Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2055
Hei.

Jeg er litt i stuss på om jeg skal kjøpe meg en iPad eller en mini-pc (10.1")

Bruken min er:
- Internett surfing
- Musikk
- Mail
- Film/serier

Jeg verker spiller eller driver "tunge" operasjoner på datamaskinen.

Jeg har en stasjonær pc i tillegg som jeg styrer hovedbiblioteket av musikk og bilder på.

Grunnen til at jeg skal enten kjøpe iPad eller mini-pc er at jeg er ferdig med skolen og skal levere inn min nåværende datamaskin.


Takker på forhånd for tilbakemeldinger og takker


(Trenger ingen moralpreken om at det bare er en forvokst iPod Touch)
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du får plass til langt fler filmer og mye mer musikk på en mini-pc + at du slipper å bruke iTunes! DU kan også bestemme selv hvilket OS du skal ha, hvordan det skal se ut (customize selv). Du har også tastatur med knapper aka bedre å skrive på. Siden du ikke sier at du spiller så ser jeg ingen som helst grunn til å kjøpe en iPad til dobbel pris med dobbelt++ så liten plass til lagring.

Men iPad er jo fakta en diger iTouch

edit: Tror du får kjøpt 1TB 2,5" HDD nå, det er 960gb mer enn 64gb iPad det!
Sist endret av Echuz; 25. mai 2011 kl. 22:32.
Jeg ville ha kjøpt en pc...
iPad kan gjøre ganske mye mindre, men du kan jo laste ned apps...
Men derfor vi har piratebay da til pc
Sitat av echuz Vis innlegg
Du får plass til langt fler filmer og mye mer musikk på en mini-pc + at du slipper å bruke iTunes! DU kan også bestemme selv hvilket OS du skal ha, hvordan det skal se ut (customize selv). Du har også tastatur med knapper aka bedre å skrive på. Siden du ikke sier at du spiller så ser jeg ingen som helst grunn til å kjøpe en iPad til dobbel pris med dobbelt++ så liten plass til lagring.

Men iPad er jo fakta en diger iTouch
Vis hele sitatet...
Enig, har en iPad2 selv, og bruker den kun til filmer og youtube.
Skriving er drepen på iPad, med mindre du har bluetooth tastatur med deg.
Dersom du ikke har noen laptop fra før blir iPad et dårlig alternativ.

Kjøp en billig 13-tommer med i3 prosessor isteden.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
ipad

fordi den dekker alle bruksområdene dine, og mini pcer bruker å være trege, noe ikke ipad er
Trådstarter
Orbeck, tenker mye i samme retningen. Med tanke på bruksområde, pris, og ikke minst wow-faktor heller jeg mer mot en ipad, Får også mye utstyr som tastatur osv til ipad.
iPad er ganske praktisk, lag deg en amerikansk konto på iTunes for å få laste ned filmer. btw: UTROLIG vrient å få lastet over filmer fra dvd til iPad-.- det er en drepende prosess....

laster du ned magicDVDripper må hele filmen "spilles" på programmet ( minus et par minutter) mens den konverteres til en mp4 fil.

Men last ned fra nettet og dette går bra
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
iPad er ganske praktisk, lag deg en amerikansk konto på iTunes for å få laste ned filmer. btw: UTROLIG vrient å få lastet over filmer fra dvd til iPad-.- det er en drepende prosess....

laster du ned magicDVDripper må hele filmen "spilles" på programmet ( minus et par minutter) mens den konverteres til en mp4 fil.

Men last ned fra nettet og dette går bra
Vis hele sitatet...
DinSide: Slik får du DVD-ene over på iPad

"Og når programmet - som vanligvis koster et par hundrelapper - gis bort gratis fram til 31. mai, er det bare å kaste seg rundt."

Mac: WINXDRM-8764-9652-6535

Kode

http://winxdvd.com/download/winx-dvd-ripper-for-mac.dmg
Win: WINXRP-5357-7234-1561

Kode

http://www.winxdvd.com/dvd-ripper-platinum/winx-dvd-ripper-pt-kungfu.exe
Sant, det kan man gjøre, og kjøpe iTunes gavekort fra eBay for å betale med.
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
iPad er ganske praktisk, lag deg en amerikansk konto på iTunes for å få laste ned filmer. btw: UTROLIG vrient å få lastet over filmer fra dvd til iPad-.- det er en drepende prosess....

laster du ned magicDVDripper må hele filmen "spilles" på programmet ( minus et par minutter) mens den konverteres til en mp4 fil.

Men last ned fra nettet og dette går bra
Vis hele sitatet...
Dvdsoft.com er et enda bedre program, som konverterer alt av filer tror jeg? har ihvertfall en egen Ifunksjon, som konverterer alle formater til diverse appel produkter, jeg er drit fornøyd med det, pleier og konvertere hardstyle's event over på iphonen min funker fjell det!
iPad. pf. Kjøp en Motorola Xoom. så slipper du å tenke på iTunes, og hvordan du skal overføre filmer eller musikk til enheten din.
ingen DRM på android.
Besides, en Xoom er vel litt billigere, støtter simkort og minnekort.
Den gjør alt du vil, pluss litt til. Uten alt styret med å måtte gå gjennom apple sin sensur.
http://www.motorola.com/staticfiles/Consumers/xoom-android-tablet/us-en/img/MOTOROLA-XOOM-with-WiFi-Tech-Spec-US-EN.jpg

Specs:
http://www.motorola.com/staticfiles/...techspecs.html
Sist endret av RandomiZed; 25. mai 2011 kl. 23:33.
Turbolego -> Installerer man VLC og Handbrake, så får man gjort det samme på et enklere vis.

Har 32 GB iPad og har ikke gått tom for strøm eller filmmateriale ila en reise enda, der er ca 10 timer med filmtitting på én opplading. Én film tar 1-2 GB litt avhengig av om filmen er 1 eller 2 timer, som regel er de jo midt i mellom.
Sist endret av fxxked; 26. mai 2011 kl. 00:16.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Turbolego -> Installerer man VLC og Handbrake, så får man gjort det samme på et enklere vis.

Har 32 GB iPad og har ikke gått tom for strøm eller film materiale ila en reise enda, det er ca 10 timer med filmtitting på én opplading.
Vis hele sitatet...
k, har du en guide? :3

btw. støtter forslaget om alternativer til iPad som Xoom...
Her er en sammenligning mellom iPad2, Xoom og Galaxy Tab 10.1: iPad 2 Vs. Motorola Xoom Vs. Samsung Galaxy Tab 10.1
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av hkr0016 Vis innlegg
Orbeck, tenker mye i samme retningen. Med tanke på bruksområde, pris, og ikke minst wow-faktor heller jeg mer mot en ipad, Får også mye utstyr som tastatur osv til ipad.
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg ville gått for en ipad.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
k, har du en guide?
Vis hele sitatet...
Fant en her: http://psforum.no/showthread.php/10262-Guide-Handbrake
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg bruker handbrake, og syntes det er ganske bra. men jeg har en stasjoner pc som jeg bruker tilvanlig også trengte jeg noe til å ha når jeg ikke gidder å sitte i stolen hele tiden. jeg har samme krav og jeg gikk for en ipad og den dekker alt syntes jeg.
Sitat av echuz Vis innlegg

edit: Tror du får kjøpt 1TB 2,5" HDD nå, det er 960gb mer enn 64gb iPad det!
Vis hele sitatet...
Tror du burde sjekke hoderegninga der! 936GB : )