Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 813
Noen som vet om det finnes et forum som har støtte for irc på denne måten:

Hvis jeg lager en tråd på forumet, og noen svarer på denne så får jeg en msg på irc. Alt må jo selvsagt confes til riktighet men dere ser tegningen.

Takk!
det hadde vært fett...

*rope på nso*

er det mulig å mekke i neste verson som ser ut til at aldri kommer?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
det er ingenting som tilsier at det ikke er mulig.
en slik "notification on new thread" er sikekrt noe jeg kan mekke, men det andre gidd jeg ikke lage.

forøvrig mener jeg at det finnes en hack til vbb som har noe lignende, ihvertfall
Jeg hadde fått mer nytte i å få vite når noen har svart på tråden min (eller en annen sin tråd som jeg har svart på).
"Notification on new thread" høres ikke nyttig nok ut
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
kermit: Det var jo det tore ville ha..
Jeg bare viser litt støtte her
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Dweep, det trengs ikke her spør du meg...

nso: kan du sjekke members area @ vbb om den evt. finnes? hadde vært veldig takknemlig.
Jeg har laget et script som connecter mot irc med sockets. Men det kommer til å gå jævlig hardt utover serveren etter hvert...

Eidt: Om du har mulighet til å kjøre programmer på serveren, så er det alltids mulig å lage et program som hele tiden er connectet til, la oss si efnet, og som sender beskjeder videre fra php scriptet.
Sist endret av RipZ; 29. august 2003 kl. 16:10.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Er egen server så det burde gå greit.

Er en 200mhz med 256mb ram så tror jeg dropper sockets, men skal ha det i tankene.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har nå laget ett script/hack som gjør dette.
Det man gjør er å legge inn følgende kode i f.eks newthread.php, der php'en lager selve threaden (slik at man er sikker på at det faktisk blir laget en).
Koden kan og puttes inn hvor det nå enn skulle være i koden til forumet, og kan rapportere hva som helst av events.
Koden er også lett å manipulere til bruk i andre forumsoftware o.l.

I PHP-fil:

Kode

// freakforum irc tcl hack
$forumname = $DB_site->query_first("SELECT title FROM forum WHERE forumid=".$forumid);

$xTextFile = "/path/to/update.txt";
$xInfo = "\002Nytt Emne i `$forumname[title]`\002 av $postusername ($subject) -> http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?threadid=$threadid \n";
 
if ($FP = fopen ($xTextFile, "a")){
        fwrite ($FP, $xInfo);
        fclose ($FP);
}
 
// freakforum irc tcl hack
I TCL-fil (krever eggdrop):
set logfile "/path/to/update.txt"

set logsize [file size $logfile]

utimer 10 checksize

proc checksize { } {
global logsize logfile
set newsize [file size $logfile]
if { $newsize == 0 } {
utimer 3 checksize
return 0
}
if { [file size $logfile] == $logsize } {
utimer 3 checksize
return 0
} else {
set threadinfo [exec tail -n1 $logfile]
putserv "privmsg #nff-crew :$threadinfo"
set logsize $newsize
utimer 3 checksize
return 0
}
}
Vis hele sitatet...
no big hocus pocus
på denne måten bruker den ekstremt lite ressurser

fra crewkanalen:

[15:20:42] <chaninfo> Nytt Emne i `vanlig diskusjon` av Fake (matrix ascii. :)) -> http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?threadid=20401

[16:16:42] <chaninfo> Nytt Bilde av Digital Hybrid (George W. Hitler) (hitler-bush.gif)
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Den koden der, gjelder den kun for nye tråder? Hva hvis det svares på en tråd? Må jeg bare lage flere phpsnutter da?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
ja, så innforjævlig med kodesnutter og