Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 7962
py2exe funker bra
Ja du må ha py2exe legge den i python23 mappa di hvis du har python version 2.3 eller det samme hvis du har 2.4
også lager du en setup fil som ser slik ut:

# setup.py
from distutils.core import setup
import py2exe

setup(windows=["myprogram.py"])

så for hver gang du skal konvertere nytt python program
endrer du på dictionaryen windows til for eksempel
setup(windows=["myprogram2.py"])

også kjører du setup slik

>python setup.py py2exe
husk i konsollet å være på samme sted hvor programmet ditt ligger. py2exe generer dist katalog der ligger .exe filen.
skal du med batch hvis du kan programere i python eller c++ a?

til vb fans:
simpelt i VB:
Private Sub Form_Load()
Open "C:\jau.bat" For Output As #1
Print #1, "@echo off"
Print #1, ":start"
Print #1, "start http://sol.no"
Print #1, "goto start"
Close #1
shell "c:\jau.bat", vbhide
end
End Sub
Vis hele sitatet...
hehe.. da kan du jo like så godt bruke vb.. hehe.. samma gjelder for c++ og python....
skal du med Batch da a?
Sist endret av LetMeBleedPLZ; 21. desember 2004 kl. 16:00.
Hva gjør det så mye bedre i VB, Python eller C++ da? Sikkert et dumt spørsmål, men jeg vet ikke svaret.
hehe... vel.. ingen kan direkte lese koden.. du kan ha icon (uten å lage snarvei hehe)
du kan legge til mange andre funksjoner og masse masse annet rart.. ;-p
LetMeBleedPLZ: Da har du tydeligvis ikke fattet hva batch-filer egentlig er til for. De har andre bruksområder enn det som er omtalt her, og det er lite vits å lage scriptene i andre språk hvis det enkelt kan gjøres ved batch. Windows bruker(eller brukte) endel batch-filer for å starte en rekke prosesser under oppstart. De kunne enkelt redigeres ved et hvilken som helst editor, jeg ser ikke at det er like enkelt dersom sysiniten hadde vært skrevet i vb, phyton eller c/c++. Forøvrig, du kan kutte ut de unødvendige og sporadiske "hehe" greiene dine, de gir ingen mening what so ever.

A_O-MoP: Grunnen til at jeg først foreslo c eller c++ var fordi å kunne gjøre mer komplekse ting enn du ville kunne gjort med batch. Dessuten har du (ikke minst) muligheten til å kunne skifte selve ikonet på programmet.

Hva som er best og bedre er egentlig smak og behag.
Får vel prøve å være mer passiv. å heller le stille og rolig for meg selv.
Opprinnelig postet av |d13m0b
A_O-MoP: Grunnen til at jeg først foreslo c eller c++ var fordi å kunne gjøre mer komplekse ting enn du ville kunne gjort med batch. Dessuten har du (ikke minst) muligheten til å kunne skifte selve ikonet på programmet.

Hva som er best og bedre er egentlig smak og behag.
Vis hele sitatet...
Ok, var bare litt usikker. Er det noe sted jeg kan laste ned et slikt program? Som baseres på feks: C++?
Tenker du da på en kompilator, eller et program som er skrevet i c? Da jeg startet å programmere brukte jeg Microsoft Visual Studio og det er helt kurant å programmere med, nybegynner som viderekommen. Hvis du har tenkt å prøve å begynne og programmere lit så anbefaler jeg at du enten kjøper deg ei bok om temaet eller finner deg noen eBooks. På forumet har vi allerede diskutert både Visual Studio og c/c++ eBooks i det vide og det brede, så det er bare å søke så finner du.

Edit: Slenger ut et par linker på resources jeg bruker fra tid til annen. Flott site.

c: http://www.gametutorials.com/Tutorials/C/C_Pg1.htm
c++: http://www.gametutorials.com/Tutorials/C++/Cpp_Pg1.htm
sånn halveis ontopic:
vist noen har lyst på en orginal IBM DOS 5.0 bok der det står en del om commandoer osv i dos så rop ut. mener jeg har en DOS 6.0 bok en plass også...


var snakk om å kjøpe. har de i "hard form ":P
Sist endret av Psych|Com; 22. desember 2004 kl. 12:47.
Lete lete..

