Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 980
Har tenkt til å kjøpe 2 skjermer til min stasjonære gaming pc.
Må man ha samme type skjerm ?
Og hvilke skjermer anbefaler dere til maks 2500 for 2 stk ?
må ikke være like skjermer nei, bare sjekk att du har nok utganger og kjøp en skjerm som støtter det.
Nei, du trenger ikke samme type skjerm. Hva skal du bruke dem til? Bildebehandling, videoredigering eller spilling?
Man trenger ikke å ha samme type skjerm, verken størrelse eller produsent.

2x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477711 skulle gå innenfor ditt budsjett.
Denne er nok midt i blinken for deg.

edit; meitemark kom meg i forkjøpet. Den på tilbud så ikke værst ut.

Det kan være fordel med samme skjermstørrelse, da musa har en tendens til å rote seg bord viss skjermene har stort størrelsessprang.
Sist endret av Zalox; 25. desember 2010 kl. 01:21.
Jeg ville heller kjøpt en stor og god istedenfor to mediocre, mindre skjermer.

Samsung 27" LCD Syncmaster P2770FH

Evt. 2x av meitemarks forslag.
Heisann!
Det å kjøre 2 skjermer er lurt, og et godt valg
Om du har 2 like, eller 2 forskjellige, spiller det ingen rolle, du velger 1 hovedskjerm(den kjører du spill på osv.) så har du en skjerm ved siden av som du kan ha start menyen på, samt bruke til informasjon(Gaming på en, mIRC på en annen foreksempel) Om du har 1 skjerm fra før av, og ikke har planer om å ha mer enn 2, så kan de fint være forskjellig.

Hvorfor ha 2 like skjermer? lettere å stille inn i høyde, ser bedre ut, om de har "rette" flater på endene uttafor skjermen, er det genialt å stripse front mot front på skjermene når man skal på lan eller lignende for å beskytte skjermen.

det å ha like skjermer er ikke så viktig før man har 3 skjermer og kjører disse sammen, foreksempel i bil-spill hvor du har skjermer på sidene( se: http://www.vgtv.no/?id=29503&category=2 på 01:14 )

kjører en 19" 4:3 og en 19" wide(hvor jeg har stilt høyder osv. på skrivebordet for å få det best mulig)
har hatt 19"wide x2 osv. så det meste virker
samt en 16" og en 19"
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Jeg ville heller kjøpt en stor og god istedenfor to mediocre, mindre skjermer.

Samsung 27" LCD Syncmaster P2770FH

Evt. 2x av meitemarks forslag.
Vis hele sitatet...
Kommer helt an på. Driver man på med video- og bilderedigering, så vil gått for 2 stk. skjermer.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Har tenkt til å kjøpe 2 skjermer til min stasjonære gaming pc.
Må man ha samme type skjerm ?
Og hvilke skjermer anbefaler dere til maks 2500 for 2 stk ?
Vis hele sitatet...
Sitat av pax_corpus Vis innlegg
Kommer helt an på. Driver man på med video- og bilderedigering, så vil gått for 2 stk. skjermer.
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Men når det er snakk om gaming ville jeg enten hatt en, stor og god (evt. 3) framfor 2 mindre. De vil vel de fleste.
Har denne her fra før: http://www.samsung.com/sg/consumer/p...ype=prd_detail


Syntes den er helt grei. Men vil ha helst litt større eller 2 stk.
Hvordan er den jeg har er den veldig dårlig i forhold til den zaloxl anbefalte ?
Skal brukes til gaming og nett.

Burde jeg kjøpe 3D ?


Edit: mente zalox ikke meitemark.
Sist endret av t_ben; 25. desember 2010 kl. 02:05.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Har denne her fra før: http://www.samsung.com/sg/consumer/p...ype=prd_detail


Syntes den er helt grei. Men vil ha helst litt større eller 2 stk.
Hvordan er den jeg har er den veldig dårlig i forhold til den meitemark anbefalte ?
Skal brukes til gaming og nett.
Burde jeg kjøpe 3D ?
Vis hele sitatet...
Ville du orket å sitte å game masse Minecraft i 3d?
Hvor langt fra skal du sitte fra skjermen? Skal du sitte i sofaen å spille, eller sitter du på skrivebordet? 22" holder i massevis på skrivebordet. Kan ingenting om 3D, men har hørt det ikke er noe å satse på (enda).
Ja, why not ?
Har bare prøvd 3D 1 gang før BTW, men tror brillene var av.

Skrivebord
Off-topic:

Jeg har ett skrivebord, og nå som jeg har fått litt mere penger så skal jeg dualscreene den nye dataen min.

Skal jeg kjøpe 40" full hd ?
Å kjøpe så stor skjerm som 27" er egentlig ikke noe særlig vits. Personlig syntes jeg 22" er midt i blinken.
27" har sjeldent høyere oppløsning enn en 22" so eneste forskjellen er egentlig mellomrommet mellom pixlene og kanskje pixelstørrelsen.
Sitat av Phenobix Vis innlegg
Å kjøpe så stor skjerm som 27" er egentlig ikke noe særlig vits. Personlig syntes jeg 22" er midt i blinken.
27" har sjeldent høyere oppløsning enn en 22" so eneste forskjellen er egentlig mellomrommet mellom pixlene og kanskje pixelstørrelsen.
Vis hele sitatet...
Det spørs helt, hvis man legger pengene i det og får IPS-panel og 2560 x 1440 er 27" virkelig verdt det. Har testet Apple sitt LED-display og har selv en Dell U2711. Etter å ha brukt det en stund må jeg si jeg foretrekker ett stort panel over flere små any day. Fordelen med 27" i 16:9 er at den ikke trenger å settes lenger bort fra deg enn en 24" med 16:10, så i spill og slikt oppleves det mye heftigere. En annen ting er at man kan dele skjermen mellom f.eks. nettleser og utviklerverktøy, og fremdeles har hvert vindu 1280 piksler i bredden.