Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1451
Lurer litt på hvordan nff forholder seg til den sprituelle delen av verden.
Fins det ånder og sjeler, fins det vesner vi ikke kan se?

Hvordan er din oppfattning av verden rundt deg og det spirituelle?

Det spirutuelle har lenge fascinert meg, helt siden jeg var liten, men det har ikke vært før det siste året hvor jeg virkelig har fått øynene opp for det ukjente.


Personlig så håper jeg at vi har en sjel og tror at det fins onde og gode ånder.
Sitat av zevztull Vis innlegg
Lurer litt på hvordan nff forholder seg til den sprituelle delen av verden.
Fins det ånder og sjeler, fins det vesner vi ikke kan se?
Vis hele sitatet...
Jupp, det gjør det.
Men hvis du spør meg om bevis, så er kunnskap nøkkelen.
Sitat av fr334k Vis innlegg
Jupp, det gjør det.
Men hvis du spør meg om bevis, så er kunnskap nøkkelen.
Vis hele sitatet...
For et bevis!
Selvsagt finns det vesner vi ikke kan se virus,bakterier osv..
Sitat av En Retard Vis innlegg
For et bevis!
Vis hele sitatet...
Jeg ga ikke bevis.
jeg sa derimot at dersom du vil ha bevis, må du søke etter det selv!
Nei, jeg tror ikke på noe slikt.
Om jeg plutselig skal begynne å tro på noe sånt så får jeg unnskylde hjernesvulsten min på forhånd.
lurer også på om noen har møtt noen av disse spirituelle vesnende under rus eller i drømme?

Sitat av fr334k Vis innlegg
Jeg ga ikke bevis.
jeg sa derimot at dersom du vil ha bevis, må du søke etter det selv!
Vis hele sitatet...
Må søke etter det selv ja, prøver så smått da vett og starter med andre sine oppfattninger og erfaringer.

før så trodde jeg at det fantes noe "ukjent" men nå er jeg sikker, men er jo umulig å bevise noe som helst egentlig
Sitat av zevz Vis innlegg
lurer også på om noen har møtt noen av disse spirituelle vesnende under rus eller i drømme?
Vis hele sitatet...
Burde det ikke ringe noen bjeller dersom disse mystiske vesnene bare kommer på besøk dersom du er rusa eller sover? Hva har de? Sosial angst? Snakker bare med folk som er drita.

Tror dessverre ikke vi er mer enn en ekstremt komplisert ansamling med celler, som ved utviklingen av et sentralnervesystem har utviklet en bevissthet.

Hva underbevisstheten er, og hva slags rare sansefenomener som kan intreffe, ja nå har du meg interessert.

Skal ikke avfeie at det finnes, tror bare ikke det.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Burde det ikke ringe noen bjeller dersom disse mystiske vesnene bare kommer på besøk dersom du er rusa eller sover? Hva har de? Sosial angst? Snakker bare med folk som er drita.

Tror dessverre ikke vi er mer enn en ekstremt komplisert ansamling med celler, som ved utviklingen av et sentralnervesystem har utviklet en bevissthet.

Hva underbevisstheten er, og hva slags rare sansefenomener som kan intreffe, ja nå har du meg interessert.

Skal ikke avfeie at det finnes, tror bare ikke det.
Vis hele sitatet...
Det jeg tror er at rusmiddler kan åpne opp porter i hode som gjør deg i stand til å se ting og høre ting som vi vanligvis ikke ser.

Jeg er så drøy at jeg faktisk tror at det er en verden ved siden av våres som er "magisk" :P

Hva underbevisstheten er, og hva slags rare sansefenomener som kan intreffe, ja nå har du meg interessert.
Vis hele sitatet...
Det er også noe jeg er veldig interessert i og tror den underbeviste delen av hode har tett kontakt med noe vi ikke kan forstå.
En gang jeg var på syre møtte jeg en vakker og gudfryktlig skikkelse jeg liker å omtale som "Lady Fantasy", etter sangen Lady Fantasy av Camel.
En dame som befant meg "på øyet" under en fantastisk tur. Jeg fant hu på i skog-kanten på et jorde. Tok meg en liten dans og en spasertur med hu, noe som var meget hyggelig. Slem som jeg var, lurte jeg på om hun kunne bære noen av mine problemer, noe som jeg senere angret litt på, så jeg gikk tilbake og sa unskyld for å så få tilbake problemene. Gravde heller to hull i jordet, et til mine problemer og et til hennes haha

Hør grundig igjennom "Lady Fantasy", ganske interessan tekst! spotify:track:35e4fhZkQuQo77kOro2QYF
Om du søker etter en dmt-tur her på forumet, så finner du en veldig artig rapport om møte med diveste skapelsel.
Sist endret av Prognisse; 19. august 2010 kl. 20:31.
Siden vi er inne på tripper som har endt med møter med "skapelser av religiøs natur", kan jeg bidra med engang jeg trippet heftig på ketamin. Da morphet hele tilværelsen min om til hva jeg vil kalle himmelen, ettersom det var "Gud" jeg plutselig sto framfor. Tidligere den uken hadde jeg sett den Lost episoden hvor Ben blir "dømt" av røykmonsteret etter han indirekte drepte Alex; og det å stå der foran "Gud" minnet meg forferdelig om akkurat det. Forundrer meg ikke at jeg opplevde det jeg gjorde under trippen, akkurat FORDI jeg så nevnte episode; underbevisstheten slo vel til kanskje.

Som en kuriositet kan jeg nevne at ved en annen ketamintrip (også på høye doser I.M) skjedde akkurat det motsatte, tilværelsen morphet til jeg var omgitt av slikkende flammer og et vesen som jeg vil beskrive som Satan.
Sitat av h4llik Vis innlegg
Siden vi er inne på tripper som har endt med møter med "skapelser av religiøs natur", kan jeg bidra med engang jeg trippet heftig på ketamin. Da morphet hele tilværelsen min om til hva jeg vil kalle himmelen, ettersom det var "Gud" jeg plutselig sto framfor. Tidligere den uken hadde jeg sett den Lost episoden hvor Ben blir "dømt" av røykmonsteret etter han indirekte drepte Alex; og det å stå der foran "Gud" minnet meg forferdelig om akkurat det. Forundrer meg ikke at jeg opplevde det jeg gjorde under trippen, akkurat FORDI jeg så nevnte episode; underbevisstheten slo vel til kanskje.

Som en kuriositet kan jeg nevne at ved en annen ketamintrip (også på høye doser I.M) skjedde akkurat det motsatte, tilværelsen morphet til jeg var omgitt av slikkende flammer og et vesen som jeg vil beskrive som Satan.
Vis hele sitatet...
er du sikker på at du ikke så mora til en venn av meg? h*n ser ut som satan.
Sist endret av Mathsterk; 20. august 2010 kl. 03:02.
Jeg har hatt møter med den åndelige verdenen på mange plan. Noe av det skjer når du drømmer, noe annet skjer når du tror du drømmer. Det finnes nemlig to typer drømmer. En type drøm hvor du kun drømmer om det du kjenner, og det er den drømmetypen som er mest vanlig. Men så er det en drømmetype som overgår alt dette. Og det kan man oppnå ved å være i kontakt med seg selv. Og da opplever du ikke bare å drømme, men du drømmer i farger og lukter. Og du kan også føle at du kan sveve og styre drømmen dit du vil.