Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1161
Jeg skal selge min Xbox-360 på finn.no( Min første annonse), men får bare Meldinger fra Nigerianske folk, som først snakker norsk og så går de over til engelsk. Noen er fra samme by, en utgir seg for å være ingeniør i canada. de skriver dårlig norsk som om det skulle vært over satt fra Google translate eller noe. Er jeg den eneste?? HJELP?
Også er jeg er litt sur siden jeg har hørt mye om svindel på finn.no og spesielt fra Nigeria.
Hvordan kan jeg få en stoppe på det?

Dette er finn koden: 29146435
Utbredt problem. Ignorer dem.
Bare la vær å svar dem. Ikke stort annet du kan gjøre, dessverre.
The nigerian scam heter det. Eneste du kan gjøre er å ignorere dem.
la være å svare til de dumme apekattene
før dere kaller meg rasist vil jeg påpeke at jeg mener på grunn av dumskapen til dette fåtallet, ikke hudfarge/rase
Bare ignorer dem =)

OFFTOPIC: Måtte le om adressen... "Pikk soppveien" xD
Trådstarter
79 3
Sitat av tissemannX Vis innlegg
The nigerian scam heter det. Eneste du kan gjøre er å ignorere dem.
Vis hele sitatet...
akkurat det var det som kom opp da jeg googla adressen. hva er det de driver med egentlig? kjøper ting i Norge til 5 ganger prisen og selger det der?

Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Bare ignorer dem =)

OFFTOPIC: Måtte le om adressen... "Pikk soppveien" xD
Vis hele sitatet...
haha, skrev feil adresse. takk for at du sa i fra, det er egentlig piggsoppveien
Haha, seriøst? Nei, de kjøper ingenting. De lurer deg til å sende varen, så får du aldri betalt.

Ville det virkelig vært scam om du fikk pengene for varen? ...
Sist endret av danielsk; 18. juni 2011 kl. 18:43.
Sitat av Lakse-mor Vis innlegg
akkurat det var det som kom opp da jeg googla adressen. hva er det de driver med egentlig? kjøper ting i Norge til 5 ganger prisen og selger det der?
Vis hele sitatet...
Nei, den mest kjente er når sønnen til den avdøde statsministeren har kontaktet deg for å ta vare på pengene til moren hans. Man må selvfølgelig gi bank informasjonen din osv. Var en side på nettet med mange forskjellige, men finner den ikke.
Trådstarter
79 3
Sitat av danielsk Vis innlegg
Haha, seriøst? Nei, de kjøper ingenting. De lurer deg til å sende varen, så får du aldri betalt.

Ville det virkelig vært scam om du fikk pengene for varen? ...
Vis hele sitatet...
haha, nei bare tulla. det er litt fail at selskapet heter ja, du vet. Skal de ikke prøve å liksom lure folk? så heter det, ja du vet :P

men jeg har ip-adressen dems, men jegg kommer ikke langt med den. Noen som vil krasje systemet dems??
Sitat av Lakse-mor Vis innlegg
men jeg har ip-adressen dems, men jegg kommer ikke langt med den. Noen som vil krasje systemet dems??
Vis hele sitatet...
Post på 4chan.
Sitat av Lakse-mor Vis innlegg
men jeg har ip-adressen dems, men jegg kommer ikke langt med den. Noen som vil krasje systemet dems??
Vis hele sitatet...
De fleste scammerne opererer ut i fra internettcaféer eller lignende, så om du skulle finne på noe tull så finner de seg bare en ny café og fortsetter der.

Da jeg forsøkte å selge en Blueray-spiller så kom det ingen Nigerianere, men derimot en del norske som ville gjøre byttehandel i stedet for å betale. Var en som ville bytte i fiskeutstyr blant annet...
Sitat av Skateward Vis innlegg
Post på 4chan.
Vis hele sitatet...
Og disse 4chan gjør hva? Bomber internettcafeen svindlerene sitter på i Nigeria?
Trådstarter
79 3
Sitat av norboost Vis innlegg
Vis hele sitatet...
hahahahah, jævlig bra!!! der en genial ide! Noen som blir med å lure noen svindlere med ett eller annet? for eksempel noe som ligner Red bull flügtag eller noe?

Cos i always buy all my package in finn.no or can you give me another site in Noway...Let me know that total cost for shipping and get back to me with your Bank transfer or PayPal details so that i can make that payment...

dette skrev han da jeg lurte på hvordan han fant annonsen min på finn.no når han bodde i Nigeria og "jobba i Canada". legg merke til: or can you give me another site in Noway...