. eks. erowid). Jeg orker ikke å skrive den nå.

Efekt: Liknende LSD, men ofte mer "mindtrip" og mindre visuell.
Kan gi kvalme! Drikk ingefærte for å unngå/minimere dette.

Advarsel: Ikke kombiner med MAO hemmere!
Unngå psykedelika hvis du sliter med psykiske problemer!
Vær forsiktig!
Er det noen risikoer i forbindelse med Morning Glory?
Sitat av subliminal_sic
Er det noen risikoer i forbindelse med Morning Glory?
Vis hele sitatet...
Det er en risiko med alle typer rusmiddler. Følte meg ganke mind-fucked, men ble jo raskt bra igjen. Kroppen blir også tung som kan være ubehaglig, men det er jo slikt du må tåle. les på erowid.
Sitat av rcW
linkene: http://forums.lycaeum.org/cgi-bin/u...ic&f=2&t=000938 og http://www.erowid.org/plants/mornin...ing_glory.shtml funker ikke i militæret, thanks to FIS basis... derfor får jeg ikke sett dette... Noen som mugligens kan copy/paste noe inn hit?
Vis hele sitatet...

Gå inn på Anonymsurfen og paste inn url'en i et felt der. Så får du sett de fleste sider gjennom en eller flere anonyme proxyer.
Så lenge ikke den adressen er sperret også da
På hvilken måte blir det dyrt hver dose? HBWR og MG er nesten det billigste rusmiddlet som er å få tak i. Er nå ikke mer enn 10-20 kr trippen hvis du bestiller fra rett sted.
Går det ann å merke noe på en pakke fra Grønt fokus med dette da?

syntes det hørtes lite ut med bare 60 frø
subliminal_sic: Siden en light dose er 50-100 frø, så er ikke 60 en veldig heftig dose nei.
Sikkert grei å begynne med.
Husk at frøene fra grøntfokus er beiset meg giftstoffer.
ok, takk for svar! men da må man jo vaske dem på en eller annen måte da.

Holder det med bare såpe og vann?
subliminal_sic: Såpe og vann og såpe og vann.. Altså vask flere gager. Jeg brukte en te-dings til å putte frøene inni (slik som du har pulver-te i), det fungerte fint for meg. Så lenge det ikke lukter noe eller smaker noe før du tygger de så går det bra vil jeg tro.

Spiste 125Frø første gangen, ble så fjærn(?) at jeg ikke klarte å snakke normalt. Det har skjedd med flere stoffer med meg da, blir sikkert lett påvirket.

*edit*
Spiste 500 frø uten å tygge, da kjente jeg ingenting. Ikke brenn dere på å ikke tygge dem
Sist endret av Sjakaa; 31. mars 2005 kl. 18:31.
Viss man bestiller herfra. Er hele prisen inkludert? Skal ikke posten ha et gebyr?

Edit: glem det, meg som roter..
Sist endret av InTrance; 4. april 2005 kl. 23:02.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sjakaa: Du følte ikke noe ubehag? Hvor mange ganger vasket du dem? Og hva brukte du? Salo?
Noen som har spist dem uten å vaske dem først? I så fall, hva hendte:P?
Jeg følte att jeg skulle spy, eller at jeg hadde feber kansje alt mulig på engang. Har hatt diverse ubehaglige oppturer før så jeg tok det fint.

Vasket dem med handsåpe 4-5 ganger, helt til de ikke smakte noe når du la dem i munnen.
De negative effektene du snakker om, Sjakaa, kan godt komme av giftstoffene som frøene er behandlet med, men det kan også være selve frøene. Det er jo et kjent fenomen at MG ofte skaper kvalme.

For å unngå eller minimere kvalme og annen magetrøbbel (se renneræv), kan man sørge for å ha frø som ikke er beiset, ikke spise veldig mye før man spiser frøene, ikke spise veldig mange frø, drikke ingefærte, spise ingefær, bruke kvalmedempende midler (antihistaminer) eller prøve seg på en ekstrakt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Uff, LSA er vel og bra, men det er ikke så godt å putte i seg alle frøene. Det er sånn man gjør når man er 16 liksom . Vil anbefale de som leker med MG eller HBWR å heller få tak i noe sopp, syre eller meskalin, det er sansynligvis en mye bedre og givende opplevelse
Frøene kan vaskes med naphta også.
Mener å ha lest at ved å bruke naphta fjerner man også en god del av alkaloidene også, sånn at man mister en god del effekt. Hvorfor er egentlig frøene sprøytet med gift? Hvis de har gift på de bare for å holde folk unna å bruke dem som hallusinogener så er de ikke helt gode i hodet spør du meg.
meget enig i det!

det er jo bedre at folk blir ruset en at de blir forgiftet

dessuten ser jeg ikke noe vits i å sprøyte de når det tar 5 minutter å få det av.
btw; får man herket helt av med såpe og vann da?
det vil nok ikke gå helt 100% vekk, men det blir nok borte det meste av det ja
Noen som vet hva gift det er som er på? Kan det være farlig liksom?
Vet ikke hva det heter, men utifra hva folk sier, så forårsaker det mageproblemer og kvalme, pluss at det har en motvirkende effekt på lsa'en. I ekstreme doser kan vist giften føre til hjerteklapp og psykotiske tilstander og greier.
Hvilken nisse er det som fjerner den editknappen så fort jeg får bruk for den?
Uansett, så er det nok ikke så ille at man trenger å gå helt bort fra MG. En god vask og...ja det felix_poker sier egentlig, duger sikkert
Jeg tror frø beises med gift for å sikres mot skader som f. eks. soppangrep under lagring.

Jeg aner ikke hvilken type gift som brukes på MG-frø, det kan sikkert variere, men det er sikkert ikke bra for lever og slikt uansett.

okaminaru: De bieffektene du sier kan oppstå som følge av store doser tilsatt gift er påfallende like de bieffekter store doser LSA kan fremkalle
Det er ikke umulig^^
▼ ... noen uker senere ... ▼
spankingguru
Worner's Avatar
Nei så faen. Mamma har Ipomoea tricolor Pearly Gates i vinduet. Er det mulig å få noe ut av dette eller trenger man frøene?
Hvis noe, stick to the seeds.
Har hørt om folk som har lagd vin av bladene, men jeg vet ikke hvor lurt det er.
Høst frøene da!