Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 799
Som tittelen sier skal jeg ha ny skjerm, har planlagt dette en stund nå og er på tide å faktisk skaffe seg en. Skal brukes til gaming av WoW og CoD: MW2 og BO.

Har noen kriterier:
Full HD
Helst LED
Helst 2ms responstid
24"
2000,- +/- 200,-


Har sett på en del på BENQ sine, men vet ikke helt hva jeg skal gå etter, har også sett på litt fra samsung og denne http://www.amentio.no/datautstyr/Skj...1-1142152.aspx

Takker for alle svar, vil gjerne har kommentarer på skjermer dere har prøvd også!
Har selv denne, og kan ikke gi den annet enn toppkarakter. Den er god å se på, utrolig god kvalitet og helt fine kontrastnivåer og responstid. Billig er den òg.
Sist endret av Dimergon; 17. november 2010 kl. 14:03.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Har selv denne, og kan ikke gi den annet enn toppkarakter. Den er god å se på, utrolig god kvalitet og helt fine kontrastnivåer og responstid. Billig er den òg.
Vis hele sitatet...
Har prøvd den og den er veldig fin, hva bruker du den til? Lyst på en som er godt egnet for FPS gaming.
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Har prøvd den og den er veldig fin, hva bruker du den til? Lyst på en som er godt egnet for FPS gaming.
Vis hele sitatet...
Bruker den til film-titting og Xbox 360 spilling, mer spesifikt Halo: Reach og Call of Duty: Modern Warfare. Den har ikke skuffet meg enda. Den har 2ms responstid som var et av kriteriene dine.
skal se litt nærmere på den! takk for input åpen for mer fra andre

Glemte forresten å si at den må ha HDMI inngang!
Den BENQ skjermen har hdmi ingang, jeg bruker den til PS3, css og diverse andre FPS spill
Vet den har virker som om de fleste er veldig fornøyde med benq, blir vel kanskje det hos meg også skal bli deilig å få seg noe nytt å hvile øynene på!

blir kanskje denne på meg da http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=588873
Et stort pluss med den skjermen er at den har stereo minijack 3,5 mm slik at du får lyd gjennom HDMI, det er epic, særlig hvis man gamer konsoll. PS3 og Xbox 360 har ikke en minijack innebygd i selve konsollen, så har man ikke minijack i skjermen er man nødt til å kjøpe mye annet utstyr for å få lyd.
Fikk selv den skjemen i hus i går, og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Et stort pluss med den skjermen er at den har stereo minijack 3,5 mm slik at du får lyd gjennom HDMI, det er epic, særlig hvis man gamer konsoll. PS3 og Xbox 360 har ikke en minijack innebygd i selve konsollen, så har man ikke minijack i skjermen er man nødt til å kjøpe mye annet utstyr for å få lyd.
Vis hele sitatet...
Er lyden ut av denne minijack utgangen halvdecent? Hadde en BenQ G2411HD en gang og den lyden ble mildt sagt elendig.

Ellers vil jeg si at alle 24-tommere med full-HD og TN-panel er stort sett helt fine. Du vil finne (;igjen stort sett), små forskjeller på bildekvaliteten. Innstillingsmuligheter, design, stabilitet på skrivebordet, osv. vil være de største forskjellene.

Hadde jeg kunnet bruke drøyt 2k på en skjerm idag, ville det blitt den billigste, store skjermen med IPS-panel. De har ikke like god responstid, men det blir (slik jeg har forstått det) feil å sammenlikne disse tallene mellom IPS- og TN-skjermer. Tviler uansett på at du vil få problemer med ghosting osv. Her er en slik skjerm, DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK. Bildet er vanvittig mye bedre enn noen skjerm med TN-panel.

EDIT: Du vil ikke ha HDMI-tilkobling på denne, men det har jo fint lite å si med mindre du skal bruke den slik som Dimergon. Bildet vil ikke være dårligere.
Sist endret av httpwhat; 17. november 2010 kl. 15:31.
har en 24" 2ms LG skjerm fra komplett. Kosta 1800 fullpris. full hd lcd
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Har selv denne, og kan ikke gi den annet enn toppkarakter. Den er god å se på, utrolig god kvalitet og helt fine kontrastnivåer og responstid. Billig er den òg.
Vis hele sitatet...
Har den også, og den funker veldig bra til både FPS og WoW.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Er lyden ut av denne minijack utgangen halvdecent? Hadde en BenQ G2411HD en gang og den lyden ble mildt sagt elendig.
Vis hele sitatet...
Ubrukelig på min. Mye støy, og lyden forandrer seg når man lukker/åpner vinduer.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Ubrukelig på min. Mye støy, og lyden forandrer seg når man lukker/åpner vinduer.
Vis hele sitatet...
Har ikke opplevd noe av dette, jeg syns lyden er helt fin. Kanskje du har dårlige kabler / elektrisk støy?

Har ikke hørt hvordan det er med en sub koblet til (har bare et par diskanthøytalere på hybelen), men har aldri opplevd noe skurring eller forandring i lyden.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Har ikke opplevd noe av dette, jeg syns lyden er helt fin. Kanskje du har dårlige kabler / elektrisk støy?

Har ikke hørt hvordan det er med en sub koblet til (har bare et par diskanthøytalere på hybelen), men har aldri opplevd noe skurring eller forandring i lyden.
Vis hele sitatet...
Mye mulig det du sier. Men lyden behandles vel i skjermkortet om man bruker HDMI-kabelen, hvis jeg har forstått det riktig? Da er det jo mye mulig at lydbehandlingen i disse kortene også er dårlig. Jeg hadde et XFX HD 5770-kort og en decent HDMI-kabel. Et greit AKG-headset tilkoblet. Det resulterte i det tammeste lydbildet ever. Nesten ingen bass eller mellomtone.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Mye mulig det du sier. Men lyden behandles vel i skjermkortet om man bruker HDMI-kabelen, hvis jeg har forstått det riktig? Da er det jo mye mulig at lydbehandlingen i disse kortene også er dårlig. Jeg hadde et XFX HD 5770-kort og en decent HDMI-kabel. Et greit AKG-headset tilkoblet. Det resulterte i det tammeste lydbildet ever. Nesten ingen bass eller mellomtone.
Vis hele sitatet...
Nå som du nevnte det, så bestemte jeg meg for å teste ut teorien din. Testa først med headset i skjermen, så i PC'en og det var en markant forskjell. Jeg må bare bøye meg flat i støvet og si: jeg skal ikke komme med påstander før jeg har testa med ordentlig utstyr og ikke bare 2 lusne diskanthøytalere.

Kan godt være det er lydbehandlingen i skjermkortet som er dårlig, sitter på et GeForce 8600M GT, men siden du hadde samme oppfatning som meg på et 5770-kort kan vi vel konkludere med at det er skjermen som gir ut søppel-lyd.

Men det funker for de som ikke har et ordentlig anlegg, slik som meg.
Sist endret av Dimergon; 17. november 2010 kl. 20:33.