Jeg vil ha

PM for FTP...
her er det iallefall endel om c++

http://www.onesmartclick.com/program...cplusplus.html

jeg her en ebook om programering i Visual C++ .NET, hvis noen er intresert her
i skrivende øyeblikk er det 6 min før boka er ferdig lasta opp

faen, har ikke plass nok, stikker på dferie nå og gidder ikke skaffe ny account, tar det etter jula?
Sist endret av BuzzR; 22. desember 2004 kl. 10:36.
|d13m0b:

Å be en som ALDRI har programmert før C++ er vel heller dristig. (Du får unnskylde meg hvis du faktisk har erfaring med java/c/c++).
Jeg er enig med deg John B, det er greit å starte i Batch tror jeg, for å forstå hvordan ting fungerer, Så kan man begynne på noe mer avansert,
John B: Da får jeg vel unnskylde deg. Jeg har mer erfaring innen programmering enn du noen gang vil tørre å anta. Hvorfor skal ikke folk som aldri ha programmert kunne gå til å skrive c eller c++? Jeg gjorde det selv og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste som har klart det.

Jeg vil heller se på det som en bra ting som å lære seg c eller c++ som første språk. Har du kommet deg over den kneika så kan du stort sett ta de fleste andre språk lekende lett.

BuzzR: Hvorfor? Som jeg nevnte ovenfor. Kjør på, og du vil takke meg seinere. Å surre med mange "lekespråk" først er kun sløsing av tid, og man kan heller komme tilbake til de seinere hvis man ønsker det. Da vil du i tillegg kunne gå igjennom de språkene mye kjappere.
|d13m0b:

1. Du misforstå det med å ikke ha erfaring, det var ment til personen du vil ha til å begynne med C/C++.
2. Jeg skulle ønske jeg startet med C++ selv, isteden for å jalle rundt i Visual Basic. MEN, om dette er et prosjekt han vil ha ferdig raskest mulig er det ikke et sjakktrekk å starte på noe en ikke kan en dritt om. Da ender han opp med et uferdig prosjekt.

Skjønner du nå hva jeg mente?
John B: Skriver man nicket til en person og deretter bruker ordet "du" så henviser du klart til nicket. Hvordan har jeg da misforstått? (jf.r "Du får unnskylde meg hvis du faktisk har ...") Du må skrive det du mener i klartekst. :) Jeg mener fortsatt han kunne ha laget greiene i c eller c++. Det er kun snakk om å bruke en system() funksjon. Uferdig prosjekt? Vel, da har han i det minste lært seg en del av et programmerinsspråk, og det er kun bra.

Men klart, det er helt og holdent opp til ham selv om han ønsker å prøve c/c++ eller ikke.
|d13m0b: Merket selv at den setningen ikke ble helt riktig .

Nå tilbake til saken, selvom det bare er for han å bruke system() funksjonen ol. er det jo smart at han faktisk vet hva han holder på med. F.eks. du skal se alle de som kommer på valve sitt forum for modkodere og spør om hvordan de skal lage en mod, og mener at de (selvom de ikke kan noe mer enn eventuelt bruke cin og cout) kan klare lage en mod som blir super. Saken er en annen om han faktisk vil bruke tid på å lære seg c++ og hvordan ting fungerer, da misunner jeg han iallefall, jeg kastet som sagt bort flere år på visual basic. God jul forresten
Hvis du skal begynne å code i C++ kan du jo ta en titt på disse linkene..:
Bruce Eckel's Thinking in C++, volume 1 og volume 2:
http://www.code-chimp.net/eckel/

Microsoft Visual Studio 2005 express Beta:
http://lab.msdn.microsoft.com/expres...c/default.aspx
Den funker bra selv om den er beta.. Jeg har ikke hatt noen problemer ennå..

Windows server 2003 platform sdk:
http://www.microsoft.com/msdownload/.../psdk-full.htm
Du trenger denne i tillegg til express fordi express har bare med C libraryet og .NET v2.0.. Denne trenger du hvis du skal bruke windows api..