Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 16382
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Dasset Vis innlegg
Er du i oppfatningen om de som arbeider på bil ambulanser ikke kan jobben sin?
Dersom du får ett hjerteinfarkt hvor som helst i landet er det som regel en bilambulanse som kommer frem først, de vil gi deg den akutte hjelpen du trenger før helikopteret kommer frem, hkp vil komme å transportere deg til sykehuset. Men i bunn og grunn er det bilambulansen som gjør den livreddende førstehjelpen i de fleste situasjoner.
Kjenner ikke til sykehusene i Finnmark men Troms kjenner jeg svært godt, regnet med dere har tilgang til både ct og mr i Finnmark.
Vis hele sitatet...
Er overbevist om at folk som arbeider på bilambulanse kan jobben sin, men jeg er ikke overbevist om at jeg overlever de 25 milene til sykehuset. Og hva om den allerede er ute på oppdrag? To biler er jo luksus, og slikt kan en ikke ha her.

Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Nå er det riktignok litt sent, men det finnes tomter i nord-norge som fortsatt er billig. Kjøp en haug med tomter og eiendommer og om 100-200 år så er nordnorge befolket igjen. Da kan din slekt tjene seg søkkrik fordi tomteprisene er gått opp. Oslo og omegn. har bare plass til så så mange. Folk er tvunget til å flytte nordover på ett eller annet tidspunkt.
Vis hele sitatet...
Dette er noe av det tåpeligste jeg har lest så langt i dag, og jeg er sikker på at den statusen opprettholdes til klokken 23:59 i kveld.
Sist endret av m0b; 5. juni 2014 kl. 11:26.
Vel hvor i Finnmark er du bosatt må jeg spørre deg om? Norge har veldig bra ambulansedekning men allikavel vil det av og til gå dårlig for noen dersom en bil er borte. Men slikt er det med alt, man kan ikke ha 200 menn på brannvakt i tilfelle 10 branner starter samtidig.
Vet ikke eksakt hvor men han sa øst i Finnmark. Så på google maps det er langt fra Banak til lengst øst i Finnmark.
Og helikoptere er ikke super raske med topspeed på hva 200 km/t i vindstille eller medvind?
Litt rart at det kun er en base for sea king redningshelikopter i Finnmark siden Finnmark er landets største fylke i areal.
Hvor mange ambulanser er det der?
Det kommer så helt sinnsykt ann på hvor du flytter.. det finnes, tro det eller ei faktisk plasser her oppe med utvikling, spesielt på vestkysten av finnmark og forhåpentligvis i øst også om ikke så forferdelig lenge.

Jeg personlig er fra Hammerfest og kan minnes at å vokse opp her fra midten av 90-tallet opp til 2000-ish ikke var så jævli kult, rett og slett fordi byen vår holdt på å bli "Vardø 2", fraflytta og uten håp med andre ord.

Men pr i dag så har vi en sinnsyk vekst her pga snøhvit prosjektet til Statoil og alt går egentlig på skinner her virker det som.

Jeg kjenner (og jobber for) plenty av "søringer" som har flytta hit opp og nå ikke ser for seg å flytte her i fra.
Mange av dem flytta hit for å banke ned på studielån og lignende for deretter å forlate landsdelen (for godt) men nå har de altså endt med å etablere familier, bedrifter og en framtid her som de måtte ha jobba mye hardere for sørpå for å i det hele tatt ha sjangs på å få en mulighet til å realisere.

Jeg kan ikke snakke for resten av fylket (annet enn på generell basis) men det finnes faktisk plasser her oppe med vekst, tro det eller ei..

Jeg tror også at det finnes 3 typer finnmarkinger som har flytta fra finnmark;
1. De som rømmer, av forskjellige grunner, kan være alt i fra noe så banalt som sexuell legning til særinteresser som ikke kan leves ut her oppe
2. De som flytter for å få seg en utdanning sørpå/utenlands som finnmark ikke har kompetanse til å gi dem
3. De som flytter for å oppleve noe annet.

Av disse 3 typene er det helt typisk at de som trivdes minst her oppe er de som hyler høyest om hvor jævli det er å bo her...

Næringslivet i hammerfest lagde denne videoen for å promotere byen vår, ja den er full av klisjeer men det meste dem fremstiller er faktisk reelt.

https://www.youtube.com/watch?v=nNL1XNVqssE

Sånn utover det har vi også ett velutviklet festmiljø, dopmiljø og vi topper vel enda muligens statistikkene som norges farligste by pr innbygger fremfor f.eks oslo, men det er småting, ikke noe å bry seg om, om du ikke vil ha kontakt med de miljøene her oppe, så er du like fri til å stå unna de som sørpå ..

Kan forøvrig svare på hva enn folk måtte lure på om Hammerfest som by om det er interesse for det.

Kan vel legge til denne presentasjonen for hvordan det ser ut nå og framover i hammerfest også.. ikke så dødt og jævlig som alle skal ha det til

https://www.youtube.com/watch?v=pAw9RSu43uM
Sist endret av NoillStress; 5. juni 2014 kl. 17:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hehe vi får se hva som skjer i morgen. Om regjeringen stenger nord norge for alltid eller om de har noen godbiter.
FRP dronningen er veldig positiv.
http://www.nord24.no/nyheter/article7401870.ece

Er det bare knapper og glansbilder så er det bare å bestille flyttebil før rushet starter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Ting som føkkings snø i juni og ekstremt kort sommer, samt drittvær som du aldri vet når kommer er det som holder hvertfall meg langt unna landsdelen.

Men ellers la meg si at alle tre fylkene inneholder ekstremt kule folkeslag, så kule som du nesten ikke finner i sør-Norge generelt, og midt-Norge spesielt. Naturen og menneskene er best ved alle tre fylkene, byene er så som så - noen halvbra andre dårlige, Tromsø er forsåvidt en ganske kul by. Men minussidene ved nord-Norge veier for mye mot.
Finnmark har "roligere" natur og folk, Nordland og Troms desto mer dramatisk. Men jeg setter pris på det.

(...) Flott at vi har mange nordlendinger i Oslo, Trondheim og (litt) i Bergen da! De vet å piffe opp stemninga!

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Dette er noe av det tåpeligste jeg har lest så langt i dag, og jeg er sikker på at den statusen opprettholdes til klokken 23:59 i kveld.
Vis hele sitatet...
Det er jo derfor jeg sitter med kaffe og popcorn (!) på skrivebordet til langt på natta, og skriver innlegg, på den tida jeg BURDE sove. Jeg velger heller å få med meg sånne tråder/innlegg.

...og skrive litt selv, ..enn å sove. HUff jeg må skjerpe meg og få vekk nattdyret.
Sist endret av aeon_illuminate; 16. juni 2014 kl. 04:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.